לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

בירור הזכויות והפיצויים לנפגעי תאונות עבודה

בירור הזכויות והפיצויים לנפגעי תאונות עבודה הוא לא תמיד משימה כל כך פשוטה שכן יש כל כך הרבה גופים מולם אפשר לממש זכויות. הדבר שרוב האנשים עושים הוא להתייאש ולהתמודד עם המצב בעצמם, אך בפועל, דרך החלטה זאת הם מפספסים זכויות רבות שבהתאמה גם שוות הרבה כסף. אם נפגעת בתאונת עבודה, אתם צריכים לדרוש את שמגיע לכם, ואנחנו פה לסייע בכך. 

 

נפגעי תאונת עבודה

כאשר מתמקדים בבירור הזכויות והפיצויים לנפגעי תאונות עבודה צריך קודם כל להבין האם התאונה שהתרחשה היא אכן נחשבת כתאונת עבודה. ישנן כמה שאלות שכדאי לשאול כדי לוודא שאכן מדובר בתאונת עבודה. כמובן שהתשובות משתנות בין מקרה למקרה אך אלו שאלות המפתח אשר יצביעו שאכן מדובר בתאונת עבודה וצריך לתבוע פיצויים וסיוע בגינה.

מתי התרחשה התאונה?

תאונה שנגרמה לעובד לא תמיד תיחשב תאונת עבודה, על מנת שזה יקרה התאונה צריכה להתרחש במהלך העבודה, או בעקבות העבודה. דוגמא נפוצה שאנשים לא מכירים היא כאשר מתרחשת תאונת דרכים לעובד בדרך לעבודתו (או בדרך חזרה מעבודתו). לא תמיד התשובה לשאלה הזאת פשוטה כל כך וגורמים חיצוניים יכולים לנסות לבטל את האפשרות שמדובר בתאונת עבודה, אנחנו בפייפר כהן נסייע לכם להוציא את האמת אל האור ולקבל את מה שמגיע לכם.

איזה נזק נגרם כתוצאה מהתאונה?

מול הביטוח הלאומי, או מול חברות ביטוח פרטיות, בירור הזכויות והפיצויים לנפגעי תאונות עבודה רלוונטי אם היה נזק מהתאונה. כלומר אם התרחשה תאונה ויצאתם ללא פגע ממנה, אין לכם באמת עילה לתביעת פיצויים. לכן בכל הקשור לתאונות עבודה צריך להבין קודם כל האם נגרם נזק, ולאחר מכן להעריך אותו מבחינה כלכלית על מנת לדעת בערך כמה כסף אתם דורשים וגם כדי להתכונן להציג את הנזק שנגרם לביטוח הלאומי.

מי אחראי לתאונה?

תאונה היא לא משהו שתמיד אפשר להצביע על מי שאחראי עליו שכן לפעמים דברים קורים מחוץ לשליטתנו. אך לא תמיד זאת נכון בהקשר של תאונות עבודה. למעסיק שלכם יש אחריות עליכם כעובדים שלו, ואם הוא אינו נקט בזהירות המספקת כאשר ביקש מכם לבצע משהו בעבודה, או שאינו סיפק את הדברים הנדרשים וכתוצאה מכך התרחשה התאונה, בהחלט צריך לקחת זאת בחשבון ולשקול להגיש תביעה על רשלנות כנגד המעסיק, ולא רק לפעול מול הביטוח.

 

זכויות ופיצויים מביטוח לאומי

הגורם העיקרי מולו נרצה לפעול הוא המוסד לביטוח לאומי אשר מבטח בהקשר של פגיעה בתאונות עבודה הן מפני נכות שיכולה להיגרם והם מפני התאונה עצמה. כל עובד שעובד על פי חוק ומשלם ביטוח לאומי כנדרש זכאי להטבות שהביטוח הלאומי מציע אך על אחריותו לעדכן (על ידי תביעה) את המוסד לביטוח לאומי על התאונה שאירעה.

קבלת אחוזי נכות

ההליך הראשון שנרצה לנהל מול הביטוח הלאומי הוא תביעה להכרה בנכות ובהתאמה לקבל קצבת נכות והטבות נוספות עבור אנשים עם שיעור אחוזי נכות. כמובן שזאת רלוונטי אם אכן נותרתם עם נכות כתוצאה מהתאונה שהתרחשה. קבלת שיעור אחוזי נכות מותנה בהגשת תביעה להכרה בנכות לביטוח הלאומי ולאחר מכן זימון לועדה רפואית אשר אמונה על בחינת המצב והכרעה בדבר חומרתו.

