לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה ותיקה וקרנות פנסיה בהסדר

תהליך אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה הותיקות הוא תהליך מרכב.

קרנות הפנסיה הותיקות נתמכות על ידי מדינת ישראל לאור המשבר העמוק אליו נקלעו בשנות ה-90. לכן תהליך אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה מסוג זה הוא מורכב. לכאורה אם מסתכלים על תהליך אובדן כושר העבודה בקרנות החדשות או בחברות הביטוח, תהליך אובדן כושר העבודה הוא זהה לחלוטין.

על המבוטח להראות את הסיבה לפיה הוא טוען שהוא מצוי באובדן כושר, להציג את המסמכים הרפואיים בפניי הוועדה ולצפות להחלטת הוועדות. אך בפועל מניסיון רב השנים עם קרנות אלו, ראיתי כי ישנה איזה שהיא הקפדה בוועדות על הניירת הרפואית, והרופאים בוועדות מחפשים סיבה ממשית כדי לאשר את אובדן כושר העבודה, ובשעה שמקרים רבים של אובדן כושר עבודה בחברות ביטוח היו מאושרים, בקרנות הותיקות לא ניתן לכך אישור.

או שהמבוטח זוכה באישור לאובדן כושר עבודה חלקי. זכור לי מקרה לפני מספר שנים בו נקבעו למבוטח 91% וביטוח לאומי ללא כל ספק אישר לו נכות מלאה. הבעיה שלו הייתה אובדן כושר עבודה על מחלת סוכרת, עם סיבוכים קשים, קשיי הליכה, בריחת שתן וצואה, סיבוכים בהזזת היד, סוכרת שמסכנת חיים לאור העובדה כי היא לא מאוזנת.

העובד היה בגיל מבוגר, גיל 58, עבד בעבודת כפיים קשה. רק לאחר שנה וחצי, ולאחר ערעורים אושרה התביעה שלו ובצדק. ניתן לכם מספר כללים שמגישים תביעות לאובדן כושר עבודה בקרנות הפנסיה הותיקות:

 

כלל ראשון: מסמכים רפואיים מובנים. לכאורה משפט ברור, אבל בהרבה פעמים יצא לי לשוחח עם תובעים שהגישו מסמכים לא ברורים, וזאת הייתה הסיבה שהתביעה שלהם נדחתה.

למשל, מי שחולה במחלת הסוכרת, יש הבדל רב אם הסוכרת של התובע היא מאוזנת או סוכרת סוכרת לא מאוזנת עם סיבוכים. אם אותו תובע יגיע לוועדה, ובמסמך יירשם כי קיימת סוכרת ללא הסבר, קיים סיכוי גדול מאוד שהרופא לא יבין את תמונת המצב ועל רקע זה יידחה את התביעה לאובדן כושר עבודה.

הרופא עשוי לחשוב שמדובר בסוכרת פשוטה ללא סבוכים ולכן אין צורך לאשר אובדן כושר עבודה על רקע בעייה זו. כנ"ל לגבי בעיות גב. אם הבעייה בגב גורמת לסיבוכים יומיים , על המסמכים הרפואיים לציין זאת, כי אחרת הרופאים בוועדות לא יבינו מדוע העובד לא עובד זמן רב. ושוב יש הבדל בין בבעייה בגב שגורמת לסבל קשה, קושי ללכת לבין איזה שהיא מגבלה בהנעת הגב.

 

כלל שני: הגדרת התפקיד אל מול הבעיות הרפואיות.

הוועדות הרפואיות אוהבות לראות את התפקיד אותו ביצע מבוטח, לכן מומלץ להגיע עם הסבר מדוייק על אותו תפקיד שביצע המבוטח. על התפקיד להיות ברור וכמובן בוועדה תוכלו להסביר למה הבעיות הרפואיות מנעו מכם את היכולת לעבוד בתפקיד זה ואינכם יכולים לעבוד בתפקיד אחר.

 

 

עוד מידע בנושא >> עורך דין פנסיה

 

כלל שלישי: עומק הבעיות.

 

על מנת לקבל אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה על הבעיות להיות רציניות וממשיות.

נתקלתי בתובעת אובדן כושר עבודה שטענה למצב נפשי. אכן המצב הנפשי היה לא פשוט, היא הייתה מקבלת קהל במקום העבודה שלה, וכל פעם שהייתה מקבלת קהל הייתה מתחילה לבכות, לא לתפקד, בורחת מהמצב עד שהגיעה למצב בו לא רצתה לראות את ילדיה עם איום להתאבד. הלקוחה נדחתה 7 פעמים בוועדות אובדן כושר עבודה של קרנות הפנסיה בהסדר.

שקראתי את הניירת שהוצגה לוועדות הבנתי שהניירת לא הייתה ברורה מספיק. על פניו נראה היה כי המצב שלה קל מאוד. אם המצב שלה קל מאוד היא יכולה לחזור לעבודה. כמובן שלאחר שייצגנו אותה, הגענו איתה לוועדות, היא הסבירה את המצב שלה והוכיחה כי המצב שלה לא פשוט, וכי קשה לתפקד.

הוועדות אישרו את תביעת אובדן כושר בקרנות הפנסיה הותיקות. מקרה אחר היה בעייה של פועל ייצור שסבל מבעיות בגב קשות מאוד. הבעיות הגיעו למצב כי הכאבים הקשים משתקים אותו והוא לא מסוגל ללכת. מהצד השני לוועדות התקבלה תמונת אחרת ולפיה המצב שלו קל והוא מצליח לתפקד. כמובן שלאחר שהתחלנו לייצג הוועדות אישרו אותו כי המצב שלו היה קשה ביותר ולא הייתה בעייה להבחין בבעייה הקשה.

לכן חשוב להראות את עומק הבעייה. ככל שנראה שהבעייה עמוקה יותר נוכל לזכות בתביעה.

 

לסיכום תביעת אובדן כושר עבודה בקרנות הפנסיה הותיקות חייבת להיות מדוייקת, מתכוננת, ולתת תמונת מדוייקת על המצב הקשה.

אם לא נצליח להראות את תמונת המצב הקשה, הוועדות הרפואיות לא יטו לאשר למבוטח את תביעת אובדן כושר העבודה.

 

אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה ותיקה וקרנות פנסיה בהסדר
אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה ותיקה וקרנות פנסיה בהסדר
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!