לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

זכויות חולה סיעודי

חולה סיעודי הינו אדם אשר נמצא במצב של חוסר תפקוד הפוגע קשות ביכולתו לדאוג לעצמו כולל פעולות יומיומיות כגון לקום מן המיטה, להתלבש ולאכול לבד. מצב זה יכול להגרם עקב לקות גופנית קשה, לקות קוגניטיבית או נפשית חמורה או מחלה כרונית. במקרים מעין אלו רשאי האדם לתבוע את חברת הביטוח הפרטית בה הוא מבוטח ואת המוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל קצבת סיעוד לטיפול בבית או במוסד סיעודי. ניתן וגם מומלץ לתבוע את שניהם במקביל. על מנת למקסם את גובה הפיצוי ולמצות את מלוא זכויות חולה סיעודי מומלץ לפנות למשרד עורכי דין הבקיא בתחום שיילחם עבורכם או עבור יקירכם שהפך סיעודי.

 

משרד עורכי דין פייפר כהן – איתכם לאורך כל הדרך

משרד עורכי הדין פייפר כהן מומחה לתביעות המוסד לביטוח לאומי וחברות ביטוח פרטיות גם בתחום הסיעודי. אם יקירכם הפכו לסיעודיים, מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ והדרכה כיצד לפעול מול הגופים הללו ולגבור על כל חומה בירוקרטית וכל ועדה רפואית. התהליך לקבלת הכרה ולהגנה על זכויות חולה סיעודי אינן פשוטות, אך המאבק הינו כדאי ושווה את המאמץ. ניתן לתבוע הן את הביטוח הלאומי והן את חברת הביטוח במקביל ולדאוג שהפיצוי הכפול שישולם לכם יכסה את כל העלויות, או לפחות חלק גדול מהן, שכרוכות בטיפול סיעודי בביתכם או במוסד, וכדי לזכות בחיים של רווחה וכבוד למרות הקשיים.

 

זכויות חולה סיעודי

לרוב, כשאנו חושבים על חולים סיעודיים, אנחנו חושבים על קשישים בגיל מופלג שאינם יכולים עוד לעמוד על רגליהם או לאכול לבד, אך האמת המרה היא שכל אחד בכל גיל עלול להפוך לסיעודי בשל תאונה, מחלה קשה או אירוע מוחי ולבבי. בכל מקרה שבו יקיריכם הפכו סיעודיים, חשוב מאד לפנות לייעוץ משפטי על מנת לברר את כל הדרכים שבהם תוכלו למצות את הזכויות שלהם ולצלוח בשלום ועדות רפואיות שונות, וכדי להעניק ליקריכם איכות חיים, טיפול מסור ושנים יפות רבות למרות הסבל והקושי. להלן הזכויות של החולה הסיעודי כפי שנקבעו במוסד לביטוח לאומי:

