לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

טופס החמרת מצב סיעודי ביטוח לאומי

החמרה במצב רפואי מאפשרת לפי חוק הסיעוד להגיש טופס החמרת מצב סיעודי בביטוח לאומי, על מנת לעדכן את מבחן הזכאות ואף לדרוש זכויות נוספות. את הטופס חשוב למלא על פי ההנחיות ואפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי להגדיל את הסיכוי לעשות את זה נכון

 

מהו טופס החמרת מצב חוק סיעוד ביטוח לאומי?

חוק הסיעוד בישראל נותן מענה לצורך המכריע בהתאמת הטיפול הסיעודי כמענה להחמרה במצב רפואי. הדבר מבטיח שאנשים המקבלים גמלת סיעוד יוכלו לקבל הערכה מחדש של הטיפול שלהם כך שיהיה מותאם כדי לענות על הצרכים המשתנים שלהם.

 

החמרה בחוק הסיעוד

חוק הסיעוד בישראל נועד לתת מענה לשינויים במצב הבריאותי של הפרט. מתוך הכרה בכך שמצבים רפואיים עלולים להחמיר עם הזמן, החוק מספק מנגנון להערכה מחדש של רמת הטיפול הסיעודי הנדרש. הערכה מחודשת זו רלוונטית במיוחד לזכאים שנבחנו בתחילה וקיבלו גמלת סיעוד ברמה שאינה מספיקה עוד עקב החמרת מצבם הבריאותי.

 

זכאות לבחינה חוזרת

מקבלי גמלת סיעוד, שאינם נמצאים כבר בדרגת הזכאות הגבוהה ביותר ואשר מצבם התפקודי התדרדר, רשאים להגיש תביעה לבדיקה חוזרת. זה מזמן אפשרות להגדלת שיעור הזכאות, מה שמבטיח שרמת הטיפול והתמיכה תהיה תואמת את הצרכים הנוכחיים שלהם. הזכאות לבדיקה חוזרת חלה על מי שמצבו החמיר לאחר שנקבעו לו גמלת סיעוד בדרגות 1 עד 5, או דרגות א' ו-ב' לפני נובמבר 2018.

 

תהליך הגשת תביעה לבדיקה חוזרת

הגשת תביעה לבדיקה חוזרת כרוכה במילוי טופס ספציפי הניתן על ידי המוסד לביטוח לאומי. טופס זה נועד לאגד מידע מפורט על מצבו הבריאותי הנוכחי של התובע ואופי החמרת המצב. המסמכים שיש לצרף לטופס זה כוללים:

  1. תדפיס מקיף של המידע הרפואי של התובע, לרבות תקציר התיק הרפואי, אבחנות ותרופות, חתום על ידי הרופא המטפל.
  2. סיכומים של אשפוזים אחרונים, אם רלוונטי.
  3. מידע מספקי שירותי בריאות אחרים המעורבים בטיפול בתובע, כגון אחיות מרפאה, פיזיותרפיסטים או עורכי דין.

 

הערכת תלות במקרה של החמרת מצב סיעודי בביטוח לאומי

במצבים בהם היקף הירידה התפקודית אינו ברור מהמסמכים שהוגשו או משיחת טלפון, המוסד לביטוח לאומי רשאי לתאם ביקור בית. במהלך ביקור זה, מעריך יבצע הערכת תלות כדי לקבוע את רמת הצורך הנוכחית בטיפול סיעודי.

 

השפעת תביעה שאושרה לבדיקה חוזרת

אם תאושר התביעה לבדיקה חוזרת המעידה על צורך מוגבר בטיפול סיעודי, השינוי בקצבת הסיעוד ייכנס לתוקף בדרך כלל מהיום השמיני לאחר הגשת הבקשה לבדיקה חוזרת. זה מבטיח מענה מהיר לצרכים המשתנים של המוטב.

 

סקירה רציפה ומדיניות בדיקה חוזרת של ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי רשאי ליזום בדיקה חוזרת למוטבים לאחר תקופה של חצי שנה מהקביעה הקודמת של מידת התלות שלהם. חשוב לציין – היקף גמלת הסיעוד לא יקטן ואף לא תישלל הזכאות לקצבה בעקבות בדיקה חוזרת.

 

ייעוץ עם אנשי מקצוע להכוונה במילוי טופס החמרת מצב סיעודי ביטוח לאומי

התנהלות במסגרת תהליך הבחינה החוזרת יכולה להיות מורכבת. מומלץ לזכאים ובני משפחותיהם להתייעץ עם אנשי מקצוע הבקיאים בחוק הסיעוד ובנהלי המוסד לביטוח לאומי. אנשי מקצוע אלו יכולים לספק סיוע רב ערך על מנת להבטיח שתהליך הבחינה החוזר יתנהל בצורה יעילה, תוך הגדלת הסיכוי שהתובע יקבל את הרמה המתאימה של גמלת סיעוד.

 

המצב מחמיר? יש למי לפנות

חוק הסיעוד בישראל מספק מענה לצרכיהם של אנשים שמצבם הרפואי החמיר. הבנת תהליך הגשת הבדיקה מחדש והטפסים המעורבים, חיונית עבור המוטבים כדי להבטיח שהם מקבלים את רמת הטיפול והתמיכה המשקפת במדויק את מצבם הבריאותי הנוכחי.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!