לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת גמלת סיעוד מביטוח לאומי

גמלת הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי היא מעין ביטוח סיעודי שניתן לאזרחי המדינה בהתאם לתקנות שקבועות בחוק. חשוב להכיר מקרוב בהגדרות של גמלה זו אם אדם קרוב אליכם הפך לסיעודי, מכיוון שמדובר בנושא סבוך שמצריך הסתייעות מצד גורמים מקצועיים. קראו את השורות הבאות בעיון ותהיו בטוחים שאתם מכירים בכל המידע החיוני שנוגע לפנייה אל ביטוח לאומי – גמלת סיעוד.

 

אופן הגשת תביעת גמלת הסיעוד מביטוח לאומי

קבלת הגמלה מטעם המוסד לביטוח לאומי מצריכה הגשת תביעה (בדומה לקבלת גמלאות וקצבאות). את הטופס הבסיסי של ביטוח לאומי – גמלת סיעוד ניתן לקבל מנציג המוסד או באמצעות גלישה לאתר המקוון של המוסד. חשוב לציין שאפשר ואף מומלץ להגיש את תביעה זו תוך הסתייעות מצד עורך דין שעוסק בתחום הביטוח. שכן, הליך הגשת התביעה עשוי להיות מורכב עבור החולה וקרובי משפחתו. נדגיש שההגשה של התביעה תצריך תחילה שליחה של המסמכים הבאים:

  • חוות דעת שנכתבה על ידי הרופא המטפל
  • אישורי הכנסות של מגיש הבקשה ובן או בת הזוג

המסמכים שיתקבלו במשרדי המוסד לביטוח לאומי יעברו בדיקה מעמיקה שתבחן את הזכאות של מגיש הבקשה לגמלה. לאחר מכן, נציג מטעם המוסד לביטוח לאומי יצור קשר עם מגיש הבקשה (במידה וזו תאושר), במטרה לבצע בדיקה מקיפה בביתו שתבדוק מקרוב את מגבלותיו.

 

התהליך לקבלת הגמלה

קבלת גמלת סיעוד מטעם המוסד לביטוח לאומי יכולה להתקיים במידה והאדם לא יכול לבצע פעולות יום – יומיות בסיסיות באופן עצמאי, למשל: להתלבש ולהתפשט לבד, לאכול ולשתות בכוחות עצמו ועוד. ראוי לציין שמי שיוגדר על ידי רופא מוסמך כזקוק להשגחה צמודה של אדם אחר בעקבות היותו "תשוש נפש" צפוי גם כן לקבל את הגמלה לאחר שזה יבצע בדיקת תפקוד על ידי אחות מוסמכת או נציג מטעם הביטוח הלאומי.

 

שיעורי גמלת הסיעוד

שיחה עם נציג ביטוח לאומי – גמלת סיעוד תגלה בפניכם את מבחן התלות שקובע את שיעור הגמלה (שמתחלק ל- 6 רמות זכאות) שיינתן למגיש הבקשה בהתאם ליכולות התפקודיות שלו. כל רמת זכאות מאפשרת לשלב בין קבלת שירותי סיעוד שונים לקצבה כספית. נציין שאלו שירותי הסיעוד שצפויים להיכלל ברמות השונות:

  • קבלת מוצרי ספיגה
  • התקנת לחץ מצוקה
  • קבלת שירותי כביסה
  • ביקור במרכזי יום לקשיש
  • טיפול אישי

 

חשיבות הנוכחות של מלווה בבית הקשיש

כאמור, נציג מטעם המוסד לביטוח לאומי צפוי להגיע לבקר בביתו של הקשיש. מומלץ שהקשיש לא יהיה לבדו בעת זו בבית, כדי שיהיה מי שיוכל לסייע לו בפעולות שונות. כדאי שתהיה נוכחות של קרוב משפחה או מכר שידרוש בתחילת השיחה את תעודת העובד שיגיע למקום, במטרה לבדוק שהוא אכן מייצג את המוסד ביטוח לאומי – גמלת סיעוד. מטרת הביקור היא להעריך את התפקוד היום – יומי של הקשיש ולבדוק שהוא אכן זכאי לקבלת הקצבה.

 

גמלת הסיעוד הכלכלית – מהי?

מקבלי קצבת הסיעוד זכאים לבחור אם הם רוצים לקבל חלק מקצבת הסיעוד (או את כולה) בכסף. כלומר, ניתן להמיר את שירותי הסיעוד במזומן שישמש את מבקש הקצבה לצרכיו השונים. ראוי לציין שהסכום של הקצבה ואפשרויות הבחירה שיוצגו בפני הקשיש משתנות בהתאם לרמת הקצבה שנקבעה לו בתחילת ההליך.

 

לסיום

הגשת תביעת ביטוח לאומי – גמלת סיעוד מצריכה הסתייעות מצד עורך דין מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום. קבלת הייעוץ מטעם גורם זה תייעל את הליך הגשת המסמכים, תאפשר קבלת ייצוג משפטי בעת הצורך ותקל באופן ניכר על מגישי הבקשה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!