לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

טופס גמלת סיעוד

אחד התנאים לקבלת גמלת סיעוד הינו מילוי טופס ומסירת פרטים בנוגע למקרה, מאפייניו והנסיבות שלו. בנוסף, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע בשביל להגדיל את הסיכוי למלא נכון את הטופס, שמאפשר לקבל את גמלת הסיעוד על פי עמידה בתנאי הזכאות

 

איך מקבלים גמלת סיעוד?

מילוי טופס גמלת סיעוד למוסד לביטוח לאומי בישראל הינו שלב מכריע בפנייה לקבלת גמלת סיעוד לפי חוק הסיעוד. טופס מפורט ומקיף זה דורש מהתובע מידע מדויק ויסודי על מנת להבטיח הערכה הוגנת ומתאימה של צרכיו הסיעודיים.

 

הערכת תלות ומבחן הכנסה

הטופס מתחיל בחלק המתמקד במבחן התלות ומבחן ההכנסה. חלק זה מעריך את הצורך של התובע בסיוע בפעולות היומיומיות ואת מידת הפיקוח הנדרשת. ניתן לערוך את ההערכה על סמך מכתב הסיכום הרפואי העדכני הניתן על ידי רופא מטפל או מומחה, לרבות סיכומי אשפוז ומסמכים רלוונטיים נוספים. ניתן לכלול גם מידע ממטפלים אחרים כמו אחיות מרפאה או פיזיותרפיסטים. לתובעים בני 90 ומעלה ניתן לערוך הערכה על ידי מומחה גריאטרי במסגרת שירותם במוסד רפואי ציבורי.

 

עמידה בבדיקת הכנסה

כדי לעמוד במבחן ההכנסה, על התובעים לספק אישורי הכנסה ממקורות שונים במשך שלושה חודשים רצופים מתוך ארבעת החודשים שקדמו להגשת התביעה. זה כולל הכנסה מכל המקורות למעט קצבאות ביטוח לאומי, ביטוח סיעודי פרטי, תעודות קצבה או כל קצבה לניצולי שואה. עצמאים צריכים לוודא שהכנסתם מבוססת על הערכה עדכנית בביטוח הלאומי. בנוסף, פנסיונרים מחו"ל או בעלי הכנסה משכירות, צריכים לצרף הסכמי שכירות שוטפים.

 

תהליך הגשה

לתובעים יש אפשרות להגיש את הטופס באופן מקוון או פיזי בדואר, בפקס או בסניף של ביטוח לאומי.

לטופס מספר קבצים:

  1. טופס ויתור על סודיות רפואית, עליו יש לחתום ולצרף.
  2. מכתב סיכום רפואי עדכני ובמידת הצורך סיכומי אשפוז.
  3. אישורי הכנסה הן לתובע והן לבת זוגם, אם רלוונטי.
  4. אם מתגוררים בבית אבות/מוסד – יש למלא טופס נוסף ולצרף.

חשוב לוודא שהנפח הכולל של כל הקבצים המצורפים לא יעלה על 20 מגה-בייט, והסריקות צריכות להיות בשחור-לבן ברזולוציה של עד 300 dpi כדי להקטין את גדלי הקבצים.

 

פרטי תובע וסיבות להגשה

בטופס יש למלא פרטים אישיים שונים של התובע לרבות שמו, מספר תעודת זהות, מין, תאריך לידה, מצב משפחתי, פרטי התקשרות וכתובת. כמו כן, מתבקשים התובעים לפרט את הסיבות להגשת תביעת הסיעוד, אשר עשויות לכלול שינויים במצב התפקודי או הקוגניטיבי ואת סוג העזרה הספציפית הדרושה בבית.

 

מידע על שפה ובני משפחה/אפוטרופוס

על התובע לציין את שפת הדיבור ולציין אם הוא חבר קיבוץ. יש גם סעיף בו יש לציין בני משפחה או אפוטרופוסים ולמסור את המידע אודותיהם, במיוחד אם הם מתאמים ביקור בית לצורך הערכת התלות.

בנוסף, על התובעים להיות מודעים לכך שהם אינם יכולים לקבל במקביל גמלת סיעוד וגמלת מדינה נוספת עבור שירותי סיעוד. עם זאת, הם יכולים לפנות לפקיד שומה לבדיקת זכאות לפטור ממס הכנסה. ניתן לעקוב אחר התקדמות התביעה באתר המוסד לביטוח לאומי.

 

החשיבות של מילוי נכון

מילוי טופס גמלת סיעוד מצריך תשומת לב קפדנית לפרטים והכנה יסודית של המסמכים הדרושים. זהו תהליך מקיף, אך כזה שהוא חיוני להערכת צרכיו של התובע ולצורך מימוש הרמה המתאימה של טיפול סיעודי.

 

למקרה הצורך – יש מוקד תמיכה

במקרה של תקלה, התובעים יכולים לפנות למוקד תמיכה. לשאלות בנושא גמלת סיעוד, המוסד לביטוח לאומי מציע מוקד ארצי. מידע מקיף על גמלת הסיעוד, דרכי התקשרות וסניפים – זמין באתר הביטוח הלאומי.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!