לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

קביעת זכאות לפנסיית נכות בקרנות פנסיה

נפגעתם בשל תאונה ומחלה ולא תוכלו לשוב למקום עבודתכם? חשוב ומומלץ לבדוק מהם התנאים עליהם חתמתם עם קרן הפנסיה שלכם, ובמידה ואתם עומדים בקריטריונים ( קריטריונים אלו משתנים בין קרן לקרן ובין הסכם אחד למשנהו ) רצוי לבקש כי תאושרו לקבל פנסיית נכות שתכסה את ההוצאות שנגרמו לכם עקב ירידה משמעותית בכושר העבודה וטיפולים שונים שאתם נזקקים להם לאור מצבכם הבריאותי. לא קל לנהל מאבק על זכויותיכם מול קרנות הפנסיה ולכן מומלץ לפנות לעורך דין מומחה לתחום כדי שילווה אתכם לאורך כל התהליך, ייעץ, ידריך וילווה וייצג אתכם מול הקרנות השונות כדי למצות את מלוא הזכויות שלכם כחברי קרן פנסיה.

 

משרד עורכי הדין פייפר כהן – נלחמים איתכם לאורך כל הדרך

משרד עורכי הדין פייפר כהן הינו בעל נסיון רב בניהול תיקים מול קרנות פנסיה אשר נלחם על מנת לקבל הכרה ופיצויים גבוהים ללקוחותיו הרבים. למשרד הצלחות רבות במאבקים נגד חברות ביטוח, המוסד לביטוח לאומי וקרנות פנסיה שונות גם בתיקים גדולים ומורכבים. במידה וגם אתם מעוניינים להגיש בקשת קביעת זכאות לפנסיית נכות בקרנות פנסיה, פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ ראשוני, ליווי ותמיכה לאורך כל הדרך עד למיצוי הזכויות שלכם, כדי שגם אתם תוכלו לחיות חיים של כבוד, להחלים ולהשתקם, ולזכות בשקט נפשי ללא דאגות כלכליות למרות מצבכם הבריאותי.

 

מהי פנסיית נכות?

תחילה חשוב לזכור כי כל אדם החותם על קרן פנסיה, חותם למעשה על תנאים מסויימים שמשתנים מקרן לקרן ואפילו מהסכם להסכם, לכן כל האמור לעיל הינו כללי בלבד ואינו מתייחס למקרים חריגים שבהם חבר קרן הפנסיה דאג לסיכומים שונים מראש עם חברת הביטוח שלו או זכה בהם כחלק מהסכם קיבוצי ממקום עבודתו. בדרך כלל, פנסיית נכות מוענקת לכל חבר קרן פנסיה אשר בשל מחלה, פציעה או פגיעה כלשהי איבד למעלה מ25% מכושר העבודה שלו ולכן אינם יכולים להמשיך לעבוד בתחום המקצוע שלהם או בתפקידם הנוכחי.

גובה הסכום לתשלום יהיה בדרך כלל 75% מן השכר האחרון ממנו שולמה הקרן, ונקבע לרוב על פי אחוזי הנכות, הגיל, גובה ההפרשות לקרן וכמו כן המסלול בו בחרו להשקיע את כספם. בנוסף לכך, קרן הפנסיה עשויה לקבוע תקופת ותק לפני שיהיו החברים זכאים למשוך ממנה כספים, לדוגמא, ברוב הקרנות, אם חליתם במחלה קיימת ( מחלה קיימת הינה מחלה שעליה הצהרתם כי חליתם בה במועד החתימה על הקרן ) לא תוכלו לקבל פיצוי אם אין לכם ותק של חמש שנים לפחות.

 

קביעת זכאות לפנסיית נכות בקרנות פנסיה

קביעת זכאות לפנסיית נכות בקרנות הפנסיה השונות מצריכה מכם לעמוד בקריטריונים הבאים:

  • אובדן כושר עבודה – אובדן כושר עבודה של לפחות 25% שנמשך יותר מ -90 יום ( ישנן קרנות שדורשות פחות ימי עבודה אבודים ) ולכן אינו יכול לשוב למשרתו הנוכחית או להמשיך לעבוד במקצועו אליו הוכשר ( הכשרה פירושה השכלה, הכשרה כללית או נסיון תעסוקתי ).
  • קרן פנסיה פעילה – המבקש הינו פעיל בקרן וממשכורתו יורדות מידי חודש הפרשות פנסיוניות. מי שיש לו חיסכון בקרן בלבד אינו זכאי לפנסיית נכות.
  • מחלה קיימת – במידה והצהרתם במעמד החתימה על קרן הפנסיה כי אתם לוקים במחלה מסויימת ובעטייה אתם מבקשים עכשיו פנסיית נכות, עליכם לצבור חמש שנות ותק בקרן לפני שתגישו את בקשתכם.
  • נסיון התאבדות – בעבר לא היו משולמים כלל כספי ביטוח לנפגע ולמשפחתו עקב נסיון התאבדות, וזו מן הסיבה המובנת שבכוונתו של האדם לפגוע בעצמו, אולם לאחרונה חברות ביטוח רבות וגם קרנות פנסיה החלו להתייחס אחרת לנושא עקב תקדימים משפטיים. כיום מקובל שאם אדם שילם במשך 12 חודשים רצופים את קרן הפנסיה, יהיה רשאי לקבל תגמולים גם בשל פציעה עקב נסיון התאבדות, אך אם הצהיר על מחלה כגון דיכאון או מחלה אחרת שגרמה לו לרצות להתאבד, ייתכן ויידרש לותק של חמש שנים כמחלה קיימת.

