לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

באילו מקרים המבוטח יקבל את הפיצוי מחברת הביטוח

במצב אידיאלי, כל מבוטח התובע את חברת הביטוח שלו אמור לקבל את הפיצויים המגיעים לו, אך במציאות המצב מורכב הרבה יותר. כעקרון, שלושת כללי הזהב לקבלת פיצוי מחברת הביטוח הינם: עמידה בקריטריונים ובתנאי הפוליסה עליהם חתמתם, הגשת הבקשה באופן תקין ונכון, והתייעצות עם איש מקצוע כגון עורך דין לחברות ביטוח על מנת לוודא שהכל מתנהל על פי חוק וזכויותיכם אכן ממומשות. משרד עורכי הדין פייפר כהן הינו משרד ותיק ומנוסה בתחום חברות הביטוח וינהל עבורכם את בקשת הפיצויים באופן מקצועי וממצה על מנת שתוכלו להגיע לתוצאות הטובות ביותר עבורכם. במאמר זה נבחן באילו מקרים המבוטח יקבל את הפיצוי מחברת הביטוח, ומה עושים כשזה לא קורה.

 

הגשת בקשה לפיצוי מחברת הביטוח

כאשר אנו מחפשים חברת ביטוח כדי לבטח את עצמנו ואת רכושנו, הכל כל כך נוצץ ומבטיח. הפרסומות יפות, הפרזנטורים נראים בטוחים בעצמם ורהוטים, כל כך קל לרכוש פוליסת ביטוח בקליק אחד, ואתם בטוחים שאתם מסודרים. בעולם מושלם, כאשר אתם נקלעים למצב לא נעים כמו פריצה לדירה או תאונת דרכים וזקוקים להגיש בקשה לפיצויים לחברת הביטוח שלכם, אתם אמורים להיענות מיד תוך שירה וריקודים בדיוק כמו ביום שחתמתם על הפוליסה. אך למרבה הצער, אין זה כך. חברות הביטוח נוטות כשלב ראשון לדחות את בקשתכם לפיצוי בטענות ומענות שונות, החל מאי דיווח אמת לגבי מצבכם הבריאותי במעמד חתימת הפוליסה, דרך הטענה כי הנזק שנגרם לכם אינו כה חמור כפי שאתם מנסים להציג זאת, וכלה בטענה כי אינכם עומדים בקריטריונים ובתנאים שהציבה לכם הפוליסה. מה עושים? הדרך היחידה להתמודד עם חברות הביטוח במקרים שכאלה היא לקחת ייעוץ מקצועי. עורך דין לענייני חברות ביטוח יכול לייעץ ולהדריך, לייצג אתכם בבתי המשפט או לנסות להגיע להסדר עם חברת הביטוח במשא ומתן, ולהיאבק למען זכויותיכם מול חברות הביטוח בזמן שאתם מנסים להחלים, לשקם את הנזקים שנגרמו לכם ולחזור לשגרה.

 

באילו מקרים המבוטח יקבל את הפיצוי מחברת הביטוח?

אף על פי שחברות הביטוח נוטות לדחות תחילה את התביעה מסיבות שונות ומגוונות, ישנם מקרים שבהם דווקא תיענו בחיוב ללא קושי רב. אלו הם כללי הזהב לקבלת פיצוי מחברת הביטוח:

  1. אתם עומדים בקריטריונים ובתנאים של הפוליסה שלכם – גם עורך הדין הממולח ביותר יתקשה מאד להשיג משהו עבורכם אם אינכם עומדים בתנאי הפוליסה, אם לא שילמתם את תשלומי הפרמייה כסדרם, או שאתם נמצאים כעת במצב של אכשרה או זמן המתנה כפי שסוכם זאת איתכם במעמד החתימה על הפוליסה. לכן, התנאי החשוב מכל הוא היותכם עומדים בקריטריונים ובתנאים של הפוליסה.
  1. הבקשה הוגשה באופן תקין וממצה – פעמים רבות הבעיה לא נמצאת בחברת הביטוח עצמה, שדווקא תשמח מאד לפצות אתכם מבלי להערים קשיים, אלא שהבקשה שהגשתם הוגשה ברישול, לא ניתן היה להבין ממנה מה אתם רוצים, לא צירפתם מסמכים חשובים ורלוונטיים, או שלא ניתן היה להבין באופן ברור מה מצבכם הבריאותי. בנוסף, ייתכן וחברת הביטוח שלחה אתכם לועדה רפואית מטעמה אשר נהגה ברשלנות, בדקה אתכם כלאחר יד ולא סיפקה תוצאות המשקפות את מצבכם האמיתי. במצב זה יש לשקול להגיש ערר ולבקש בחינה מחודשת של המצב לאחר שתגישו בקשה מסודרת, תקינה וממצה.
  1. הגשתם את הבקשה לאחר התייעצות עם איש מקצוע – פנייה לעורך דין על מנת לקבל ייעוץ ומידע בנוגע להגשת פיצוי מחברת הביטוח יכולה לשפוך אור על הדרך הנכונה והתקינה ביותר לעשות זאת. כמו כן, עורך הדין יכול להתריע בפניכם אודות סעיפים שונים בפוליסה שלכם, כמו לדוגמא, להראות לכם שתקופת האכשרה לא הסתיימה ולכן כדאי שתמתינו עוד חודש חודשיים לפני הגשתה. עורך הדין גם יכול לייצג אתכם בוועדות הרפואיות השונות ולהיאבק עבור מיצוי הזכויות שלכם.

