לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

ערעור תביעת קרן פנסיה

אף שההפרשות לקרן הפנסיה משמשות בראש ובראשונה כחסכונות, הן עשויות לשמש גם בסיס לקצבת נכות שמתקבלת על ידי תביעת קרן הפנסיה. במידה ותביעת קרן הפנסיה נדחית, יש מה לעשות! במאמר הבא נלמד מהי קצבת נכות, כיצד ניתן לתבוע אותה מקרן הפנסיה, ומה עושים אם התביעה נדחתה וצריך להגיש ערעור תביעת קרן פנסיה.

 

קצבת נכות מקרן הפנסיה

קצבת נכות היא קצבה המשולמת למבוטחים מקרן הפנסיה שלהם במקרה של אובדן כושר עבודה זמני או קבוע עקב תאונה, מחלה או פציעה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, קרנות הפנסיה אינן מיועדות רק לקצבאות פרישה, אלא גם מספקות ביטוח לקצבאות נכות.

גובה קצבת הנכות נקבע על פי גורמים שונים כגון גיל המבוטח, שיעור הפרשה, שכר ומסלול ההשקעה בו בחר המבוטח לקרן הפנסיה שלו. הקצבה המקסימלית שהמבוטח יכול לקבל היא 75% ממשכורתו.

 

מי זכאי לקצבת נכות?

כדי להיות זכאי לקצבת נכות, על אדם לעמוד בקריטריונים הבאים:

  • עמית בקרן פנסיה.
  • שאיבד לפחות 25% מכושרו לעבוד עקב תאונה, מחלה או פציעה אחרת.
  • כתוצאה מהתאונה, המחלה או הפציעה, לא מסוגל לעבוד בעבודתו או בכל עבודה אחרת המתאימה לו למשך תקופה של למעלה מ-90 ימים רצופים.
  • על המבוטח להיות חבר פעיל בקרן הפנסיה בעת אובדן כושר העבודה או שלא חלפו מספר חודשים מהפקדתו האחרונה לקרן הפנסיה.
  • עדיין לא הגיע לגיל פרישה.

 

חשוב לציין שלקרנות פנסיה שונות יש תנאי זכאות משלהן, המשתנים בין מבוטח למבוטח. לפיכך, ישנה חשיבות מכרעת לעיון בפוליסה של קרן הפנסיה ולהתייעצות עם עורך דין ביטוח פנסיוני או עורך דין קרן פנסיה בטרם הגשת תביעה או ערעור.

איך מגישים תביעה לקרן הפנסיה?

כדי לתבוע קצבת נכות, על המבוטח להגיש טופס תביעה לנכות המצוי באתר קרן הפנסיה שלו. כמו כן, מומלץ לצרף מסמכים רלוונטיים המעידים על התאונה, המחלה או הפציעה ועל אובדן כושר העבודה כתוצאה מכך.

מסמכים אלו עשויים לכלול ויתור על סודיות רפואית, אישור רופא על אובדן כושר עבודה בשיעור של 25% לפחות ולפרק זמן של למעלה מ-90 יום, אישורים רפואיים התומכים באובדן כושר עבודה, טפסי אשפוז וכל מסמך אחר שיכול לעזור להוכיח את הפגיעה הרפואית שנגרמה.

אם המבוטח הגיש תביעה לקצבת נכות מעבודה גם מהמוסד לביטוח לאומי, עליו לצרף לתביעת קרן הפנסיה את פרוטוקול הוועדה הרפואית. מעבר לכך, אם המבוטח קיבל תשלומים מפוליסות ביטוח אחרות או מקרנות פנסיה, עליו לספק אישורי הכנסה מעבודה.

כמו כן, על המבוטח לצרף בין היתר את אישור המעסיק על היקף עבודתו, לרבות מועד הפסקת עבודתו, ימי היעדרות מהעבודה וימי מחלה שנוצלו, או כל מסמך שיכול לעזור להראות את הפגיעה הכלכלית שנגרמה לו.

 

ערעור על תביעת קרן הפנסיה

במידה והתביעה לקצבת נכות נדחית, זכותו של המבוטח לערער על ההחלטה. תהליך הערעור משתנה בין קרנות הפנסיה, אך בדרך כלל, על המבוטח להגיש בקשה בכתב לערעור תוך 30 יום מיום קבלת הודעת הדחייה. לאחר מכן, תקבע קרן הפנסיה דיון בפני ועדת הערר שתבחן את תביעת המבוטח ואת המסמכים התומכים בה. במקרים מסוימים, המבוטח עשוי להידרש להציג ראיות רפואיות נוספות לתמיכה בתביעתו.

לאחר מכן תחליט ועדת הערר אם לקבל או לדחות את התביעה, בהתבסס על נימוקים שונים שרלוונטיים לכל מקרה באופן פרטי. חלק מהנימוקים הללו יכולים להיות קשורים לקיום התנאים המפורטים בפוליסת הביטוח, לוויכוח עובדתי או משפטי על המצג שהציג התובע, או על הסתרת מידע על ידי התובע.

 

הליך הערעור על תביעת קרן הפנסיה

את הערעור יש להגיש בכתב ולכלול תיאור מפורט של נימוקי הערעור וכל המסמכים התומכים בו. הערעור ייבחן בוועדה מיוחדת שתמנה קרן הפנסיה, שתבחן את התיק ותיתן החלטה. באופן עקרוני, לא ניתן להגיש ערעור על החלטה של וועדת הערעורים והיא סופית. אולם, במידה ויש וויכוח על נושא משפטי (ולא עובדתי), ניתן להגיש ערעור לבית הדין האזורי לעבודה בתוך 45 ימים ממועד קבלת ההחלטה.

מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתביעות קרן פנסיה כדי להבין מה הפעולות שמומלץ לבצע במסגרת הגשת התביעה, בהגשת הערעור וכיצד להתנהל מול קרן הפנסיה.

חשוב לזכור!

קרנות הפנסיה הם גופים גדולים בעלי אמצעים, שככל הנראה ינסו להתחמק מתשלום התביעה כדי לחסוך כסף.

קרנות הפנסיה מנוסות בתביעות מסוג כזה, ומעסיקות עורכי דין רבים. מומלץ להגיע מוכנים להליך ולהיעזר בעורך דין גם מהצד שלכם.

 

סיכום

תביעת קצבת נכות מקרן פנסיה יכולה להיות תהליך מורכב, וחיוני להבין את קריטריוני הזכאות ותנאי הפוליסה של כל קרן. ייעוץ משפטי מעורך דין המתמחה בתביעות קרנות פנסיה יכול לסייע בניווט התהליך ולהגדיל את סיכויי ההצלחה. אם תביעה נדחית, ניתן לערער על ההחלטה, אך הדבר מצריך הבנת הליך הערעור והצגת מסמכים תומכים חזקים.

מכיוון שלקרנות הפנסיה יש משאבים לא מבוטלים והן מעסיקות עורכי דין רבים, יש חשיבות מכרעת להגיע מוכנים להליך ולהיעזר בעורך דין כדי להגדיל את הסיכוי לתוצאה מוצלחת. בעזרת ייעוץ משפטי מתאים, ניתן להפוך את תהליך התביעה לקצבת נכות למוצלח יותר.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!