לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מחלות לב עם אובדן כושר עבודה

מחלות לב וכלי דם הם בין הגורמים המרכזיים לתמותה באנושות. השכיחות הגבוה של מחלות הלב והאופן בו הן פוגעות בניהול אורח חיים תקין מביאות לעיתים למצב של אובדן כושר עבודה, צורך בשירותים רפואיים פרטיים ויקרים, שיקום, שירותי סיעוד ועוד.

 

בעקבות כך מוסדות שונים תומכים בחולים במתן קצבת נכות ופיצויים. ישנם לא מעט זכויות רפואיות עבור חולי לב, אשר יכולים לשפר למענם את איכות החיים ולפטור מהם את הדאגות הכלכליות. אז כיצד לתבוע בגין מחלות לב עם אובדן כושר עבודה? משרד עורכי דין פייפר כהן אספו עבורכם מידע שימושי ורלוונטי למימוש זכויות חולי לב.

 

אירוע לבבי ומחלות לב

מחלות לב הן מחלות נפוצות ומהוות את הגורם המרכזי לתחלואה ולתמותה בעולם ובישראל. מחלות הלב העיקריות והנפוצות ביותר הן טרשת עורקים, מחלת לב איסכמית, אי ספיקת לב, אירוע לב, התקף לב ודום לב. אירוע לבבי  מתרחש בעקבות הפרעה או חסימה בזרימה של הדם, כך שאין מעבר של דם מהעורק אל הלב.

ברגע שנפסקת אספקה של דם לשרירי הלב, עלול להיווצר נזק לאזור שלא קיבל אספקה של דם. לעיתים הנזקים הם בלתי הפיכים. התקף לב השלכות משתנה מאדם לאדם ובהתאם לחומרת ההתקף. אירוע לבבי יכול להוביל להפרעה בקצב הלב, מגבלות פיזיות ועוד.

 

תסמינים להתקף לב

ישנם לא מעט תסמינים שיכולים להעיד כי אנו חווים התקף לב. תסמין התקף לב בולט מתבטא בחוסר נוחות בחזה במשך דקות מתמשכות שברוב הפעמים מקרין לצד השמאלי. בנוסף קיימת תחושה של חוסר נוחות באיברים בפלג גוף עליון כמו בשכמות, כתפיים, זרועות, צוואר ולסת. קוצר נשימה בא לידי ביטוי גם במצב של אירוע לבבי בו האדם חווה קושי לנשום, משמיע קול צפצוף בעת הנשימה, מתנשף ומשתעל.

קיימת גם תחושה של חוסר נוחות במערכת העיכול כגון בחילות, גיהוקים, צרבות, כאבי בטן וקלקול קיבה. התקף לב מביא לרוב את האדם למצב של חרדה ופאניקה ולכן חשוב לשים לב לכך שלא תיעשה אבחנה שגויה. קיים גם מצב של התקף לב שקט, במצב זה האדם עובר התקף לב בהיעדר תסמינים של התקף לב. ניתן לזהות התקף לב שקט רק בבדיקות רפואיות כגון אקו לב או א.ק.ג שנעשו לאחר ההתקף.

 

גורמי סיכון למחלות לב והתקף לב

ישנן לא מעט גורמים היכולת להוות סיכון להתפתחות מואצת של מחלות לב ולפגיעה של תפקוד הלב באספקת דם תקינה לאיברים שונים בגוף. לחץ דם גבוה יכול להוביל למצב של אירוע לבבי. לחץ דם גבוה מופיע בדרך כלל אצל מבוגרים ויש להיות במעקב אחר ערכים תקינים. גורם סיכון למחלות לב נוסף הוא עישון.

העישון גורם לדופק גבוה, עלייה בלחץ הדם, הגדלה של צמיגות הדם וריכוזי גורמי הקרישה בד, רמות כולסטרול גבוה, גורם לפגיעה בשכבה הפנימית של כלי הדם ועוד. השמנת יתר הנה סיבה נוספת להופעת מחלות ואירועים לבבים. הדם סופג שומנים במזון שהאדם צורך אשר משפיעים על הכולסטרול ומהווה סיכון גבוה לחלות במחלת לב. סכרת גם כן מהווה גורם סיכון משמעותי למחלות לב.

מצבי לחץ או מצוקה נפשית כגון סטרס קיצוני או טראומה יכולים להוביל לקבלת אירוע לב. בנוסף ישנה נטייה להופעת מחלת לב גנטית. הורה אשר לוקה באוטם שריר הלב בעל סיכוי גבוה להעביר זאת לצאצאיו. השילוב של גנטיקה, סביבה, תזונה ומצבים נפשיים לא יציבים יכולים להגדיל את הסיכוי לחלות במחלת לב או לחטוף אירוע לבבי.

 

איך מטפלים בהתקף לב?

ברגע שמזהים את התסמינים שפורטו לעיל יש להזמין אמבולנס או להגיע באופן מידי לבית חולים. האירוע יטופל בבית החולים בהתאם סוג האירוע והחומרה שלו. קיימת חשיבות רבה לזמן ההגעה לקבלת טיפול, ככל שתגיעו מוקדם יותר כך ההשלכות של אירוע לבבי יהיו פחות חמורות.

