לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

זכויות ותביעות סיעוד לחולי דמנציה או אלצהיימר

העלייה בתוחלת החיים הביאה במקביל גם לעלייה במספרם היחסי של חולי דמנציה ואלצהיימר. בד בבד, נערכו מוסדות כמו הביטוח הלאומי, קופות החולים וחברות ביטוח פרטיות, להתמודדות עם המצב. בשורות להלן נפרט על מגוון זכויות ותביעות סיעוד לחולי דמנציה או אלצהיימר אשר עשויות לסייע לחולה עצמו ולבני המשפחה שלו להתמודד עם הבעיות הללו ביעילות רבה יותר באמצעות קצבאות, וכן באמצעות הטבות כספיות ואחרות.

 

המשמעות של טיפול בחולה דמנציה או אלצהיימר

הגורמים להתפרצות דמנציה או אלצהיימר אצל גברים ונשים מבוגרים ובכלל אינם ידועים די צרכם. מחקרים מצביעים על האפשרות ששמירה על הבריאות בגילאים צעירים מעכבת או מונעת את התופעות הללו. עם זאת, ברור לגמרי שמי שסובל מהתופעות והמחלות הללו, מאבד בהדרגה את הקשר עם המציאות והופך להיות תלוי מאד בסביבתו. אדם כזה איננו יכול להסתדר ללא סיוע, ובהמשך גם ללא נוכחות צמודה של מטפל לצידו.

 

אילו סעדים זמינים לחולי דמנציה או אלצהיימר בהגשת תביעות סיעוד?

תביעות סיעוד לחולי דמנציה או אלצהיימר מאפשרות לממש את זכויות החולה ולמלא חלק ניכר מהצרכים הסיעודיים והרפואיים שלו, לרבות:

  • סיוע בטיפול: מי שמוגדר חולה דמנציה או אלצהיימר, זכאי בדרך כלל לסיוע בטיפול ובהתנהלות היום ימית. הסיוע ניתן בלבישה או הורדת בגדים, כן במילוי צרכים יום יומיים כמו אכילה ושמירה על הניקיון וההיגיינה. רמת הסיוע משתנה בהתאם למידת הצורך של המטופל.
  • מניעת נזקים: מטופל שסובל מדמנציה או אלצהיימר איננו מודע למשמעות של מעשים מסוימים שלו. כמו כן, הוא איננו מודע למגבלות פיזיות שלו ועלול לנסות לבצע פעולות שהגוף פשוט לא יכול לעשות. לפיכך במקרים רבים כוללות תביעות סיעוד גם אפשרות לליווי צמוד של מטפל.

 

זכויות ותביעות סיעוד לחולי דמנציה או אלצהיימר ומתי אפשר להגיש תביעה

סוגית המועד המדויק שבו אפשר להגיש תביעה בגין זכויות ותביעות סיעוד לחולי דמנציה או אלצהיימר היא למעשה סוגיה חשובה מאוד. הגשת תביעה במועד מוקדם מהנדרש עלולה לגרום לדחייה שלה על הסף, על ידי הגורם המבטח.

לרוב, הביטוח הלאומי או חברת ביטוח שכנגדה הוגשה תביעה, תשלח איש מקצוע שיבצע בדיקה והערכה תפקודית של המטופל שבשמו התביעה הוגשה. תביעה מוקדמת מדיי עלולה להידחות על הסף, או התמורה שתתקבל בה תהיה נמוכה. לחילופין, תביעה שהוגשה באיחור תגרום לכך שההוצאות בגין טיפול בחולה, תהיינה גבוהות במידה שתעיק על התקציב של כל בני המשפחה.

 

מאילו גורמים אפשר לתבוע זכויות ותביעות סיעוד לחולי דמנציה או אלצהיימר?

  1. המוסד לביטוח לאומי: מדובר בגוף הביטוחי הגדול בישראל,, שהוא הגוף הראשון שאליו אפשר וצריך לפנות בנושא.
  2. ביטוחי בריאות: ביטוחי הבריאות בקופות החולים כוללים אפשרות לתביעה למיצוי זכויות בגין דמנציה ואלצהיימר.
  3. ביטוחים פרטיים: מטופל שרכש מראש פוליסת ביטוח מתאימה, עשויי להנות מהפירות שלה כשהוא נמצא במצב בריאותי ונפשי רעוע.

 

לסיכום

משרדנו עוסק בזכויות ותביעות סיעוד לחולי דמנציה או אלצהיימר ומשרת מאות לקוחות מרוצים מזה שנים רבות. במסגרת ניסיוננו רב השנים בתביעות סיעוד, ביטוח וביטוח לאומי צברנו יכולת להעניק לקהל מיוצגינו את התוצאות הטובות ביותר בתביעותיהם ופיצויים בסכומים מקסימליים. נשמח לסייע גם לכם וליקיריכם לממש את זכויותיכם. לסיוע משפטי ממשרד עורכי דין המתמחה במימוש זכויות סיעודיות – פנו אלינו עוד היום בטלפון: 077-804-4220.

זכויות ותביעות סיעוד לחולי דמנציה או אלצהיימר
זכויות ותביעות סיעוד לחולי דמנציה או אלצהיימר

מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי לפני הגשת התביעה, על מנת להימנע מהוצאות מיותרות ולהגדיל את סיכויי ההצלחה. הגורם המקצועי הוא לרוב עורך דין, המכיר את הנושא על בוריו ויודע כיצד לקדם תביעות ואיך לזרז הליכים, כך שהתובעים לא יצטרכו לשאת בהוצאות כספיות משמעותיות.

בשלב הראשון יש למלא את הטפסים הנדרשים על ידי הגוף הנתבע. לרוב, את הטפסים המתאימים אפשר להוריד מהאינטרנט. בשלב הבא יערוך הגוף הנתבע בדירה, על מנת לעמוד על מצבו של התובע. לאחר מכן תתבצע הערכה של התביעה ושל המסקנות שהתבררו בבדיקה. בשלב הסופי יקבע אופי הסיוע והעלויות הכספיות שלו.

בגלל ההוצאות הגבוהות הצפויות, חברות ביטוח וגופים אחרים מבצעים בדיקה יסודית לפני ההחלטה על קבלת התביעה. כל טעות במילוי הטפסים, ולו הקטנה ביותר, עלולה לגרום לעיכובים בתביעה. חוסר של טופס מסוים עלול גם כן להשפיע, וגם חוות הדעת של החוקר לשובה. איש מקצוע מיומן יכול לסייע לתובעים לצלוח את המכשולים במהירות ולקבל את הכספים או הסיוע המגיעים להם.

תביעה מוקדמת מדיי עלולה להידחות על הסף, או התמורה שתתקבל בה תהיה נמוכה. לחילופין, תביעה שהוגשה באיחור תגרום לכך שההוצאות בגין טיפול בחולה, תהיינה גבוהות במידה שתעיק על התקציב של כל בני המשפחה. לכן קריטי להגיש את התביעה במסגרת חלון הזמן הרלוונטי.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!