לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

שכר טרחת עורכי דין בתיקי ביטוח לאומי

אם אתם עומדים לפני הגשת תביעה לביטוח הלאומי, ולא משנה מה הסיבה בגינה אתם מגישים את התביעה הזו, אחד הדברים הכי חשובים הוא שיהיה לכם עורך דין מקצועי שמלווה אתכם במשך התהליך הזה. העבודה מול הביטוח הלאומי יכולה להיות מאתגרת ומתישה, והליווי המשפטי יוכל להקל עליכם. משרד עו"ד פייפר כהן כאן כדי לתת לכם את כל המידע בעניין כולל הערכות שכר טרחת עורכי דין בתיקי ביטוח לאומי.

 

מתי נזדקק לעורך דין בתיק בביטוח לאומי

ישנם מקרים רבים שבהם עלינו להגיש תביעה לביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי הוא למעשה חברת ביטוח של המדינה, והוא זה שאמור לעזור לנו במקרים שבהם כושר ההשתכרות שלנו נפגע בצורה ניכרת, או שחווינו פגיעה שמותירה אותנו נתונים לחסדיה של המדינה. ישנם הבדלים רבים בין הביטוח הלאומי לבין חברות ביטוח פרטיות, אולם ישנו מכנה משותף אחד שקיים בכל החברות.

הכוונה שלנו היא כמובן לעובדה שהגופים הללו לא מאוד שמחים לתת את הכסף שיש להם. הביטוח הלאומי מקבל את הכסף שלו מהמדינה כמובן, וכדי שהוא ישחרר לכם כסף בין אם בצורת פיצוי חד פעמי ובין אם בצורה של קצבה קבועה אתם צריכים להוכיח לו מעל לכל ספק שאתם אכן זכאים לקבל את הכסף הזה. זו הסיבה שבגינה כדאי לכם להיות מלווים בייעוץ משפטי צמוד לכל אורך התהליך.

 

הגשת תביעה באופן עצמאי

האפשרות להגיש תביעה באופן עצמאי קיימת. באתר הביטוח הלאומי תוכלו למצוא הנחיות מפורטות כיצד להגיש את התביעה, ואם תעשו הכל בצורה נכונה ייתכן ותקבלו את מה שאתם צריכים בלי הליווי המשפטי. מדובר אמנם על תהליך ארוך, ועליכם גם לחכות לקבלת מענה מהביטוח הלאומי, אולם בסופו של דבר יש מי שמעדיפים לחסוך את העלות של עורך הדין ולעבוד לבד מול הביטוח.

אם אתם הולכים על האופציה הזו חשוב שתדעו שסירוב לבקשה שלכם הוא לא השורה התחתונה, וקיימת אפשרות להגיש ערעור. אם הגעתם למצב הזה יכול להיות שלפחות בהגשת הערעור כדאי לכם לקבל ליווי משפטי כיון שזו ההזדמנות האחרונה שלכם לקבל את הקצבה או הפיצוי שאתם דורשים. בכל מקרה, ההמלצה שלנו היא כן ללכת על ליווי משפטי צמוד כבר מהרגע הראשון.

 

למה ליווי של עורך דין הוא דבר חשוב?

את התשובה לשאלה הזו יש לחלק לשני חלקים. החלק הראשון נוגע לנוחות האישית שלכם. מדינת ישראל ידועה בכך שהרשויות שלה סובלות מבירוקרטיה לא מאוד יעילה, והדבר הזה נכון שבעתיים כאשר אנחנו מדברים על הביטוח הלאומי. ההתמודדות הזו יכולה להיות מתישה עבור כל אחד, במיוחד אם הוא לא רגיל לעבוד מול הביטוח הלאומי. עורך דין מהתחום יוכל לתרום לכם מניסיונו.