 

האם ניתן להגיש במקביל לקרן הפנסיה גם תביעה לנכות כללית במוסד לביטוח לאומי?

במידה והפגיעה נגרמה עקב פעולת איבה, תאונת עבודה או שירות בצה"ל ניתן להגיש במקביל גם תביעה לנכות כללית במוסד לביטוח לאומי אשר תזכה את הנפגע בסל שיקום וקצבה חודשית במקביל על פי המלצות הועדה הרפואית. בדרך זו תוכלו לזכות באמצעים כלכליים לאפשר לעצמכם שיקום מלא, חיים של כבוד ושל רווחה והחלמה וגם לתמוך במשפחתכם במידה ואתם המפרנסים הראשיים, ולמעשה להשלים את כל מה שהמוסד לביטוח לאומי מוגבל בו מבחינת הנהלים והתקנות שקבע לעצמו.

 

האם ניתן לעבוד ולקבל פנסיית נכות?

כן, ניתן לעבוד בזמן שאתם מקבלים פנסיית נכות, בתנאי שסכום השכר בצירוף עם פנסיית הנכות אינו עולה על ממוצע משכורתו ב- 12 החודשים האחרונים לפני הגשת הבקשה לפנסיית הנכות, אך אמירה זו הינה כללית ואינה מתייחסת להסכמים חריגים ואישיים שנחתמו בין הלקוח לבין הקרן. בכל מקרה שבו תרצו לשלב עבודה עם משיכת פנסיית נכות עליכם לקרוא את התנאים עליהם חתמתם כדי לקבל תמונה ברורה ומדוייקת יותר מה מותר לכם ומה אסור על פי תנאי הפוליסה.

 

למה חשוב לפנות לעורך דין לפני קביעת זכאות לפנסיית נכות בקרנות פנסיה?

קרנות הפנסיה לא ממהרות להוציא את כספן ולחלקו לחברים. ישנם מקרים שבהם יש להאבק על מנת לקבל את הכרתה של הקרן בקשיים שמהם אתם סובלים, וכשיש לכם עורך דין מומחה לעניין עם שורת הצלחות מרשימה בתחום קרנות הפנסיה, אתם זוכים באיש מקצוע שיילחם עבורכם וישיג את הפיצוי הגבוה ביותר המגיע לכם בזמן שאתם משקמים את חייכם ומטפלים בעצמכם.

כל אדם אשר הגיע למצב של אובדן כושר עבודה של 25% לפחות אשר מונע ממנו לחזור לתפקידו האחרון או לעסוק במקצוע שאליו הוכשר בשל מחלה או פציעה, רשאי להגיש בקשה למשיכת פנסיית נכות.

לכל קרן פנסיה ולכל הסכם בינכם ובין חברת הביטוח עשויים להיות תנאים מעט שונים וזאת בהתאם לסיכומים שקבעתם ביניכם. על מנת לדעת מהם התנאים לפתיחת הליך קביעת זכאות לפנסיית נכות בקרנות פנסיה יש לקרוא את תנאי הפוליסה עליה אתם חתומים.

עורך דין מומחה ומיומן בתחום קרנות הפנסיה יכול להלחם למענכם עבור זכויותיכם ולמקסם את גובה הפיצוי המשולם לכם. לא קל לנהל את המאבק מול הקרנות לבד, במיוחד לאור העובדה שהן לא ממהרות לאשר משיכת כספים בקלות רבה כל כך.

כעיקרון, כן, אפשר לעבוד ולמשוך כספי פנסיית נכות, אך השכר שאותו אתם מרוויחים בצירוף עם סכום משיכת הקרן לא יכול לעבור את הממוצע השנתי שלכם טרם הגשת הבקשה למשוך את הפנסייה. שימו לב כי לכל קרן פנסיה יש תנאים משלה כמה ומתי ניתן לשלב עבודה עם משיכת כספים.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!