לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

דיווח על תאונת עבודה

מדי שנה מתרחשות במדינת ישראל תאונות עבודה רבות, בהן עובדים נפגעים ונגרמים להם נזקים. כשהנפגע בתאונה הוא שכיר, מקום העבודה חייב לדווח על התאונה. אם הנפגע הוא עצמאי, הוא חייב לדווח בעצמו על התאונה, או שהדיווח חייב להתקבל מאדם קרוב אליו? כשמתבצע דיווח על תאונות עבודה ביטוח לאומי צריך להיות הגוף הראשון המדווח וזאת על מנת שיתאפשר לנפגע לקבל מהר ככל שניתן את הכספים המגיעים לו.

אילו גופים חייבים לקבל דיווח על תאונת העבודה שהתרחשה? מה צריך לכלול דיווח על תאונת עבודה ואילו טפסים או מסמכים חייבים להיות מצורפים אליו? למה חשוב לדווח למוסד לביטוח לאומי על כל תאונה? למה חשוב להסתייע בעורך דין בדרך למיצוי הזכויות בגין תאונת העבודה? בשורות הבאות תמצאו את כל התשובות לשאלות החשובות הללו.

 

אילו גופים חייבים להיות מדווחים על תאונות עבודה?

עם הגופים שלהם צריך להימסר דיווח על תאונת העבודה שהתרחשה, נמנים הגופים כדלקמן:

  1. גורם רפואי מטפל: מי שנפגע כתוצאה מתאונת דרכים, חייב למסור דיווח הולם בהקדם האפשרי, לידי רופא המשפחה שלו או לקופת החולים שבה הוא מטופל. כשהנפגע הוא עצמאי, יש חשיבות מרובה בדיווח על הפגיעה סמוך ככל האפשר למועד שבו היא התרחשה.
  2. המפקח האזורי על העבודה: משרד העבודה ממנה בכל אזור, על פי החלוקה הפנימית שלו, מפקח עבודה אזורי. רשימת המפקחים העדכנית חייבת להמצא אצל כל מנהל משאבי אנוש בכל מקום עבודה. כאשר מדובר על עצמאי, גם כאשר הוא נפגע, הדיווח חייב להימסר בהקדם. מפקח העבודה הוא האמון על חקירת המקרה והסקת המסקנות באשר למידת האחריות של העובד ושל מקום העבודה להתרחשויות. הדיווח יכלול את התיעוד של תאונת העבודה, כפי שנרשם סמוך ככל האפשר למועד ההתרחשויות. הדיווח ימפקח כאמור יכול להימסר בצורה מקוונת, באמצעות האזור האישי באתר הממשלתי.
  3. המוסד לביטוח לאומי: טופס דיווח על תאונת עבודה לביטוח לאומי חייב להיות מוגש גם הוא, סמוך ככל האפשר למועד ההתרחשויות. הסיבה הראשונה לכך היא מתן האפשרות לנפגע למצות את הזכויות שלו בהקדם. זה חשוב תמיד, וחשוב שבעתיים אם לנפגע יש משפחה הסמוכה על שולחנו והתלויה למעשה בהכנסה שלו למחייתה. ככל שהדיווח יעבור במהירות רבה יותר, כך האפשרות לקבלת פיצויים תיושם מוקדם יותר.

 

מה צריך לכלול דיווח תאונה בעבודה?

דיווח על תאונת עבודה צריך לכלול את כל הפרטים הרלוונטיים, אשר יסייעו למפקח על העבודה או לכל אדם או גוף אחר שיבקש ללמוד ולהבין את נסיבות האירוע, להבין בצורה נכונה ומדויקת את האירועים:

  • מקום האירוע: הדיווח חייב לכלול ציון מדויק של המקום שבו האירוע התרחש. במידת האפשר, חשוב לכלול צילומים עדכניים של המקום, על מנת שמי שבודק את הנסיבות יוכל להמחיש את האירוע בצורה נאותה. למרבה השמחה, הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת לבצע צילומים מדויקים, כולל צילומי פוקוס של מקום ההתרחשות.
  • זמן האירוע: ציון מדויק של זמן האירוע חשוב, על מנת לוודא שאכן מדובר בשעות העבודה של העובד, ולא בשום דבר אחר שהעובד היה יכול לעשות במקום העבודה. תאונה שהתרחשה כאשר העובד שהה במקום העבודה מחוץ לשעות העבודה, לא תוכר כתאונת עבודה ויהיה צורך למצוא סעיפים אחרים לתביעה.
  • תיאור האירוע: הדיווח חייב לכלול תיאור מלא ומדויק של כלל האירועים שהובילו לאירוע. בין השאר, צריך הדיווח לכלול את הסיבה לנוכחות של העובד במקום האירוע והמטלה שהוא נדרש למלא. בהמשך, התיאור צריך לכלול את הנסיבות המדויקות של האירוע. במידת האפשר, כדאי ואפילו צריך לעשות שחזור של האירוע.
  • תיאור הפגיעה: בהמשך לאמור לעיל,  דיווח על תאונת עבודה צריך לכלול גם תיאור מדויק של הפגיעה. במידת האפשר, התיאור צריך להימסר בשלב הזה על ידי הנפגע. בהמשך, חשוב לצרף לתיאור הזה גם מסמכים רפואיים אשר יעידו על חומרת הפגיעה של העובד.
  • מסמכים רפואיים: נוסף על התיאורים המפורטים כאמור לעיל, יש צורך למסור גם מסמכים רפואיים התומכים ומתייחסים לפגיעה. דיווח מהרופא המטפל, אם הנפגע דיווח לקופת החולים, או סיכום אשפוז, אם הנפגע נשלח לחדר המיון, או אם הוא אושפז בבית החולים בעקבות האירוע.

