הגשת תביעת ביטוח סיעודי דורשת תשומת לב רבה, ונדרשת מידה רבה של דיוק הן במילוי הטפסים והן בהמצאת המסמכים הנדרשים לצורך התביעה. בשורות להלן נבהיר מה כולל איסוף מידע בתביעות ביטוח סיעודי, איך מגישים את התביעה ולמה כל כך חשוב להקפיד על המצאת הטפסים והאישורים הנדרשים במלואם ובמועד.
אם אתם עומדים להגיש תביעת ביטוח סיעודי – זה בדיוק המקום הנכון עבורכם.
תביעת ביטוח סיעודי – מה היא כוללת?
תביעה לביטוח סיעודי כוללת מילוי והגשת הטפסים הרלבנטיים להגשת התביעה, בצורה מסודרת, לחברה המבטחת. הגשת התביעה כוללת איסוף מידע בתביעות ביטוח סיעודי. מדובר במידע רפואי ומידע רלבנטי אחר, שיאפשר לגוף המבטח להעריך את התביעה ומה בדיוק מידת הזכאות של מי שהגיש אותה.
בשלב הבא מתבצעת הערכת התלות של המבוטח. ההערכה מתבצעת בביתו של המבוטח, על מנת לאפשר למעריך לקבל את התוצאות הטובות ביותר.
השלבים העיקריים בטיפול בתביעת סיעוד
להלן השלבים העיקריים בטיפול בתביעה:
- מילוי הטפסים: בשלב הזה ממלא המבוטח, או מי מטעמו, את הטפסים הרלבנטיים להגשת תביעת ביטוח סיעודי. את הטפסים ניתן להוריד מהאתרים של החברות המבטחות,. או לבקש לקבל אותם באמצעים אלקטרוניים או בדואר. מילוי הטפסים צריך ורצוי שיתבצע על ידי עורך דין, שידאג למלא אותם כנדרש ולצרף את כלל המסמכים הרלבנטיים. כשמדובר בחברות פרטיות, חשוב שמילוי הטפסים יהיה מדויק. כל אי דיוק עלול להביא לדחייה של מועד קבלת הכספים.
- הערכת תלות: אחרי מילוי הטפסים ואיסוף המידה בתביעת הביטוח הסיעודי, תתבצע הערכת תלות, כאמור לעיל. הערכת התלות היא חלק מרכזי וחשוב, כיוון שהמעריך יכול לאשר את התביעה או לסכל אותן, בין אם באמצעות מילים מפורשות ובין אם באמצעות קביעה שמשתמע ממנה שהתביעה לא מוצדקת, או מוצדקת רק בחלקה.
איסוף מידע בתביעות ביטוח סיעודי – במה זה כרוך?
כאמור, תביעות ביטוח סיעודי נמנות עם התביעות שחברות הביטוח בודקות, והן עלולות להיפסל על קוצו של יוד. לפיכך, איסוף המידע בתביעות צריך להיות יסודי ומקיף. לשאלה מה כולל איסוף מידע בתביעות ביטוח סיעודי, המידע כולל את הפרטים והמסמכים כדלקמן:
- אישורים רפואיים: אישורים ככל שישנם מרופא המשפחה, או מרופאים מקצועיים אחרים, המעידים על כך שהמבוטח איננו יכול לעמוד בעצמו במילוי מטלות היום יום.
- שאלון הערכה: שאלון ההערכה הוא מסמך שנועד להעניק לחברה המבטחת הערכה ראשונית של מצבו הרפואי של המבוטח.
- סיכום אשפוז: אם המבוטח מאושפז, או היה מאושפז בבית חולים, יש להציג סיכומי אשפוז ככל שישנם.
- תשישות נפש: אם המבוטח סובל מתשישות נפשית, התשובה לשאלה "מה כולל איסוף מידע בתביעות ביטוח סיעודי" במקרה הזה, היא שיש צורך להמציא אישורים רפואיים הנוגעים לנושא, ומציגים בצורה המדויקת ביותר את המצב הנפשי של המבוטח.
- אם המטופל נמצא בבית אבות, יש צורך להמציא אישור מטעם בית האבות.
- טופס ויתור סודיות: עם הטפסים שעליהם יחתום המבוטח, נמנה בדרך כלל גם טופס ויתור סודיות. מדובר בטופס המאפשר לחברות הביטוח לדלות מידע נוסף מהתיקים הרפואיים של המטופל. זאת, במטרה לעמוד אל נכון על מצבו באמיתי, ולא להסתמך על מסמכים ששלח מרצונו.
למה חשוב לפנות לעו"ד לתביעות ביטוח סיעודי ואיך הוא יכול לסייע?
מעבר לשאלה מה כולל איסוף מידע בתביעות ביטוח סיעודי, חשוב להתמקד גם בתפקיד של עו"ד בדרך להגשת התביעה. החשיבות של הסתייעות בעורך דין, טמונה ביכולת שלו לייצג נכונה את המבוטח לעמוד על הזכויות שלו, ובעיקר הזכות להנות מקצבת ביטוח סיעודי. לאור הניסיונות של חברות הביטוח למנוע, באמתלות שונות, את התשלום, החשיבות של עורך הדין גדלה ומתגברת.
לסיכום
איש מקצוע מיומן יסייע בהגשת תביעת ביטוח סיעודי, וליווי התביעה לאורך כל הדרך עד למיצוי הזכויות המלא של המבוטח. מצער לגלות שיש עדיין מקרים של מבוטחים ששלמו במיטב כספם, וכשהגיע הצורך, נמנעה מהם הזכות לקבל את השירות וכספים בהתאם לפוליסה שאותי אשרה חברת הביטוח עצמה.
להכוונה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות במיצוי זכויות סיעודיות – השאירו פרטיכם בטופס להלן וצוות המומחים יצור עמכם קשר בהקדם – לחצו כאן!