הסיוע של עורך דין יחסוך מכם את הצורך להתמודד מול הבירוקרטיה הזו, ויעזור לכם לשמור את הכוחות הנפשיים שלכם לדברים חשובים יותר. הסיבה השנייה נוגעת למימוש הזכויות שלכם. גם כאשר יש זכות שמגיעה לכם על פי דין, לא תמיד הביטוח יודע לעדכן אתכם על כך. עורך דין מקצועי מהתחום יוודא שכל הזכויות שלכם מגיעות למיצוי עד תום, ושאתם מקבלים בדיוק מה שמגיע לכם.

 

תפקיד עורך הדין

את תפקיד עורך הדין ניתן לחלק לשניים. החלק הראשון נוגע להגשת הבקשה עצמה. כל הגשת בקשה כזו דורשת מילוי של טפסים רבים וכוללת גם הופעה בפני וועדה רפואית שאמורה לבדוק את רמת אחוזי הנכות ובהתאם לכך גם את גובה הקצבה שלה יהיה זכאי מגיש התביעה. עורך הדין אמור לדאוג שהשלבים הללו יעברו בצורה טובה, ושכל הדרישות שחשובות לביטוח הלאומי יקוימו במלואן.

החלק השני קשור להתנהלות מול הביטוח הלאומי. בחלק הזה העבודה של עורך הדין אינה מתנהלת מול הלקוח אלא מול הרשויות. על עורך הדין לבדוק שקצב הטיפול בבקשה הוא סביר, ושהדרישות של התובע מתקיימות עד כמה שאפשר. מידי פעם כדאי שעורך הדין יעדכן את הלקוח בהתפתחויות השונות בתיק, והתפקיד שלו מסתיים רק כאשר הלקוח מקבל את הקצבה שעליה הוא זכאי על פי דין.

 

איזה עורך דין מתאים לתיקים מהסוג הזה

כאשר אנחנו מדברים על עורך דין, חשוב להבין שלא כל עורך דין יכול לטפל בכל סוג תביעה. תביעות עבודה הן תחום עשיר בפני עצמו, ובמיוחד כאשר מדברים על תיקים מול ביטוח לאומי שדורשים ידע עמוק. הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק הוא שלעורך הדין שלכם יש את הידע המספיק על מנת שהוא יוכל לייצג אתכם נאמנה, ולא יפספס אף אחת מהזכויות שמגיעות לכם מטעם הביטוח הלאומי.

הדבר השני שחשוב שיהיה לעורך הדין שלכם זה ניסיון. העבודה מול הביטוח הלאומי דורשת ניסיון רב שאותו אי אפשר ללמוד בשום מקום. משרד עו"ד פייפר כהן מחזיק בעורכי דין מנוסים שיוכלו לתרום מהניסיון שלכם להצלחת התיק. אם חשבתם שזה הולך לעלות לכם הרבה כסף, יש לנו חדשות שיכולות לשמח אתכם.

 

שכר טרחת עורכי דין בתיקי ביטוח לאומי – מה גובה שכר הטרחה המקובל?

כמו בכל תיק משפטי אחר, גם כאשר אנחנו מדברים על שכר הטרחה של עורכי דין בתיקי הביטוח הלאומי השכר נקבע בהתאם לאחוזים מגובה ההכנסה. עם זאת, המדינה לא רוצה שזכאי הקצבאות יצטרכו להוציא את כל הקצבה שלהם על שכר טרחה לעורך דין, ולכן היא מגבילה את גובה שכר הטרחה אותו ניתן לדרוש. המטרה של הגבלה היא להשאיר כמה שיותר כסף אצל מקבל הקצבה.

מבחינת החוק, עבור פתיחת התיק השכר אותו רשאי עורך הדין לגבות לא יעלה על 800 ₪. בהמשך התביעה השכר שעורך הדין יוכל לגבות הוא רק אם הקצבה התקבלה, כלומר יש ללקוח הכנסה שממנה הוא יכול לשלם את שכרו של עורך הדין. השכר יכול להיות משולם כל עוד מקבל הקצבה בחיים. תשלום שכר הטרחה לא יכול להיות גבוה מ25 אחוז מגובה ההכנסה החודשית מהקצבה.