 

זהירות! טריקים של חברות הביטוח

חברות הביטוח נוקטות בכל אמצעי חוקי שיש להן על מנת להתגונן בפני רמאי ביטוחים. זה הוגן וזה נכון, אך לפעמים זה דווקא עלול לפגוע בכם. למה הכוונה? שימו לב לטריקים הידועים הבאים:

  • היי, מדבר שלומי מחברת הביטוח, שמענו שנפגעת, מה שלומך, הכל בסדר? במידה ונפגעתם בתאונת דרכים, תאונת עבודה, או פשוט נפלתם ונחבלתם, מה יותר טבעי ונורמלי מנציג מטעם חברת הביטוח המתקשר לשאול מה שלומכם, ואנחנו, בישראליות האופיינית לנו, עונים שהכל בסדר ברוך השם. אמירה תמימה שכזו עלולה להוביל לדחיית הבקשה שלכם. במידה ונציג של חברת הביטוח מתקשר אליכם לברר מה שלומכם, תוכלו לענות באלגנטיות שאתם עדיין ממתינים לתוצאות הבדיקות, לא להאריך בשיחה ולנתק, או פשוט לשלוח את הנציג לשוחח עם עורך הדין שלכם.
  • רשתות חברתיות – אם הגשתם בקשה לפיצוי על כאבי גב חריפים אבל שבוע לאחר הפציעה הצטלמתם בחופשת סקי והעליתם לרשתות החברתיות, זה עלול לגרום לחברת הביטוח שלא להאמין לכם. אם נפגעתם והינכם מתאוששים מפציעה, נוחו בבית.
  • פיצוי מיידי בלי תביעה – מציעים לכם סכום כסף שנשמע סביר? אל תסכימו מיד, התייעצו קודם לכן. ייתכן ומגיע לכם הרבה יותר, אבל חברת הביטוח מנסה להגיע איתכם לפשרה מהירה שתיטיב איתה בלבד.

 

איך עורך דין לחברות ביטוח יכול לעזור לכם לקבל את הפיצוי מחברת הביטוח?

עורך הדין יבחן את המקרה שלכם, ייעץ וידריך אתכם כיצד להתנהל מול חברת הביטוח, ייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות ויילחם עבור הזכויות שלכם. משרד עורכי הדין פייפר כהן הינו בקיא בתחום הפיצויים מול חברות הביטוח, ידאג לבניית תיק רפואי מלא ומקיף, ייצג אתכם בוועדות הרפואיות השונות או בבתי המשפט ויאבק עבור מיצוי זכויותיכם כנפגעים הזכאים לפיצויים.

באילו מקרים המבוטח יקבל את הפיצוי מחברת הביטוח

חברות הביטוח נוטות לדחות תביעה לפיצויים כאשר הן סבורות שלא עמדתם בקריטריונים הדרושים, שהמצב שלכם לא באמת חמור כפי שאתם מציגים או כשהיא חושדת שלא דיווחתם אמת. כדי להמנע מכך יש להגיש תיק מסמכים רפואיים מקיף וממצה, להגיש תביעה מסודרת ומנומקת ולהתייעץ עם עורך דין לצורך הדרכה וייעוץ בנושא.

במקרה כזה חשוב מאד לבדוק למה נדחתם, אולי התביעה הוגשה ברישול וללא מסמכים מספקים? אולי אתם לא עומדים בקריטריונים של פוליסת הביטוח שלכם? על ידי פניה לעורך דין הבקיא בתחום תוכלו להגיש את הבקשה באופן מקצועי ותקין, ואם נדחתה, להגיש ערר ולהאבק על זכויותיכם.

עורך דין יכול לסייע גם במקרים פשוטים וקלים וגם במקרים מורכבים וקשים, פניה לעורך דין תשפוך אור על המהלכים התקינים והנכונים ביותר כדי להמנע מדחיית התביעה שלכם לפיצויים, וגם תאפשר לכם לקבל ייצוג מלא מול חברת הביטוח במידה ויהיה צורך בכך כדי למצות את הזכויות שלכם.

חברות הביטוח, באופן חוקי לחלוטין, יכולה לחקור, לבדוק ולמצוא חומר ברשתות החברתיות אודותיכם כדי לבחון האם יש אמת בדיווח שלכם בעת הגשת תביעה לפיצויים. במידה ונפגעתם, המתינו עד להתבהרות התמונה כולה בהתאם למצבכם הבריאותי לרבות נזקים קבועים לפני שתפנו או תאפשרו לחברת הביטוח לפנות אליכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!