  • אישפוז בבית חולים – לאחר תאונה, ניתוח קשה, אירוע לב או שבץ מוחי, על החולה להתאשפז בבית החולים. בבית החולים יטפלו בחולה כמיטב יכולתם ולאחר ייצוב מצבו יגיע הזמן לנסות ולהבין מה ההשלכות של האירוע על חייו של האדם, האם יוכל לחזור ולהשתלב בקהילה או שלא יהיה מנוס מאישפוז לצמיתות במוסד סיעודי.
  • שיקום במסגרת האישפוז – לעיתים קרובות יוחלט לשקם את החולה כחלק מן האישפוז וזאת כדי לאפשר לו לשמר ולחזק את יכולותיו הפיזיות והקוגניטיביות ככל הניתן.
  • גמלת סיעוד – על מנת לממש זכויות חולה סיעודי יש תחילה לעבור ועדה רפואית שתקבע את רמת המצב הסיעודי מ 1 עד 6 ובהתאם לכך יקבל החולה גמלה קבועה או זמנית ובנוסף גם סל שירותים שכולל הטבות והנחות שונות שבהחלט יכולות לסייע במצבו הבריאותי.
  • קצבת שירותים מיוחדים ( שר"ם ) – מוענקת בנוסף לקצבת נכות כללית ומיועדת לנכים אשר זקוקים לעזרה רבה של אדם נוסף בפעולות היום יום.
  • סיוע לניצולי שואה – ניצולי שואה ההופכים סיעודיים זכאים לתוספת שעות סיעוד מהקרן לרווחת נפגעי שואה. אך יש לזכור כי התוספת משולמת רק לחולים הנמצאים בביתם ולא במוסד סיעודי.
  • נפגעי פעולות איבה – מי שהוכרו כנפגעי פעולות איבה ומתקשים בפעולות יומיומיות זכאים לקבל תוספת למימון צרכים מיוחדים, וכן אלמנות ויתומים של נפגעי פעולות איבה שהפכו בעצמם לנכים או סיעודיים זכאים לתוספת תגמולים.
  • מכשירי שיקום וניידות – לאחר השיחרור מבית החולים נמשך תהליך השיקום בבית, ולכן משרד הבריאות משתתף במימון מכשירים שונים שמיועדים להקל על חייו של החולה בביתו כגון כסא גלגלים, מזרנים מיוחדים שמונעים פצעי לחץ ועד מנופי העברה לאדם כבד גוף שאינו יכול לקום בעצמו ממיטתו.
  • שיפוצים בבית החולה להתאמה – לעיתים יש צורך לשפץ את המבנה בו מתגורר החולה, לדוגמא: בניית מעברים בטוחים לכסא גלגלים במקום מדרגות, הרחבת דלתות למעבר עם מיטת אישפוז או כסאות גלגלים, התאמת חדר הרחצה, התקנת מעקות ותומכות ועוד.
  • טיפול רפואי בבית החולה – על מנת שניתן יהיה להקל כמה שניתן על החולה הסיעודי ולטלטלו כמה שפחות למרפאות ומוקדים שונים, ניתן לקבל טיפול רפואי בבית החולה הכולל לקיחת דגימות דם ושתן לבדיקות שונות, טיפולי פיזיותרפיה, בדיקות שגרה של רופא ועוד ( לא מדובר על הזעקת רופא למקרה חירום, אלא על בדיקות קבע בשגרה )
  • העסקת עובד זר או ישראלי – הביטוח הלאומי מדרג את החולים הסיעודיים מ 1 עד 6 ועל פי דירוג זה קובע את מספר שעות העסקת עובד זר או ישראלי להם יהיה זכאי החולה. ניתן להמיר חלק משעות ההעסקה לכסף מזומן שנכנס לחשבונו של החולה כקצבה.
  • מוסדות סיעודיים – במקרים קשים במיוחד אין מנוס מאשר להעביר את החולה למוסד סיעודי, בדרך כלל בשל אי יציבות במצבו הבריאותי וצורך בהשגחה צמודה. על מנת לקבל קוד ממשרד הבריאות ( קוד פירושו אישור לסיוע במוסד סיעודי ) יש לפנות ולהגיש בקשה.

 

למה חשוב כל כך להעזר בעורך דין למימוש זכויות חולה סיעודי?

גם אם המקרה שלכם או של יקירכם נראה לכם מובהק, בעיני המוסד לביטוח לאומי או חברות הביטוח הפרטיות השונות זה לא בהכרח כך. כל הכרה במלוא זכויותיו של חולה סיעודי מתחילה במאבק עיקש אך כדאי למיצוי הזכויות ולמקסום גובה הפיצוי. לשם כך אתם זקוקים לאיש מקצוע מיומן ומנוסה. משרד עורכי הדין פייפר כהן נלחם עבור לקוחותיו הרבים למען מיצוי זכויותיהם כחולים סיעודיים וזכה להצלחות מרשימות בתיקים רבים.

באמצעות פניה לעורך דין המומחה לביטוח הלאומי וחברות הביטוח השונות, תוכלו לקבל ייעוץ, הכוונה, הדרכה וייצוג משפטי מול המוסדות הנ"ל ולמצות את הזכויות של יקיריכם שהפכו סיעודיים, למקסם את גובה הפיצוי ולדאוג שיקירכם יזכה לשנים טובות וארוכות למרות מצבו הבריאותי.

את שניהם, כמובן. אמנם מדובר על שני מאבקים שונים בשתי זירות שונות, מה שיכול להיות מתיש וקשה רגשית ונפשית, אבל זה בהחלט שווה את המאמץ. כפל הפיצויים ישמשו כדי להעניק ליקיריכם את כל מה שהוא זקוק לו, לשדרג בצורה משמעותית את הטיפול שמוענק לו ולדאוג לכל מחסורו בין אם הוא בבית ובין אם הוא במוסד סיעודי.

שאלה זו תלויה רבות גם בהחלטות הרופאים המטפלים, כיוון שלא רצוי שאדם שאינו יציב מבחינה רפואית יהיה בבית ללא השגחה צמודה. אך במקרים מסויימים תוכלו לבחור האם אתם מעדיפים שיקיריכם יקבל טיפול מסור במוסד סיעודי או ישהה בביתו המוכר בצירוף מטפלים זרים או ישראלים והשגחה רפואית איכותית ותכופה.

כן, חולים סיעודיים זכאים לשיפוץ הבית בו הם מתגוררים כדי להתאימו לכיסאות גלגלים, כולל החדר בו הוא גר, חדרי האמבטיה, מעברי המדרגות וכדומה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!