לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תאונות עבודה

מידע: למרבה הצער, תאונות עבודה מתרחשות בישראל מדי יום. אין ענף במשק אשר מוגן מפני תאונות עבודה.

חשוב לדעת: לרוב אנו שומעים בעיקר על תאונות בתחום הבנייה והתעשייה, אך הן יכולות להתרחש בכל מקום, גם במקומות עבודה הנחשבים בטוחים למדיי.

טיפ זהב: על מנת למצות את הזכויות שלכם כנפגעי תאונות עבודה ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר, מומלץ לפנות לעורך דין הבקיא בתחום.

צרו קשר
דלגו לחלק שמעניין אתכם

מידע בנושא

פעולות

נפגעי תאונות עבודה 

בישראל נפגעים מדי שנה עשרות בני אדם בתאונות עבודה, חלקן גם קטלניות. חרף מאמצי ההסברה, לעיתים התאונות הללו פשוט בלתי נמנעות, ואת אלו שכן ניתן היה למנוע יש לחקור כרשלנות המעסיק אשר לא דאג מראש למניעתן. 

חשוב לדעת!

תאונת עבודה תוגדר כפגיעה שהתרחשה ביום העבודה, בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה במסלול הקבוע והיומיומי של העובד, גם בימי עבודה שגרתיים וגם בימי עיון, כנסים, ימי גיבוש, שליחויות מטעם העבודה ועוד.

ישנם שלושה סוגים עיקריים תאונות עבודה: 

תאונת עבודה קלאסית 

תאונת עבודה קלאסית הינה תאונה הנגרמת בשל אירוע פתאומי ובלתי צפוי לרבות תאונת דרכים במהלך יום העבודה. בדרך כלל מדובר בהחלקות, נפילות, מעידות, פגיעה ממכונה, התחשמלות, כוויות, הרעלות, נפילת חפץ על העובד וכדומה. 

חשוב לזכור!

חשוב לזכור כי על המעסיק לדאוג לביגוד מגן מתאים, לציוד ולמכונות אשר עברו בדיקות תקינות והן יציבות ובטוחות לשימוש.

מיקרוטראומה

מיקרוטראומה הינה פגיעה הנגרמת בשל פעולה חוזרת ונשנית לאורך זמן אשר גרמה לנזק לגופו של העובד,  על מנת לקבל הכרה כנפגע מיקרוטראומה יש לפנות לרופא תעסוקתי לקבלת חוות דעת רפואית

לדוגמא

לדוגמא קופאית בסופרמרקט המניעה את ידה שוב ושוב על פני הקופה כדי לסרוק את המוצרים ואשר נפגעת בכתף, במרפק או במפרק היד כתוצאה מן הפעולה החזרתית לאורך זמן.

מחלת מקצוע 

המוסד לביטוח לאומי קבע רשימה סגורה של מחלות ופגיעות שונות אשר הוכח הקשר הישיר ביניהם ובין מקצועו של העובד.

לדוגמא

הרעלת מתכות, פגיעה בריאות כתוצאה משאיפת אבק מזיק, פגיעה בשמיעה, בראייה או בחוש הריח וכדומה. 

טיפ זהב: על מנת לקבוע מחלת מקצוע יש לפנות לרופא תעסוקתי אשר יגיש חוות דעת רפואית על מצב בריאותו של העובד בשל החשיפה לחומר מסוכן או לתנאי עבודה קשים. 

פגיעה נפשית ופגיעה מינית

ייתכן והמוסד לביטוח לאומי יכיר גם במקרים של פגיעה נפשית במקום העבודה כאשר מסתבר שאוירה רוויית לחץ ומתח, עומס יתר או יחס פוגעני מצד המעסיק פגעו בעובד עד שהחל לסבול מחרדה, דיכאון, קשיי שינה, קשיי ריכוז ועוד. בנוסף, המוסד לביטוח לאומי עשוי להכיר במקרים של פגיעה מינית כתאונת עבודה, הן פיזית והן נפשית.

תהליך התביעה:

תהליך התביעה כולל בניית תיק רפואי, הגשת מסמכים והופעה בפני ועדה רפואית.

מומלץ לפנות לעורך דין בקיא ומיומן בתחום שילווה וייצג אתכם על מנת להביא לתוצאות הטובות ביותר, ולשקף נאמנה את המצב הבריאותי והנפשי שלכם.

במידה ולא תהיו מרוצים מן התוצאה, ניתן להגיש ערעור ולנסות לשפר את החלטות הועדה.

חשוב לזכור!

חשוב לזכור כי סיוע מן המוסד לביטוח לאומי יכול לעזור לכם רבות לכסות הוצאות רפואיות, להחלים ולהשתקם ואף לחזור לתפקוד מלא לאחר קבלת עזרה רפואית ונפשית אשר לה אתם זקוקים.

