לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

קצבת סיעוד מחברת ביטוח – כל המידע

אף אחד אינו רוצה לחשוב על היום שבו יאבד את עצמאותו ויהפוך תלותי באחרים, אך חשוב שתדעו כי ככל שתקדימו לדאוג לעצמכם לביטוח סיעודי פרטי, כך ייטב. יש חשיבות רבה לותק שלכם כבעלי פרמיית ביטוח, ואנשים שדואגים לעצמם כבר מגיל צעיר יוכלו למשוך פיצוי גבוה יותר ולקבל תנאים טובים יותר. קצבת סיעוד אמנם נועדה לגברים ונשים מעל גיל פרישה, אך למרבה הצער גם צעירים עלולים להתדרדר למצב סיעודי עקב תאונה, שבץ מוחי או מחלה קשה, ופוליסת ביטוח סיעודי ואף שתיים יכולות לאפשר לכם חיים של כבוד, פיצוי על אובדן כושר השתכרות וטיפול איכותי. במאמר זה נדון בנושא קצבת סיעוד מחברת ביטוח – כל המידע.

 

קצבת סיעוד מחברת ביטוח – כל המידע

בשנת 2019 הכריזו רוב חברות הביטוח הגדולות כי לא יקבלו יותר עמיתים חדשים לפוליסות ביטוח סיעודי. כל אזרח במדינת ישראל המעוניין לרכוש ביטוח סיעודי לאחר שנת 2019 יכול לעשות זאת בשלוש דרכים:

  • ביטוח סיעודי דרך קופות החולים – קופות החולים יצרו הסדרים שונים עם חברות הביטוח ומוכרות דרכן ביטוחים סיעודיים למשך של עד חמש שנים. ביטוח סיעודי זה יכול לשמש כקרש קפיצה חשוב בשילוב עם הפעלת ביטוח סיעודי פרטי או עם תמיכה מצד המוסד לביטוח לאומי, ובשל תקופת ההמתנה הקצרה ( רק שישים יום ) תוכלו לרכוש אותו גם מיידית לאחר אירוע משנה חיים שהותיר את יקירכם סיעודיים ולדחות במעט את הפעלת הביטוח הסיעודי לכל החיים שיש ברשותכם מחברה אחרת בארבע או חמש שנים, להארכת משך הטיפול הרציף.
  • ביטוח סיעודי פרטי – ישנן חברות ביטוח שעדיין עוסקות במכירת ביטוח סיעודי פרטי ומומלץ לרוכשן בגיל צעיר וכשבריאותכם בשיאה, וזאת בשל תקופת המתנה ממושכת של כשנה מתחת לגיל 65, וחצי שנה מעל גיל 65, כאשר חלק מן הביטוחים דורשים תקופת המתנה ממושכת יותר של 36 חודשים ואף 60 חודשים. חשוב לרכוש פוליסת ביטוח שתכסה אתכם לכל החיים גם אם עדיין לא הגעתם לגיל פרישה עקב תאונה או מחלה קשה.
  • ביטוח סיעודי קולקטיבי – ארגונים ומקומות עבודה שונים מציעים ביטוח סיעודי קולקטיבי אשר בדרך כלל מציע תנאים משופרים לציבור העובדים כחלק מתנאי העבודה שמעניק המעסיק. אם אתם מתלבטים האם לרכוש גם ביטוח סיעודי קולקטיבי ממקום העבודה בנוסף לביטוח סיעודי שכבר יש לכם, אל תהססו, התשלום החודשי הקבוע שקצת מעיק עליכם עכשיו יתברר כהשקעה הטובה ביותר כשלפתע יהפך עליכם עולמכם ותהפכו לסיעודיים התלויים באחר כדי לאכול, להתלבש ולהתרחץ, וכל כיסוי, אפילו קטן, יכול להעניק לכם עוד איכות חיים ועוד עזרה.

 

התנאים לאישור קבלת קצבת סיעוד מחברת הביטוח

בדומה למוסד לביטוח לאומי, גם חברת הביטוח תבקש מן העמית להציג ראיות למצבו הגופני, לאובדן כושר העבודה, התלותיות שלו בגורם זר וכיוצא בזה, כאשר גם אם המוסד לביטוח לאומי הכיר בעמית כנכה או כסיעודי, חברת הביטוח אינה חייבת לקבל הכרה זו או להתבסס עליה. כמו כן, במעמד החתימה על פוליסת הביטוח הסיעודי, חייב המבוטח להצהיר על מחלות קיימות. במידה ומחלות אלו החמירו עד כדי הפיכתו לסיעודי, חברת הביטוח עלולה לסרב לבקשה במידה ולא הסתיימו ימי תקופת ההמתנה. בנוסף לכך, חברת הביטוח שומרת לעצמה את הזכות לבדוק את מצבו הבריאותי של מושך הקצבה מדי פעם כדי לוודא שהוא עדיין עומד בקריטריונים ולא חל שיפור במצבו.

 

כיצד ניתן לקבל את הקצבה?

