לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

ביטוח סיעודי פרטי

יש מי שנמנעים מלחשוב על היום שבו יזדקקו לקבל עזרה בביצוע פעולות בסיסיות, בעוד אחרים, מקדישים לעניין מחשבה רבה ובודקים בקפדנות פרטים אודות פוליסות ביטוח סיעודי פרטי. מאמר זה פונה לשני סוגי האנשים שהוצגו קודם לכן. שכן, הוא ירכז את המידע החיוני שכל אחד צריך להכיר בכדי להיות מוכן לתרחיש שבו הוא יהפוך לאדם סיעודי.

 

מה זה ביטוח סיעודי פרטי?

ביטוח סיעודי מסוג זה ניתן על ידי חברות ביטוח פרטיות. מדובר בסוג של חוזה שיכול להימשך לאורך כל חיי המבוטח אל מול חברת הביטוח שנבחרה על ידו. הביטוח צפוי להיות תקף כל עוד המבוטח ממשיך לשלם על הפרמיה מידי חודש. המטרה של הביטוח היא לסייע למבוטח במידה וזה יהפוך להיות לסיעודי.

כלומר, הוא יוגדר כ"תשוש נפש" (תרחיש שעשוי לבוא לידי ביטוי בגיל השלישי) או שיתגלה שאין ביכולתו לבצע מספר פעולות יום יומיות בסיסיות באופן עצמאי. למשל, אי יכולת להתלבש ולהתפשט, להתקלח, לאכול ולשתות, לעשות את צרכיו באופן עצמאי ועוד.

 

האם כל אחד יכול לרכוש ביטוח סיעודי?

ביטוח סיעודי פרטי פתוח לרכישה על ידי כל אדם באשר הוא (נשים, גברים, בני נוער ועוד). כאשר הזכאות למימוש הביטוח יכולה להתקיים אך ורק במצב שבו האדם מוגדר כסיעודי על ידי גורם רפואי שעובד עם חברת הביטוח וזאת בהתאם להגדרה שנקבעה בחוק. הכוונה למי שעבר את מבחן ה- ADL או אדם שהוגדר על ידי רופא מוסמך כ"תשוש נפש".

סוכני ביטוח רבים ממליצים ללקוחותיהם לרכוש ביטוח בשלב מוקדם ככל הניתן בטענה שהזקנה אינה הגורם היחידי שמובילה למצב סיעודי. כיום ישנם חולים סיעודיים צעירים יחסית (כלומר, מתחת לגיל 50). ניתן להבין מכך שעלות הטיפול בחולים סיעודיים מגיל צעיר עשויה להיות יקרה מאוד ומכאן נובעת ההמלצה לרכוש את הביטוח מוקדם ככל הניתן.

סיבה נוספת שמובילה רבים לרכוש את הביטוח בגיל צעיר נוגעת לגובה הפיצוי שיינתן ללקוחות שהצטרפו בשלבים מוקדמים בחייהם. שכן, הפיצוי שצפוי להתקבל במצב שכזה הוא גבוה יותר ברוב המקרים מגובה הפיצוי שיוענק לאחרים שהצטרפו בגיל מבוגר.

 

2 סוגי הפוליסות שניתנות במסגרת הביטוח

קיימים 2 סוגים עיקריים של ביטוח סיעודי פרטי:

  1. פוליסת ביטוח שנרכשת באופן עצמאי או תוך ליווי מצד סוכן ביטוח
  2. פוליסה קולקטיבית שנרכשת עבור קבוצה מסוימת כמו ועד עובדים. במצב שכזה, המבוטח הוא אינדיבידואל שמצטרף לביטוח כחלק מקבוצה גדולה

כך שכל מבוטח יכול לבחור את הדרך המתאימה לו לרכישת הביטוח.

 

ההנחיות להגשת תביעה לביטוח סיעודי פרטי

אדם שהפך לסיעודי צריך לגשת בהקדם האפשרי לעורך דין שבקיא בדיני ביטוחי סיעוד. שכן, זה יעיין בפוליסת הביטוח באופן מעמיק, ירכז את כל הטפסים הדרושים ויגיש בסופו של דבר את התביעה עבור המבוטח, כדי להעלות את הסיכויים לקבלת הפיצויים. שכן, חברות הביטוח מנסות לא פעם להתחמק ממתן פיצוי עבור חולים שמגישים את התביעה.

 

לקריאת הכתבה בנוגע למימוש הביטוח הסיעודי אל מול חברות הביטוח, היכנסו >>>

 

לסיום

ישנה עלייה ניכרת במספר המבוטחים שרכשו בשנים האחרונות ביטוח סיעודי פרטי באופן ישיר (מול חברת הביטוח עצמה) או דרך קופת החולים. תרחיש זה בא לידי ביטוי בעקבות הרצון להיות עצמאיים מבחינה כלכלית במידה ואלה יהפכו לחולים סיעודיים מסיבה כזו או אחרת.

מי שמצאו את עצמם נלחמים מול חברות הביטוח שמסרבות להעניק את המימון, צריכים לפנות בהקדם לקבלת ייעוץ מטעם עורך דין מוסמך שיבחן את הזכאות ויצור קשר עם חברת הביטוח, כדי לסייע למבוטח בקבלת הזכויות שמגיעות לו כחוק.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!