לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מהי תקופת אכשרה בביטוח סיעודי

תקופת אכשרה היא תקופה של מספר חודשים שבהם לא תוכלו להגיש תביעת סיעוד לחברת הביטוח שבו רכשתם את הביטוח סיעודי. אורך תקופת האשכרה נעה בדרך כלל בין חודש אחד לשלושה, אך יש פוליסות מוזלות שבהן היא ארוכה אף יותר. אף על פי שתקופת אכשרה ממושכת מעמידה אתכם בסיכון במידה ותהפכו לסיעודיים, היא עדיין כדאית, משום שלאחר שתצלחו אותה בשלום תהיו מכוסים. משרד עורכי הדין פייפר – כהן הינו משרד ותיק ומנוסה לתביעות סיעוד מול חברות הביטוח השונות והמוסד לביטוח לאומי, ויילחם עבורכם למיצוי זכויותיכם ועד להשגת הפיצוי הגבוה ביותר הניתן עבורכם. במאמר זה נסביר מהי תקופת אכשרה ולמה היא בכל זאת כדאית עבורכם.

 

ביטוח סיעודי – מי צריך את זה?

כאשר אנחנו צעירים, בריאים ובשיא כושרנו, ביטוח סיעודי נשמע לנו כמו משהו רחוק ולא נחוץ, אך אין שגוי מזה. תאונת דרכים, מחלה, פציעה או ניתוח מורכב יכולים להותיר אדם ללא יכולת לבצע אפילו את הפעולות היומיומיות הפשוטות ביותר כגון להתנייד, להתרחץ, לאכול ולהתנקות לבד והופך תלוי לחלוטין באדם אחר לביצוע פעולות אלו, בין אם באופן זמני עד לתום תקופת השיקום וההתאוששות, ובין אם לצמיתות. זה יכול לקרות לכל אדם בכל גיל, גם כשהוא צעיר, בריא, אוכל נכון ורץ בכל יום קילומטרים רבים. לכן רצוי ומומלץ מאד לרכוש ביטוח סיעודי. נכון להיום, החל משנת 2019, יש רק מספר מצומצם של חברות ביטוח אשר מוכרות פוליסות ביטוח סיעודי חדשות, ובדרך כלל ניתן להשיגן בקופות החולים, רק לשים לב שאורך התקופה שבהן תוכלו לקבל קצבת סיעוד מקופת החולים לא תעלה על חמש שנים. הדרך הטובה ביותר לדאוג לעצמכם לביטוח סיעודי פרטי טוב, היא לשלב בין קופת החולים לבין חברת ביטוח פרטית.

 

רגע, מה עם המוסד לביטוח לאומי?

בנוסף לחברות הביטוח השונות וקופות החולים המציעות ביטוחים סיעודיים פרטיים, תוכלו גם לפנות אל המוסד לביטוח לאומי, אך זכרו שלא תוכלו לקבל כפל פיצויים אלא רק לממש את מלוא הזכויות שלכם כפי שמגיע לכם כחוק. ישנה אפשרות לשלב את הפיצויים ממספר מקורות, או ללכת בשיטת הדומינו ולממש בזה אחר זה את הביטוחים השונים, כאשר האחד מסתיים מתחילים להפעיל את השני וכן הלאה. על מנת לזכות בקצבת סיעוד מן הביטוח הלאומי תצטרכו לעבור ועדה רפואית אשר תבחן את מצבכם, תערוך לכם מבחן תלותיות ADL ותעניק לכם אחת מתוך שש הדרגות הקיימות של רמת הסיעוד וזאת על פי חומרת מצבכם. כל דרגה מעניקה גובה מסויים של קצבה וכמו כן גם סל הטבות משלה, כגון חיתולים ומוצרי היגיינה, הקלות במיסים וארנונה וכדומה. בנוסף לקביעת הדרגה, במידה ותרצו להתאשפז במוסד סיעודי, תצטרכו לקבל קוד ממשרד הבריאות אשר על פי ייקבע מה תהיה ההשתתפות הכספית של משרד הבריאות בתשלומים למוסד שתבחרו בכפוף לרמת ההכנסות של משפחת האדם הסיעודי, רמת הסיעוד שהוא נתון בה ושיקולים נוספים אחרים.

 

מהי תקופת אכשרה בביטוח סיעודי?