 

לכן לא כדאי לוותר על הזכויות שלכם, ולהילחם עליהם גם אם בתחילה המוסד לביטוח לאומי מערים קשיים ומתנהל באופן בירוקרטי ומתסכל במיוחד.

 

בואו להתחיל איתנו את התהליך

שלב ראשון:

פגישת ייעוץ ובירור הזכויות

שלב שני:

איסוף חומר רפואי רלוונטי

שלב שלישי:

הגשת התביעה

שלב רביעי:

ועדה רפואית לנכות זמנית

שלב חמישי:

קבלת קצבה

שלב שישי:

ועדה רפואית לנכות קבועה

שלב שביעי:

קבלת פיצוי

שלב שמיני:

תביעות פוליסות ביטוח נוספות במידה ויש

זכויות נפגעי תאונות עבודה 

על מנת לקבל הכרה כנפגע תאונת עבודה יש להגיש בקשה למוסד לביטוח לאומי, אך לעיתים קרובות, דווקא אלו שנפגעו וזקוקים יותר מכל לעזרה, מקבלים בחזרה כתף קרה. על מנת שזה לא יקרה גם לכם, מומלץ מאד להתייעץ עם עורך דין הבקיא והמיומן בתחום ולקבל ממנו ליווי וייצוג מול המוסד לביטוח לאומי.

אלו הן הזכויות המגיעות לכם מן המוסד לביטוח לאומי ומן המעסיק כנפגעי עבודה:

דמי פגיעה 

השלב הראשוני יהיה פנייה לקבלת דמי פגיעה. דמי הפגיעה הינם תשלומים הנמשכים עד ל – 13 שבועות ואמורים לכסות את כל ההוצאות המיידיות שנגרמו לכם מיד לאחר הפציעה. לאחר תום תקופת דמי הפגיעה, במידה ואתם עדיין לא החלמתם או שנותרתם עם פגיעה לצמיתות, יש לפנות למוסד לביטוח לאומי ולבקש זימון לועדה רפואית.

ועדה רפואית לקביעת אחוזי נכות 

אדם אשר נפגע בתאונת דרכים אך גם לאחר תקופת דמי הפגיעה עדיין סובל מפציעה או מקושי, יכול לעלות לועדה רפואית אשר תקבע לו אחוזי נכות. אחוזי הנכות יכולים להיות זמניים עד להחלמתו הצפויה של הנפגע, או לצמיתות במידה והנזק שנגרם לו הינו בלתי הפיך. על פי גובה אחוזי הנכות שייקבעו לכם, ייגזרו כל הזכויות שלכם לרבות מענקים חד פעמיים, קצבאות וסלי הטבות והקלות שונים. מומלץ ורצוי מאד לקבל ייעוץ, ליווי וייצוג של עורך דין בוועדה הרפואית וזאת על מנת למקסם את תוצאות ההליך ולהגיע למיצוי זכויות. 

זכויות ופיצויים מול המעסיק 

במידה והפגיעה התרחשה עקב רשלנותו של המעסיק, רשאי העובד להגיש נגד מעסיקו תביעת רשלנות. ניתן לעשות זאת במקביל לטיפול בהליכי המוסד לביטוח לאומי, ופעמים רבות באמצעות עורך דין מיומן ובקיא ניתן להגיע להסכמים מול המעסיק באמצעות משא ומתן ולאו דווקא בין כותלי בית המשפט.

חשוב לדעת!

גם אם בית המשפט יזכה אתכם בפיצויים או שתגיעו להסכם כלשהו עם המעסיק במשא ומתן בזמן שאתם מקבלים את זכויותיכם מן המוסד לביטוח לאומי, לא תוכלו לקבל כפל פיצויים אלא שילוב של שניהם למיצוי הזכויות שלכם. תביעת המעסיק, עם זאת, חשובה מאד הן כדי להוציא את הצדק לאור עבורכם, והן כדי למנוע את המקרה הבא.

תאונות עבודה בישראל- היכן הן הכי נפוצות?

חשוב לזכור כי אין בארץ ענף תעסוקה שהינו חף מתאונות עבודה. גם קפה רותח שנשפך על עובד עשוי להיחשב לתאונת עבודה, כמו גם הכאת עובד על ידי לקוח עצבני. אירועים אלו קשים מאד למניעה חרף מאמצים רבים של מעסיקים לשמור על תנאי תעסוקה בטוחים.

על פי דו"ח שחיברה עמותת קו לעובד ניתן לראות בבירור כי ענף הבנייה 'מככב' עם כמות הרוגים ופצועים קשה בתאונות עבודה, אך גם ענף התעשייה לא ממש מפגר אחריו. במקומות אלו ניתן למצוא מקרים רבים מאד של נפילת חלקי פיגום או חומרי בנייה על עובדים, נפילות מגובה, מעידות לבורות, התחשמלות ופגיעה בקווי מתח, פגיעה ממכונה ועוד.

