לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

ביטוח סיעוד מקופות חולים – היתרונות של קופות החולים

הביטוח הסיעודי נחשב לאחד הביטוחים הנמכרים ביותר ברחבי ישראל ויש לכך סיבה ברורה – אף אחד לא רוצה להיות לנטל על קרובי משפחתו וחבריו במידה ויהפוך להיות לסיעודי. במאמר זה יוצגו כל הפרטים החשובים שצריך להכיר רגע לפני שחותמים על חוזה של ביטוח סיעוד מקופת חולים. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו גב רפואי וכלכלי במידת הצורך.

 

מי זכאי לקבל ביטוח סיעודי מקופת החולים?

אדם שחתם על מסמכי הביטוח הסיעודי של קופת החולים יוכל לקבל סיוע כלכלי במידה והוא יהפוך לסיעודי.

מדובר במצב שבו הוא לא יוכל לבצע פעולות יום-יומיות באופן עצמאי, למשל:

  • הליכה
  • שליטה על סוגרים
  • רחצה
  • אכילה ועוד

 

תכירו את הביטוח הסיעודי שניתן מטעם קופות החולים

קופות החולים בישראל מציעות למבוטחיהן ביטוח סיעוד מקופת חולים שכולל פוליסה קבוצתית אחידה. כלומר, תנאי הפוליסה זהים לכלל מבוטחי קופות החולים, כאשר ההבדל שבא לידי ביטוי בין הביטוחים הללו נוגע למחיר הסופי ולאיכות השירות שיינתן בהמשך. רבים בוחרים לבטח את ילדיהם בביטוח זה מגיל צעיר, משום שילדים ובני נוער פטורים מתשלום עד שימלאו להם 18 שנים (וזאת בהתאם לקבוע בתנאי הפוליסה של קופת החולים).

 

מה כולל הביטוח הסיעודי שניתן מטעם קופות החולים?

בפסקה זו נתמקד בתנאי הפוליסה, תקופת הביטוח, תקופת ההמתנה לתשלום ונושאים חשובים נוספים שצפויים להיכלל בביטוח הסיעודי שיינתן מטעם קופת החולים. נציין תחילה שתנאי הפוליסה משתנים מקופת חולים אחת לאחרת, כך שלא יתאפשר למבוטחים להתאים את תנאי הפוליסה לצרכיהם האישיים. שכן, התנאים ייקבעו מראש על ידי חברת הביטוח שמקושרת לקופת החולים. מלבד זאת, חשוב שתדעו שתקופת הביטוח מוגבלת והכיסוי יימשך למשך 5 שנים בלבד ולא לאורך חייו של המבוטח.

נקודה חשובה שחשוב להדגיש נוגעת לתקופת ההמתנה. מי שיבחרו בביטוח סיעודי שכזה, צפויים לגלות שתקופת ההמתנה עשויה לעמוד על 60 יום. כך שבעצם, המבוטח יוכל לקבל את התשלום המגיע לו (בהתאם לפוליסה) אך ורק לאחר שיעברו 60 יום מהרגע שבו הוא הפך לסיעודי.

 

היתרונות בבחירת ביטוח סיעוד מקופות חולים

ישנם 3 יתרונות משמעותיים שבאים לידי ביטוי בעת בחירת ביטוח סיעוד מקופת חולים:

  1. העלות הכספית
  2. תנאים מיוחדים שניתנים אך ורק ללקוחות קופות החולים
  3. ניתן להמשיך את הביטוח באופן רציף בעת מעבר לקופת חולים אחרת (מבלי לבצע בדיקות רפואיות שונות)

קופות החולים משקיעות מאמצים כבירים שמובילים ליתרונות אלה. שכן, הן מבקשות הצעת מחיר קבוצתית שתשתלם עבור המבוטחים שלהן. הרי הסיכוי לרכישת ביטוח סיעודי מצד המבוטחים צפוי לעלות ככל שהצעת המחיר תהיה נמוכה יותר, כך שבסופו של דבר, כל הצדדים ירוויחו מהעסקה.

 

קופת החולים מסרבת לסייע לכם? יש למי לפנות!

לצערנו, יש לא מעט סירובים שניתנים מצד חברות הביטוח למבוטחי קופות החולים שמצאו את עצמם כסיעודיים בעקבות תאונת דרכים, תאונת עבודה, מחלה ועוד. מי שמצאו את עצמם במצב שכזה צריכים לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין שבקיא בדיני ביטוח סיעוד מקופת חולים. שכן, זה יידע לפנות לגורמים הרלוונטיים תוך שימוש במסמכים משפטיים, כדי לגרום להם להעניק את הפיצויים שמגיעים למבוטחים בהתאם לחוק.

 

לסיום

כל אדם בישראל צריך שיהיה לו ביטוח סיעוד מקופת חולים שיממן טיפולים רפואיים במידת הצורך. כעת אתם מכירים בביטוח זה על שלל גווניו, כך שנותר לכם רק לשוחח עם נציג מטעם קופת החולים שיאפשר לכם לקבל את הביטוח, כדי שתוכלו להיות בטוחים בכך שלא תהוו עול על קרובי המשפחה שלכם במידה ותהפכו לסיעודיים.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!