לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

האם כדאי לתבוע את חברת הביטוח בגין מחלה לאחר דחיית פיצוי כספי

דחייה לאחר הגשת תביעה לחברת הביטוח בגין מחלה יכולה להתקיים בשל מגוון סיבות, ועל מנת להמנע מהן רצוי להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום עוד לפני שתגישו את התביעה לחברת הביטוח שלכם. משרד עורכי הדין פייפר כהן בעלי ניסיון רב שנים והצלחות מרובות בתחום חברות הביטוח ויאבק עבור מיצוי זכויותיכם. במאמר זה נדון בשאלה האם כדאי לתבוע את חברת הביטוח בגין מחלה לאחר דחיית פיצוי כספי ומדוע חשוב כל כך לפנות לעורך דין בקיא בנושא טרם הגשת התביעה.

 

מהו ביטוח מחלות קשות?

חברות הביטוח השונות מציעות פוליסות ביטוח למחלות קשות ובראשן סרטן, מחלות לב, מחלות ריאה ועוד, ולצד פוליסות ביטוח בסיסיות וזולות קיימות גם פוליסות ביטוח מפורטות, מקיפות, רחבות ומעט יותר יקרות, אך בהחלט ממצות. כל אדם אשר ניגש לבצע ביטוח מחלות קשות, מומלץ לו לבחון היטב את ההיצע בשוק הביטוחים, לשקול היטב את בחירתו ולוודא שהוא מבוטח על מגוון רחב של מחלות בתנאים הטובים ביותר שהוא יכול להרשות לעצמו. פוליסות ביטוח ללא זמן המתנה וללא תנאי תנאים וסעיפי סעיפים שמכבידים על הסיכוי לאישור התביעה יהיו אמנם יותר יקרות מפוליסות ביטוח בסיסיות, אך הן בהחלט יוכיחו את עצמן ביום האמת.

 

מדוע חברות הביטוח דוחות את תביעת הפיצויים בגין מחלה קשה?

חברות הביטוח הינן בסופו של יום גוף עסקי. הן רוצות לראות שורת רווח בסוף השנה ולא שורת הפסד. דחייה של תביעת פיצויים עשויה להיות מגננה של חברת הביטוח בפני מי שמנסה להערים ולרמות אותן ולהביא את החברה למשיכת יתר של פיצויים. עם זאת, סביר להניח שאתם כאנשים נורמטיביים בסך הכל מנסים להבטיח את עתידכם הכלכלי ולדאוג להכנסה ראויה לכם ולמשפחתכם בזמן שאתם מחלימים. לכן, במידה ונדחיתם על ידי חברת הביטוח שלכם, עליכם לבחון את הנימוקים לדחייה ולשקול פניה לעורך דין בהתאם. הנימוקים לדחיית תביעת הפיצויים בגין מחלה קשה על ידי חברת הביטוח יכולים להיות אלו:

  • חברת הביטוח אינה סבורה כי אתם אכן חולים – זה אולי נשמע לא הגיוני, אבל חברות הביטוח עשויות לטעון שהמחלה שלכם אינה כה קשה כפי שאתם מנסים לתאר, ואינה עומדת בקריטריונים שעליהם חתמתם בפוליסת הביטוח שלכם.
  • חברת הביטוח לא קיבלה מידע מספק אודות המחלה שלכם – אם התיק הרפואי שהכנתם לא הוכן בצורה מקצועית, אינו מכיל מסמכים רפואיים רלוונטים וחשובים, חסר בו תיעוד רפואי, אינו בנוי כהלכה או הוגש ברשלנות, אין זה פלא שחברת הביטוח תדחה אותו.
  • חברת הביטוח דוחה את הטענות שלכם – חברת הביטוח עשויה במקרים רבים לטעון כי ניסיתם לרמות אותה, לא חשפתם בפניה שאתם חולים במחלה מסוימת, הצהרתם הצהרת שקר בנוגע למצב הבריאותי האמיתי שלכם, או שאינכם עומדים בתנאים שעליהם חתמתם בפוליסת הביטוח שלכם. במקרה זה בהחלט כדאי לפנות לעורך דין ולברר כיצד ניתן למצות את הזכויות שלכם מול חברת הביטוח.

 

האם כדאי לתבוע את חברת הביטוח בגין מחלה לאחר דחיית פיצוי כספי?