 

נוהל תאונת עבודה כאמור לעיל, הוא נכון בין אם הנפגע הוא עובד שכיר ובין אם הוא עצמאי, ההבדל בין השניים טמון בעיקר בזהותו של המדווח. כאשר מדובר בעצמאי, הוא אמור למסור את הדיווח, אף שגם כאן הדיווח חייב לכלול עובדות מאמתות ומסמכים רפואיים.

 

לסיכום

אם נפגעתם בשל תאונת עבודה, אל תהססו ליצור קשר עם משרדנו כבר כעת ולקדם את התהליך לקבלת הפיצויים שמגיעים לכם, בנוסף להכרה בפגיעת העבודה שאירעה לכם בתור תאונת עבודה. לקביעת שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות – לחצו כאן!

 

שאלות ותשובות בנושא דיווח על תאונת עבודה

להלן מספר שאלות שיעשו לכם סדר בנוגע לדיווח על תאונות עבודה ופגיעות בעבודה:

דיווח על תאונת עבודה
דיווח על תאונת עבודה

כאשר מתרחשת תאונת עבודה, הדיווח צריך להימסר על ידי גורם מוסמך. כאשר הנפגע הוא שכיר, הדיווח חייב להימסר על ידי מקום העבודה שלו. אם הנפגע בתאונת העבודה הוא עצמאי, הדיווח לגורמים המוסמכים, האמורים לטפל בפיצויים לנפגעים, חייב להימסר על ידי העצמאי עצמו. במקרים מסוימים, הדיווח יכול להימסר על ידי גורם מייצג.

דיווח על תאונת עבודה צריך להיות מפורט, מדויק וכזה שישקף נאמנה את האירועים שהובילו לפגיעה. אי אפשר להפריז בחשיבות של הדיווח הזה, שעשוי להפוך למשמעותי בעיקר אם כתוצאה מהפגיעה סובל הנפגע מנזק מתמשך. לפיכך, ההמלצה כאן היא למלא את הטפסים הנחוצים בזהירות מרובה, תוך הקפדה מרבית על מסירת הפרטים הנכונים והשלמים על המקרה כדי שהביטוח הלאומי יכיר בכם כנפגעי עבודה בהקדם.

כפל תביעות הוא מצב שבו הנפגע אמור וצריך להגיש תביעה בגין תאונת עבודה לשני גופים. דוגמה טובה למצב הזה הוא עובד שבדרך למקום העבודה נפגע בתאונת דרכים. יש מקרים שבהם הנפגע מעדיף לוותר על התביעה בגין תאונת עבודה, ולהתמקד בתביעה האזרחית על תאונת הדרכים. ההמלצה החד משמעית שלנו היא להימנע מקבלת החלטה כזאת, זאת לאור העובדה שבית המשפט מנכה ממילא מהפיצויים את הסכומים שאמורים להיות משולמים למבוטח על ידי המוסד לביטוח לאומי.

דיווח על תאונת עבודה חייב, כאמור לעיל, להיות מדויק ומפורט. הדיווח הזה הוא למעשה המסמך שעשוי לאשר או להפריך את הדרישה של הנפגע לפיצויים, הן מחברת הביטוח של העסק והן מהביטוח הלאומי, קרנית או כל קרן אחרת. לכך חשוב לפנות לשירותיו הטובים של עו"ד תאונת עבודה מוקדם ככל האפשר אחרי הפגיעה. עורך הדין יסייע במילוי כלל הטפסים, ויבדוק שבדו"ח לא נרשמו בטעות פרטים שעלולים בהמשך לפגוע במרשו. עורך הדין ידאג גם לכל המסמכים הרפואיים האפשריים, בדרך להשגת התמורה לפגיעה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!