לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מה כולל ליווי משפטי בהגשת תביעות סיעוד 

לא צריך להיות מומחים גדולים בתחום הביטוח, בשביל לדעת שהגשת תביעות לחברות ביטוח מחייבת סיוע מצד עורך דין מוסמך. מאמר זה ירכז את כל הדברים החשובים שנכללים בליווי משפטי שניתן על ידי עורך דין בעת הגשת תביעות סיעוד. הישארו כאן ותהיו בטוחים שבסיום המאמר תדעו מה כולל ליווי משפטי בהגשת תביעות סיעוד.

 

מה זה ביטוח סיעודי?

חשוב להתעכב תחילה על ההגדרה של הביטוח הסיעודי, רגע לפני שנענה על השאלה מה כולל ליווי משפטי בהגשת תביעות סיעוד. נסביר כי זהו ביטוח פרטי שמוצע על ידי כמה מחברות הביטוח בישראל. ניתן לרכוש את הפוליסה של ביטוח זה בדרכים הבאות:

  • באמצעות יצירת קשר עם חברת הביטוח
  • באמצעות יצירת קשר עם נציג מטעם קופת החולים (שכן, הביטוח מוצע כחלק מהביטוחים המשלימים)
  • באמצעות סוכן ביטוח

פוליסה זו מוצעת לא פעם לעובדים במקום עבודתם, מטעם התאגדויות העובדים. שכן, אלה יודעים שמדובר בביטוח חיוני שכל אחד צריך.

 

מתי צריך להגיש את התביעה?

הגשת תביעות סיעוד צריכה לבוא לידי ביטוי במצבים שבהם אדם הוגדר כ"תשוש נפש" או כשאין ביכולתו לבצע פעולות יום יומיות בסיסיות לבדו, לדוגמא:

  • לבישת בגדים והורדתם
  • לאכול ולשתות
  • להתרחץ ועוד

בשלב זה אתם מכירים במידע הבסיסי שנוגע להגשת תביעת סיעוד בחברות הביטוח וברור לכם שזהו הליך מורכב שמצריך ליווי משפטי מצד עורך דין מומחה. כעת, ניתן להרחיב בנושא ולהסביר מה כולל ליווי משפטי בהגשת תביעות סיעוד.

 

עיון בתנאי הפוליסה

הליווי המשפטי כולל בראש ובראשונה עיון מעמיק בתנאי הפוליסה הסיעודית מחברת הביטוח אשר נחתמה על ידי המבוטח. שכן, כל מבוטח מקבל פוליסה שונה. חשוב שהבירור ייעשה מצד עורך דין, כדי שזה יוכל לבדוק מה כלול בפוליסה ולהבין מתוך כך מהי הזכאות של המבוטח. זו ההזדמנות לציין שמומחים ממליצים לערוך השוואות בין פוליסות של חברות שונות.

מי שיבחרו לעשות כך צריכים לדעת שהליווי המשפטי שיוצע מטעם עורך דין כולל גם הסבר מעמיק אודות תנאי הפוליסה השונים שיוצעו למבוטח בתחילת ההליך. שכן, חברות הביטוח מציעות פוליסות משתנות בהתאם לסוג הפנייה. לכן, מבוטח שיוצר קשר עם חברת ביטוח כפרט, צפוי לקבל פוליסה מסוימת, בעוד בירור אודות פרטי הפוליסה תוך פנייה לקופת החולים, צפויה להוביל לקבלת תנאים אחרים.

מבוטחים שמתכננים לערוך השוואות מסוג זה, חייבים לבדוק שהם בוחרים בסופו של דבר בפוליסה אחת בלבד. שכן, כפל פוליסות ביטוח סיעודי עשוי להוביל לדחיית התביעה בעתיד הרחוק.

 

הפנייה לרופאים מומחים

התשובה הנוספת לשאלה – מה כולל ליווי משפטי בהגשת תביעות סיעוד? נוגעת להפניית המבוטח לרופאים מוסמכים שמכירים את הנהלים של חברות הביטוח. שכן, אלה דורשות לא פעם חוות דעת מקצועיות מצד רופאים, כדי שניתן יהיה לבדוק מהם הקשיים שהמבוטח סובל מהם, במטרה להבין אם הוא אכן נחשב לסיעודי לפי ההגדרה של המושג. פנייה לעורך דין שמכיר את תחום הביטוח כמו את כף ידו, תאפשר למבוטח להגיע לרופאים המומחים והמומלצים ביותר שיעניקו חוות דעת אמינה שעונה על הדרישות המורכבות של חברת הביטוח.

 

שליחת מסמכים חיוניים לחברת הביטוח

הליך הגשת המסמכים לחברת הביטוח נחשב לעניין מורכב שרבים מעדיפים להימנע ממנו. אתם וודאי מבינים כעת שזהו שירות מובנה שניתן על ידי עורך הדין שילווה אתכם בהגשת התביעה. כך שפנייה לעורך דין תחסוך מכם את מילוי ואיסוף המסמכים הבאים:

 

מסמכים רפואיים

המסמכים הרפואיים שצריכים להישלח לחברת הביטוח צריכים להכיל את כל המידע שמופיע בתיקו הרפואי של המבוטח. החל מאבחנות שבוצעו לאחרונה, טיפולים רפואיים שזה קיבל, מתן תרופות וסיכום אשפוז במידה והמבוטח התאשפז בבית חולים בשלושת החודשים שעברו מרגע הגשת התביעה.