הסיבות לכך הן שבשני ענפי תעסוקה אלו עדיין מתגלים מקרים רבים מדי של רשלנות מעסיק ושל תאונות מיותרות שיכלו להימנע בעזרת שמירה הדוקה יותר על כללי בטיחות. כמו כן עדיין נמשכת העסקת עובדים ללא הכשרה ראויה לתפקיד ושימוש במכונות לא תקינות. אין ספק כי יש עוד הרבה עבודה לעשות בתחום הזה על מנת להביא לשיפור. 

ומה אומר החוק?

על מנת להיאבק בתופעת תאונות העבודה, משרד העבודה קבע כי על המעסיק מוטלת האחריות המלאה לשמור על בטיחותו של העובד, לדאוג לסביבת עבודה בריאה ובטוחה, לוודא כי עובדיו נעזרים בביגוד מגן מתאים, לקבוע נהלי בטיחות ולרעננם אחת לתקופה, לוודא שכל המכונות במקום העבודה תקינות, שלמות ומוצבות בצורה יציבה ומעוגנת למקומם, וכי כל העובדים קיבלו הדרכה מספקת בנוגע לשימוש במכונות אלו. 

מידע על תביעות חבות מעסיקים

פסקי דין והצלחות המשרד בתיקי תאונות עבודה

מקורות משפטיים ורשמיים

שאלות נפוצות

במידה והתאונה התרחשה במסלול הקבוע והיום יומי שלך למקום העבודה ולא סטית ממנו מסיבה כלשהי, התשובה היא בהחלט כן. תאונת דרכים בדרך אל מקום העבודה מוגדרת כתאונת עבודה. עליך לפנות אל עורך דין הבקיא ומיומן בתחום על מנת לקבל מידע נוסף ולהתחיל את התהליך. 

במידה ונפלת במקום העבודה יש לפנות לעורך דין בקיא ומיומן בתחום. יש לבחון תחילה האם הנפילה התרחשה עקב רשלנות ולפעול בעניין דרך הערכאות המתאימות. בנוסף, לנפגע במקום העבודה יש זכויות במוסד לביטוח לאומי וגם בחברות הביטוח השונות. על מנת למצותן חשוב להתייעץ תחילה עם עורך דין הבקיא בנושא כדי להבין כיצד. 

במידה וניתן יהיה להוכיח קשר ישיר בין תנאי העבודה לבין הפגיעה הנפשית התשובה תהיה כן. על מנת לעשות זאת חשוב לפנות לעורך דין בקיא ומיומן בתחום על מנת שיילחם על זכויותיכם וישקף בפני המוסד לביטוח לאומי וכל ערכאה אחרת את מצבכם הבריאותי וימצה את הזכויות שלכם.

כנפגע עבודה עליך להכיר את הזכויות שלך. לכן הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא לפנות לעורך דין הבקיא בתחום. עורך הדין יסביר כל דבר שעליכם לעשות החל מפנייה לרופא תעסוקתי, בניית התיק הרפואי, הגשת מסמכים וטפסים ועוד. עורך הדין יכול לייצג אתכם בועדה הרפואית ולמצות את הזכויות שלכם, ואם התוצאה בכל זאת לא משביעה רצון, להגיש ערעור עד לקבלת התוצאות הטובות ביותר. 

אם יש לכם פציעה שנגרמה עקב תנועה חזרתית בעבודה ככל הנראה אתם סובלים ממיקרוטראומה, וזו מוכרת כתאונת עבודה. על מנת למצות את הזכויות שלכם חשוב לפנות אל רופא תעסוקתי אשר יכתוב חוות דעת מפורטת על הפגיעה שלכם, ולאחר מכן לפנות לעורך דין אשר יבנה תיק רפואי וייצג אתכם בועדה רפואית לקביעת אחוזי נכות.

על פי חוק חובה על המעסיק לשתף פעולה עם עובד לאחר תאונת עבודה על מנת שהעובד יוכל למצות את הזכויות שלו. במידה והמעסיק מתחמק או מסרב, פנו לעורך דין מיומן ובקיא בתחום על מנת שיסייע לכם להביא את המעסיק לשיתוף פעולה על ידי ניהול משא ומתן או על ידי הגשת תביעה.

במידה והמעסיק לא נתן לכם הכשרה מספקת לפני שהעמיד אתכם להפעיל מכונה, הוא עובר על החוק. אם נפגעתם ממכונה שלא למדתם להפעיל, זוהי רשלנות לכל דבר ועניין. עליכם לפנות לעורך דין הבקיא בתחום על מנת לבדוק האם הינכם זכאים לפיצוי עקב כך. 

במידה ושופט בית המשפט יקבע לכם פיצויים, הם יתקזזו מתשלומי הביטוח הלאומי כדי שלא להגיע למצב של כפל קצבאות. אין זה אומר שהזכויות שלכם נפגעות, אתם עדיין תקבלו את כל מה שמגיע לכם, אבל לא מעבר לכך. 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!