במצב של אוטם וחסימה של העורק הרופא יפתח את החסימה בעזרת צנתור או תרופות ייעודיות וכך יתאפשר זרימת דם לרקמה שנפגעה. במקרים אחרים החולה יכול לעבור ניתוח מעקפים, זאת כנאמר בהתאם לאירוע שהתרחש ולמצב הרפואי של החולה.

 

שינוי אורח חיים בעקבות אירוע לבבי

חולים אשר מתמודדים עם מחלות לב או חוו אוטם שריר הלב יכולים בין רגע להגיע למצב בו אורח החיים שלהם השתנה לחלוטין והם אינם יכולים לתפקד באופן עצמאי או שיכולת התפקוד שלהם מוגבלת. ישנם פעמים בהם  אירוע לב יכול להוביל למצב של אי כושר עבודה, הדרדרות במצב הנפשי ובעיות משפחתיות וחברתיות בשל תפקוד לקוי.

אדם אשר מגיע למצב של אובדן כושר עבודה חלקי או קבוע, ההכנסה שלו נפגעת ועליו לממן הוצאות רפואיות על רופאים מומחים ותרופות. בעקבות השכיחות של החולים במחלות לב, ניתן לקבל ממוסד ביטוח לאומי זכויות לאחר התקף לב.

 

זכויות חולי לב מביטוח לאומי

אזרח אשר מתמודד עם מחלת לב זכאי לקבלת זכויות חולי לב. בעקבות הגעה למצב של אי כושר עבודה, פגיעה בפרנסה והעלאת ההוצאות בשל קניית תרופות וטיפולים, המוסד לביטוח לאומי מספק זכויות לחולי לב הכוללים שירותים רפואיים, שירותי שיקום וטיפול, הנחות בקניית תרופות ועוד.

בנוסף ניתן לקבל על מחלת לב איסכמית אחוזי נכות או על אוטם שריר הלב אחוזי נכות בפנייה אל המוסד לביטוח לאומי ובהוכחה של מצב תפקודי ירוד בעקבות מחלת הלב או בעקבות אירוע לבבי.

 

התקף לב בעבודה – תאונת עבודה

במקרה בו חוויתם אירוע לבבי במקום העבודה שלכם או שהיה אירוע יוצא דופן שקרה במסגרת העבודה אשר הוביל לאירוע לבבי ניתן להגיש בקשה אל ועדה רפואית ביטוח לאומי תאונת עבודה על מנת לקבל פיצויים תאונת עבודה. על מנת לעבור את הועדה ולקבל פיצויים יש להוכיח קשר ישיר בין האירוע שהתרחש בעבודה לבין האירוע הלבבי. במידה ויוכר הנפגע בתור נפגע עבודה הוא יוכל להגיש תביעה לנכות כללית.

 

אוטם שריר הלב אחוזי נכות

על מנת להגיש תביעת אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי או תביעה לנכות כללית יש להגיש תיעוד רפואי אשר מפרט את המגבלות הפיזיות והוכחה כי אכן אתם נמצאים במצב בו אינכם יכולים לעבוד או לנהל אורח חיים נורמטיבי. לאחר הגשת התביעה תוזמנו אל ועדה רפואית ביטוח לאומי שם רופאים יבדקו את המגבלות שקיימות אצל הפונה ובהתאם לכך יקבעו אחוזי נכות מחלת לב.

יש להוכיח בפני הוועדה כי קיימת ירידה של חמישים אחוז בתפקוד, צמצום בהיקף ההכנסות וכי המחלה מונעת ממנו להשתכר בכבוד. במידה ונקבעו לכם 60% נכות, תהיו זכאים לקבלת קצבת נכות כללית קבועה.

 

ליווי של עורך דין מומחה יגדיל עבורכם את הסיכויים לקבלת קצבה מביטוח לאומי

הפנייה עבור תביעה לנכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי ולמימוש זכויות חולי לב היא ארוכה, בירוקרטית ומסתכלת. לרוב המערכת לא מתחשבת במצב הרפואי והנפשי בו נמצא הפונה ולא מעניקה לו את מלוא זכויות הרפואיות המגיעות לו בתור חולה לב.

על מנת לקבל זכויות חולי לב מביטוח לאומי הכולל בתוכו שירותים סיעודיים, קצבת נכות כללית, פטור מתשלום מס הכנסה עקב אובדן כושר עבודה עם מחלת לב ועוד מומלץ לעבור את התהליך בעזרת עורך דין ביטוח לאומי אשר מנוסה בעבודה מול המערכת, מימוש זכויות לחולי לב, מכיר את המוסד המורכב ויכול לעזור לך לקבל זכויות רפואיות המגיעות לך בתור חולה לב. משרד עורך דין פייפר כהן ישמח לעמוד לשירותכם.

מחלות לב עם אובדן כושר עבודה
מחלות לב עם אובדן כושר עבודה
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!