יש מספר דרכים בהן ניתן לקבל קצבת סיעוד מחברת הביטוח הפרטית:

  • פיצוי כספי המועבר ישירות לחשבון הבנק של המבוטח.
  • שיפוי, כלומר העברת תשלומים עבור טיפולים שכבר בוצעו וניתנו למבוטח.
  • מתן שירות, כלומר, תשלום ישירות לנותני השירות בין אם הם מטפלים במבוטח בביתו או שהוא שוהה במוסד סיעודי או מרכז טיפולים אחר.
  • גמלת סיעוד אשר תועבר למבוטח על פי הסיכומים והתנאים שנחתמו מראש ובהם הוגדרה משך תקופת התשלומים, גובה הסכום החודשי ובדיקות תקופתיות לבחינת מצבו הרפואי של המבוטח.
  • בדרך כלל, המבוטח לא יידרש להמשיך לשלם את פרמיית הביטוח לאחר שאושרה לו קצבת סיעוד.

 

האם ניתן למשוך קצבת סיעוד מחברת ביטוח פרטית במקביל לקצבת סיעוד מן הביטוח הלאומי?

בוודאי, רק שעליכם לזכור כי מדובר בשתי זירות התגוששות שונות לנאבקים על זכויותיהם, וכי האחת אינה תלויה בשניה, כלומר, קבלת הכרה מצד גוף אחד אינה מחייבת את הגוף השני. למרות הקושי, המאבק הינו כדאי מאחר וקצבת הסיעוד הפרטית יכולה להשלים את כל אותם חוסרים שקצרה ידו של הביטוח הלאומי להעניק לכם על פי נהלים שונים, ולהיפך, הביטוח הלאומי תמיד משלם קצבת סיעוד לכל החיים, בעוד שתוקף פוליסת הביטוח הסיעודי שעליה חתמתם עלולה לפוג בתוך מספר שנים, כמו לדוגמא ביטוח מטעם קופת חולים התקף רק לעד חמש שנים.

 

חשיבותה של הפנייה לעורך דין מומחה לקצבת סיעוד מחברת ביטוח פרטית

מבוטחים אשר מעוניינים במשיכת קצבת סיעוד לרוב סובלים מקשיים רפואיים ומהתמודדות יומיומית קשה עם מחלה או פציעה. בדרך כלל מדובר על אוכלוסיה מוחלשת שתתקשה מאד לנהל מאבקים משפטיים מול חברות גדולות ובעלות בירוקרטיה סבוכה, ויש גם לזכור שכל תביעה שאתם מגישים היא מאבק בפני עצמו להוכיח את זכאותכם מחדש. משרד עורכי הדין פייפר כהן מומחה בתביעות מול חברות ביטוח והמוסד לביטוח לאומי, בעל נסיון רב בתחום ושורה של הצלחות במיצוי הזכויות גם במקרים קשים ומורכבים. אנו ננהל עבורכם את המאבק מול חברות הביטוח השונות והמוסד לביטוח לאומי, נשיג עבורכם את מקסימום הפיצויים המגיעים לכם ונדאג לכם לחיים של כבוד ושקט נפשי גם במקרה ובו הפכתם לסיעודיים.

כל עמית בפוליסת ביטוח סיעודי אשר עבר את ימי ההמתנה והפך סיעודי יכול להגיש בקשה לחברת הביטוח. לאחר בדיקה כי העמית עומד בקריטריונים שהציבה חברת הביטוח הוא יוכל לבחור כיצד לקבל את קצבת הסיעוד: באמצעות פיצוי חד פעמי, תשלום עבור שירות, תשלום עבור טיפול, קצבה חודשית וכיוצא בזה על פי ההסכמים שנחתמו.

כל אדם אשר הוגדר כסיעודי הזקוק לעזרת האחר בהתנהלות יומיומית כגון התלבשות, אכילה ורחצה יהיה זכאי להגיש בקשה לקצבת סיעוד. לאחר שחברת הביטוח תתרשם כי המבוטח אכן הפך סיעודי, היא תעביר לו את התשלום כמובטח. חשוב לזכור כי ישנן פוליסות ביטוח אשר יעבירו תשלומים אלו רק לאחר גיל פרישה, ויש פוליסות ביטוח שיעבירו אותם בכל גיל עקב מחלה קשה או תאונה.

ניתן לחתום על פוליסת ביטוח סיעודי עם מחלה קיימת, אך כל חברת ביטוח תקבע את משך ימי ההמתנה לאור המצב הבריאותי שהינך נתון בו. ישנן חברות שמציעות תקופה קצרה של שלושה חודשים, ויש שלא יסכימו לאשר קצבת סיעוד לפני שיחלפו שנתיים מיום החתימה.

עורך דין מיומן ובקיא בתחום יכול לארגן את התיק שלכם באופן שימקסם את הסיכויים שלכם לקבל אישור מחברת הביטוח, וכמו כן להגדיל ככל הניתן את גובה הפיצוי הניתן לכם, וילווה אתכם בצורה מקצועית לאורך כל התהליך.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!