קבלת דמי פגיעה

ההליך השני שננהל מול הביטוח הלאומי הוא תביעה בגין תאונת העבודה שהתרחשה. המטרה מהליך זה היא לקבל דמי פגיעה הניתנים לנפגעי תאונת עבודה ובעצם לקבל כיסוי עבור ימי העבודה שהתפספסו לאור התאונה. דמי הפגיעה משולמים בעבור 13 השבועות הראשונים שעוברים החל מהיום למחרת התאונה. גובה דמי הפגיעה מחושב על פי שלושת המשכורות האחרונות של התובע והוא עומד על 75 אחוזים מהממוצע שלהן.

 

זכויות ופיצויים מהמעסיק

כאמור, לעיתים לא מדובר בתאונה תמימה אלא באחת שבהחלט נראה שהיה ניתן למנוע. במקרים אלו, לא רק חברות הביטוח אמורות לפצות את העובד שנפגע, אלא גם אפשר לדרוש פיצוי מהמעסיק. הליך זה הוא הליך משפטי אזרחי אשר דורש הגשת תביעה כנגד המעסיק לבקשת פיצויים. כאן תצטרכו ייצוג משפטי ואנחנו נשמח לסייע לכם אם תבחרו שזאת תביעה שאתם רוצים להגיש.

 

זכויות ופיצויים מחברת הביטוח

למרות שהביטוח הלאומי מבטח את כל אזרחי ישראל כחלק מעבודתם, ישנם אנשים שבוחרים להרחיב את הביטוח מול חברה פרטית. במקרה שיש לכם ביטוח אצל חברה פרטית, גם מולם ננהל הליך מסודר לקבל פיצויים לפי הפוליסה שיש לכם מול החברה. הליך זה לא תמיד פשוט ולא תמיד הפיצוי תואם את הנזק האמיתי שנגרם אך הוא נדרש ומגיע לכם אז אל תוותרו עליו.

 

בירור הזכויות והפיצויים עם איש מקצוע

לאחר שעניתם על השאלות ואתם חושבים שאכן שנפגעתם בתאונת עבודה הדבר הבא שכדאי לכם לעשות הוא לפנות לייצוג משפטי, ואנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן בדיוק האנשים שיכולים לסייע לכם בשלב זה. ישנם כמה גורמים מולם יש לבצע בירור של הזכויות והפיצויים לנפגעי תאונות עבודה, ובעצם למקרה שלכם באופן ספציפי. כדי ליעל את כל ההליך תרצו שיהיה אתכם מישהו שמבין וגם שלקח חלק בתיקים דומים בעבר.

נפגעי תאונות עבודה זכאים קודם כל לקבל דמי פגיעה המותאמים לשכר שלהם, אך לאחר מכן יש עוד זכויות רבות שמגיעות להם והם לא תמיד יודעים. אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם משרד עורכי הדין פייפר כהן לבצע בירור הזכויות והפיצויים לנפגעי תאונות עבודה שמגיעים לכם. אמנם לעיתים אפשר לקבל חלק מהדברים ברטרו, עדיף להתחיל את ההליך מוקדם ככל האפשר ולכן צרו איתנו קשר עוד היום!

דמי פגיעה ניתנים בעבור 13 השבועות הראשונים ממחרת התאונה והם מחושבים על פי השכר של שלושת החודשים האחרונים טרם התאונה. על מנת לקבל אותם יש להגיש תביעה בגין תאונת עבודה לביטוח הלאומי ולאחר בחינה של התביעה אתם אמורים לקבל את דמי הפגיעה.

אתם מוזמנים להמשיך לקרוא באתר שלנו מידע נוסף אודות נפגעי תאונות עבודה והזכויות שמגיעות להם וכן לקרוא את פרטי הפוליסה שלכם מול חברת הביטוח הפרטית או את נהלי הביטוח הלאומי. כמו כן, אפשר פשוט ליצור איתנו קשר ולקבל מענה מותאם לכל שאלה שיש לכם. 

כל נפגע בתאונת עבודה זכאי לקבל פיצויים (בצורת דמי פגיעה) מהביטוח הלאומי, וכן פיצויים מחברת ביטוח פרטית בהנחה שהוא אכן היה מבוטח מפני תאונה שכזאת. כמו כן, במידה והמעסיק היה יכול למנוע את התאונה, אפשר לשקול גם להגיש תביעה לקבלת פיצויים ממנו.

לאחר שהבנתם מה מגיע לכם, השלב הבא הוא לדרוש זאת. עליכם להגיש תביעות מול הגורמים הרלוונטיים למקרה שלכם כדי שתוכלו לקבל את הזכויות. אם לא תעדכנו את המוסד לביטוח לאומי במצב שלכם הוא כנראה לא ידע ולא יוכל לסייע לכם כמו שהוא אמור. לא יודעים מאיפה להתחיל? צרו איתנו קשר כבר עכשיו ונסייע.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!