אישור על הכנסות

העברת אישור הכנסות של התובע ושל בן או בת הזוג משלושת החודשים האחרונים.

ייפוי כוח

יש לצרף למסמכי התביעה ייפוי כוח והעתק צו אפוטרופוס במידה והאדם שפנה אליו והגיש את תביעת הסיעוד הוא אפוטרופוס ולא המבוטח עצמו.

 

הגשת ערעור בעת הצורך

חברות הביטוח עשויות לדחות את בקשת התביעה של מבוטחיהן מסיבות שונות. במצב שכזה, צריך לשלוח מסמכים מסוימים שמראים באופן מובהק שזוהי טעות מצד החברה. שכן, המסמכים מעידים שהמבוטח עומד בתנאי הפוליסה והוא זכאי לקבלת אישור על התביעה. מי שיסתייעו במצב שכזה בעורך דין, יוכלו לקבל ממנו כתב טענות שיישלח לחברת הביטוח במטרה לערער על ההחלטה. יש לציין שבמקרים מסוימים, חברת הביטוח עשויה לקבוע למבוטח ועדת ערר. במצב שכזה, עורך הדין יתייצב יחד עם המבוטח ויציג את טענותיו.

 

חשיבות הבחירה בליווי משפטי הולם

פנייה לקבלת ליווי משפטי בהגשת תביעות סיעוד אינו עניין של מה בכך. המבוטח או קרובי המשפחה שמסייעים לו בהליך צריכים להיות בטוחים בכך שהם פונים לעורך דין שעונה על הקריטריונים הבאים:

  1. מומחיות בתחום
  2. ותק
  3. תקשורת אישית
  4. חוות דעת אמינות

שכן, עורך דין שכזה ינהל את הליך הגשת התביעה מההתחלה ועד הסוף. בנוסף לכך, הוא גם יסביר ללקוח שלו אודות כל שלב, כדי שזה ידע בדיוק מה עתיד לקרות ואיך עליו להתנהל. שכן, יש תרחישים מסוימים שראוי להימנע מהם.

 

השורה התחתונה

הגשה של תביעות סיעוד חייבת להתבצע תוך פנייה לעורך דין שבקיא בתחום, כדי לקבל ליווי משפטי הולם מתחילת ההליך ועד סופו. שכן, חברות הביטוח נוטות לא פעם להקשות על המבוטחים שלא מכירים באופן מעמיק בפוליסה ובתנאיה. בשלב זה ברור לכם מה כולל ליווי משפטי בהגשת תביעות סיעוד, כך שנותר לכם רק לשוחח עם עורך דין מומלץ שעונה על הקריטריונים שהוצגו קודם לכן ולקבל ליווי הולם.

 

שאלות ותשובות

 

האם עורך הדין יכול להגיש עבורי את תביעת הסיעוד?

עורך דין שעוסק בדיני ביטוח יכול לסייע בהגשת תביעת הסיעוד, חשוב להסתייע בשירותיו, מכיוון שיש צורך בהעלאת מסמכים רפואיים שמוכיחים כי התובע הפך לסיעודי והוא אינו מסוגל לבצע פעולות יום יומיות בסיסיות. הליך זה יכול להתבצע על הצד הטוב ביותר, כאשר הוא נעשה על ידי עורך דין מנוסה בתחום.

 

מהם הקריטריונים שחשוב לבדוק טרם הבחירה בעורך דין?

יש לבדוק תחילה את המומחיות של עורך הדין בתחום (כלומר, אם הוא עוסק בתחום זה בלבד, או שהוא מסייע ללקוחותיו בתחומים אחרים). ההמלצה היא לבחור בעורך דין שמתנהל באופן בלעדי בתביעות ביטוח. בנוסף לכך, יש לבחון את הוותק, יחסי האנוש וחוות דעת שנמסרו על ידי מי שהסתייעו בשירותיו בעבר.

 

מי אחראי לרכז ולהגיש את מסמכי התביעה?

בחירה בליווי מצד עורך דין שעוסק בדיני ביטוח מקלה על המבוטח בכך שהוא לא יצטרך לרכז את כל המסמכים הרפואיים. שכן, עורך דינו צפוי לבצע את ההליך בשלמותו ולבדוק שהמסמכים הנכונים נשלחו והגיעו בשלמותם לחברת הביטוח.

 

כל אחד יכול לקבל פיצויים לאחר הגשה של תביעת סיעוד?

לא. קבלת פיצויים בעקבות תביעת סיעוד מתאפשרת אך ורק במידה ונעשה בירור מעמיק שגילה שהלקוח אכן מוגדר כ"חולה סיעודי". הלקוח עשוי לקבל דחייה מצד חברת הביטוח במידה ויתגלה שהוא אינו עונה על ההגדרה הקבועה בחוק.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!