תקופת אכשרה בביטוח סיעודי הינה תקופה של בין חודש לשלושה חודשים בדרך כלל, כאשר אורך הזמן המדוייק תלוי בפוליסת הביטוח הסיעודי שרכשתם ( ומומלץ מאד לבדוק זאת לפני שאתם חותמים ) ובו לא תוכלו להגיש תביעת סיעוד גם אם הפכתם לסיעודיים. הסיבה לכך היא רצונה של חברת הביטוח להבטיח לעצמה כי לא הצטרפתם בעודכם חולים מאד במחלה שעלולה להפוך אתכם לסיעודיים בכל רגע, והסתרתם זאת ממנה. מחלות קשות כגון נטייה לשבץ מוחי, התקפי לב, תחילתה של מחלת הפרקינסון או האלצהיימר, סרטן, פגיעה צווארית או בעמוד השדרה שעלולה להפוך אתכם למשותקים, הינן מחלות שיכולות להחמיר ולהתדרדר בכל רגע נתון, ולכן חברות הביטוח דאגו לעצמן למרווח זמן שבו תשלמו את הפרמייה כנדרש, אך למעשה לא תהיו מכוסים כלל. האם זה הוגן? זוהי באמת שאלה טובה, וחשוב לזכור שבסופו של דבר חברות הביטוח אינן פילנטרופיות ורוצות לראות שורות רווח בסוף השנה. עם זאת, עדיין כדאי לכם לרכוש פוליסת ביטוח עם תקופת אכשרה מאחר והיא מונעת את האפשרות הפחות טובה, שבה תוחרגו מכל מחלה שבה הסיכויים שלכם לחלות בה הינם גבוהים ככל שגילכם עולה, לרוב מדובר בסרטן, מחלות לב, מחלות הפוגעות בתפקוד הקוגניטיבי וגם תאונות מסויימות, ובכך תוכלו לדאוג לעצמכם לביטוח סיעודי מקיף ומלא לאחר שתסתיים תקופת האכשרה.

 

מדוע כל כך חשוב לפנות לעורך דין במידה ותרצו להגיש תביעת סיעוד?

המאבק מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי הינו קשה, מתיש גופנית ונפשית, ולעיתים מאכזב מאד. כאשר אתם נתונים במצב פיזי ונפשי קשה בשל המצב הסיעודי שאליו נקלעתם, חשוב שיהיה לצידכם איש מקצוע שידאג לכם בזמן שאתם דואגים לעצמכם ולמשפחתכם. הפנייה לעורך דין מיומן ומנוסה בהתנהלות מול חברות ביטוח, המוסד לביטוח לאומי וכדומה, חשוב מאד להגברת הסיכויים למנוע דחייה ולמקסם את גובה הפיצוי שתהיו זכאים לו. עורך דין טוב יכול לתכנן עבורכם אסטרטגיה למימוש הזכויות שלכם מול חברות הביטוח השונות והמוסד לביטוח לאומי בדרך שתענה בצורה הטובה ביותר על הצרכים שלכם לטווח הארוך, לייצג אתכם בועדות הרפואיות ולהאבק על הכרה בכם כסיעודיים, להכין אתכם וללוות אתכם מרגע הגשת הבקשה ועד לאחרון הערעורים ולדאוג לכם בכל שלב ושלב של התהליך הלא פשוט והמתיש הזה, עד להצלחתכם. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפל עד היום במאות לקוחות מרוצים והשיג עבורם הישגים יפים, תוך מאבק חסר פשרות עבור כל לקוח ולקוח למיצוי זכויות ולמקסום הפיצויים המגיעים לו כחוק. במידה ואתם, או יקירכם, מעוניינים להגיש תביעת סיעוד, פנו עוד היום כדי לקבל את כל המידע על זכויותיכם, ומה ניתן לעשות למענכם.

מהי תקופת אכשרה בביטוח סיעודי

תקופת אכשרה הינה תקופה שבדרך כלל נעה בין חודש לשלושה חודשים, אם כי ייתכנו תקופות ארוכות יותר, הכל תלוי בסוג הפוליסה שבחרתם. בתקופה זו לא תוכלו להיות מכוסים על מקרה סיעוד, ולא תוכלו לתבוע את חברת הביטוח לפיצויים עקב כך. הסיבות לכך הינן בעיקר מניעת תרמיות ביטוח ומשיכת כספים שלא כדין.

כן, טרם החתימה על הסכם הפוליסה ביניכם ובין חברת הביטוח, תוכלו לרכוש הרחבה לקיצור תקופת האכשרה או לרכוש מראש פוליסה יקרה יותר עם זמן אכשרה מינימלי. ישנן חברות ביטוח שיסכימו להכניס את רכיב הפרנציז'ה, שמשמעותו החזר על שניים מתוך שלושת החודשים במידה ויתברר כי אתם אכן סיעודיים. חשוב מאד לדעת על מה אתם חותמים ולשאוף לקיצור תקופת האכשרה ככל הניתן.

כן, המוסד לביטוח לאומי אכן מעניק קצבאות וסלי הטבות למי שמוכר על ידו כסיעודי. אך על מנת שתוכלו למצות את הזכויות שלכם, לדאוג לעצמכם לטיפול מיטבי גם לטווח ארוך, רצוי שתרכשו ביטוח סיעודי איכותי גם מחברת ביטוח פרטית או מקופת החולים, בשביל השקט הנפשי.

מצב סיעודי יכול להיות קצר מועד, כמו למשל אחרי ניתוח או תאונה קשה, ויכול להיות גם לצמיתות. זה יכול לקרות לכם כשאתם כבר באים בימים, וגם כשאתם עדיין צעירים. עורך דין מיומן יכול לעזור לכם לתכנן אסטרטגיה נכונה על מנת למצות את הזכויות שלכם כסיעודיים לאורך זמן, לשלב בין ביטוחים למיקסום הפיצוי הכספי בהתאם לזכאותכם,  או לפעול בשיטת הדומינו שבה מפעילים בכל פעם ביטוח אחד לאחר שמסתיים תוקפו של השני.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!