 

סיוע חינמי

לפני שנסיים חשוב לציין שיש גופים מטעם המדינה שמעניקים סיוע משפטי בהתנדבות עבור מי שצריכים להגיש תביעה לביטוח הלאומי. הגופים הללו כנראה יעשו עבודה טובה יותר מאשר מי שמגיש את התביעה בכוחות עצמו ולא יודע מה הדרך שבה ביטוח לאומי מתנהל. יחד עם זאת, יש מספר יתרונות לסיוע משפטי שאתם מקבלים באופן פרטי על פני הסיוע שניתן לכם בהתנדבות.

רמת המחויבות של מי שמעניק לכם סיוע בהתנדבות בהכרח תהיה פחות מזו שתקבלו ממי שאתם משלמים לו עבור השירות הזה. עורך הדין שלכם יודע שהרווחים שלו תלויים בהצלחת הבקשה שלכם, מה שכמובן יעורר אצלו מוטיבציה גבוהה יותר להצליח. בנוסף, הגופים הללו מטפלים בפניות רבות, שבעוד שעורך הדין שלכם יוכל להקדיש את כל כולו רק עבור התביעה שאתם הגשתם.

 

לסיכום

הביטוח הלאומי, כמו כל חברת ביטוח אחרת לא בדיוק שמח לפזר את הכסף שלו, גם כאשר התביעה שלכם מוצדקת. זוהי רק אחת מהסיבות שבגינה כדאי לכם לקבל ליווי משפטי צמוד לכל אורך התהליך של הגשת הבקשה שלכם. משרד עו"ד פייפר כהן מאפשר לכם לקבל ליווי של עורכי דין מקצועיים שמתמחים בתיקי ביטוח לאומי. שכר הטרחה של עורך הדין ייקבע בהתאם לגובה הקצבה.

 

האם ישנה הגבלה גם על פיצוי רטרואקטיבי?

במידה ונפסק לכם פיצוי שאותו אתם מקבלים בצורה רטרואקטיבית, עורך הדין שלכם לא יכול לגבות יותר מ60 אחוז מהפיצוי. מדובר על שיעור גבוה יותר מההכנסה החודשית כיון שפה מדובר על פיצוי חד פעמי, ועדיין, המדינה רוצה שחלק ניכר מהכסף הזה יישאר בידיים שלכם.

 

מה הסיכוי לקבל את הזכויות שלנו בלי ליווי משפטי?

כאמור, ייתכן ותקבלו את כל הזכויות שלכם גם אם תגישו את התביעה בכוחות עצמכם, אך כפי שהסברנו זה עלול לקחת לכם זמן רב. בנוסף, ההתנהלות מול הביטוח הלאומי עלולה להיות דבר לא נעים, ועורך דין טוב פשוט יוכל לחסוך לכם את זה.

 

האם כל עורך דין לתביעות עבודה יכול לייצג אותנו מול הביטוח הלאומי?

התשובה לשאלה הזו היא לא. תביעות עבודה הן תחום רחב, כאשר ההתנהלות מול הביטוח הלאומי דורשת היכרות עם תביעות מהסוג הזה אך לא רק. ישנם עורכי דין לתביעות עבודה שלא התנהלו מעולם מול הביטוח הלאומי, ומי שאתם צריכים לידכם בתיקי ביטוח לאומי הוא מי שידע למצות מול הביטוח את מלוא הזכויות שלכם.

 

איך עורך דין יוכל לעזור לנו מול הוועדה הרפואית

הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי בודקות דברים מסוימים כדי לשער את אחוזי הנכות שלכם. עורך דין מנוסה יסביר לכם מה הוועדה הולכת לבדוק כדי שתוכלו להתכונן.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!