כן, בהחלט. דחייה של חברת הביטוח אינה סוף פסוק, אך חשוב ביותר להקדים תרופה למכה ולפנות לעורך דין הבקיא בנושא עוד לפני שאתם מגישים את התביעה, מן הסיבות הבאות:

  1. בחינת הקריטריונים – בטרם תגישו את התביעה, עורך הדין יבחן את פוליסת הביטוח שלכם, את התנאים וסייגי הסעיפים השונים, וייעץ לכם כיצד לנהוג לאור זאת. עורך הדין מתוך ניסיונו, יצפה מראש טענות מטענות שונות של חברת הביטוח ויטרפד אותן עוד לפני שחברת הביטוח תספיק להעלות אותן, לדוגמא: אם טענת הביטוח עשויה להיות כי לא הצהרתם על מחלת הלב שלכם לפני שחתמתם על הפוליסה, עורך הדין יספק הוכחות כי הייתם בריאים לחלוטין בעת החתימה וכדומה.
  2. בניית תיק רפואי מקצועי – חלק משמעותי מהגשת התביעה שלכם בגין מחלה הינה בניית התיק הרפואי שלכם הכולל את כל המסמכים הרלוונטיים, וכולל הפנייה לרופאים מומחים ומתחומים שונים על מנת לקבל חוות דעת מקצועית ומקיפה. בדרך זו יהיה ברור מאד מה המצב הבריאותי הנוכחי שלכם.
  1. תכנון אסטרטגי יעיל – כל תיק הינו עולם ומלואו, בעל מורכבויות וסיפור משל עצמו. עורך דין מנוסה ומיומן ינקוט באסטרטגיה המשפטית הנכונה עבור כל תיק לגופו, וייצג אתכם נאמנה מול ועדות רפואיות שונות, עד למיצוי הזכויות שלכם מול חברת הביטוח.
  1. ייצוג משפטי – זה אמנם מעט ציני לומר זאת, אך כאשר חברת הביטוח רואה שהצטיידתם בעורך דין והתיק שהגשתם נטול רבב, הם מתייחסים לכך אחרת מאשר אילו תנסו להגיש את התביעה לבדכם. חברת הביטוח עדיין עשויה לטעון טענות שכנגד ולעמוד על הרגליים האחוריות אם היא סבורה שהתביעה שלכם אינה מוצדקת, אך אינכם עומדים לבדכם מולה, אלא מגובים בכל הניסיון והמוניטין של עורך דין מנוסה ומיומן.

 

מדוע כל כך חשוב לפנות לעורך דין עוד טרם הגשת התביעה?

עורך דין מיומן ומנוסה בתחום הביטוחים יעניק לכם ייעוץ, הדרכה, ליווי וייצוג בכל הנוגע לתביעה שלכם על מנת להפוך אותה ליעילה, מדויקת, מקיפה וממצה. עורך הדין עשוי גם לשלוח אתכם לקבל חוות דעת רפואית נוספת, לעלות לועדה רפואית בה הוא ייצג אתכם, יאבק עבור הכרה במצבכם הרפואי, ויעשה כל מה שביכולתו על מנת להביא לתוצאות הרצויות במקרה שלכם. משרד עורכי הדין פייפר כהן הינו בקיא בתחום חברות הביטוח, ידאג לבניית תיק רפואי מלא ומקיף, ייצג אתכם בוועדות הרפואיות השונות ויאבק עבור מיצוי זכויותיכם כחולים במחלה קשה. למשרד הצלחות מרובות בתחום וניסיון רב בהגשת תביעות פיצויים בגין מחלה.

האם כדאי לתבוע את חברת הביטוח בגין מחלה לאחר דחיית פיצוי כספי

בהחלט. דחיית תביעה של חברת הביטוח איננה סוף פסוק, ותמיד ניתן לערער על ההחלטה או לבקש שקילה מחדש. אך עם זאת, גם עורך הדין הממולח ביותר לא יצליח להשיג עבורכם הרבה אם התביעה שלכם לא תואמת את תנאי הפוליסה, או שאינכם עומדים בקריטריונים השונים. לכן חשוב עוד טרם הגשת התביעה לפנות לעורך דין על מנת לקבל ייעוץ והדרכה, ולבצע את הגשת התביעה באופן מקצועי ונכון.

בדרך כלל חברות הביטוח דוחות תביעות לפיצוי כספי בגין מחלה כאשר הן סבורות שהמבוטח לא אמר אמת כשחתם על הפוליסה ולמעשה חלה במחלה טרם ההתקשרות עם החברה ( ולא דיווח על כך ) שהמחלה לא באמת כה קשה או שהתביעה הוגשה באופן רשלני ולא ניתן להבין ממנו מה מצבכם.

במידה ונדחיתם, מומלץ לפנות לעורך דין הבקיא בתחום כדי לבחון את הסיבות לדחייה ומה ניתן לעשות עקב כך. עורך דין יכול לערער על הדחייה, להגיש אותה מחדש בצורה נכונה ותקינה יותר, לשלוח אתכם לקבל חוות דעת רפואיות מקיפות ולהאבק על זכויותיכם.

תוכלו להגיש את התביעה לבדכם, אך נוכחותו של עורך דין לצידכם יכולה להביא לאופטימיזציה של התהליך על ידי בניית תיק רפואי מפורט, ייצוג בוועדות הרפואיות, ותמיכה מקצועית לאורך כל התהליך עד למיצוי הזכויות.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!