לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעה בגין תאונת עבודה

מעוניינים להגיש תביעה בגין תאונת עבודה שחוויתם? כאן תבינו בדיוק את מי תובעים ומתי, איך מגישים תביעה מתאימה לביטוח הלאומי ומהן כל הזכויות שמגיעות לכם כנפגעי עבודה. 

 

תאונת עבודה – מהות, הגדרה ותנאים

תאונת עבודה עלולה להתרחש לכל אדם, בכל מקום וזמן. לא מן הנמנע שבמקום שבו אנו נמצאים ופועלים במשך כל כך הרבה שעות מהיממה, פוטנציאל התאונות האפשרי רק עולה ועולה. יחד עם זאת, תאונות עשויות להתרחש גם אם אתם מבצעים עבודה בישיבה, גם אם אתם עצמאיים ולא רק שכירים ואפילו אם יצאתם לכמה דקות החוצה לשאוף אוויר. הן נמצאות סביבנו תמיד.

זכויות נפגעי העבודה נועדו בראש ובראשונה להבטיח שעובדים שנפגעו וכעת הכנסתם נפגעה יפוצו בהתאם. הבעיה היא שמרבית הנפגעים לא יודעים היכן כדאי להתחיל ולכן חשוב להבין מהן הזכויות שלכם, מתי ואת מי תובעים ואיך. תאונת עבודה מתרחשת בכל סוג עבודה ומוגדרת כתאונה שאירעה לעובד במהלך עבודתו ועקב עבודתו אצל המעסיק, או במהלך עבודה במשלח ידו ועקב משלח ידו כאשר מדובר בנפגע שהוא עובד עצמאי.

ההרחבה לחוק זה כוללת גם את התאונות שהתרחשו בדרך למקום העבודה ואליו ובלבד שלא בוצעה סטייה ממסלול ההגעה הרגיל או הפסקת נסיעה וגם שליחויות במסגרת ומטעם מקום העבודה, הפסקה מעבודה או מעבר מעבודה לעבודה השנייה. בנוסף, חשוב להבין שהחוק מתייחס לשני סוגים נוספים של פגיעות מעבודה שאינם מוגדרים כתאונות. האחד הוא מחלת מקצוע, הנגרמת כתוצאה מחשיפה לחומרים מסוכנים.

השני הוא מיקרו טראומה, שנגרמה עקב מגוון פעולות קטנות החוזרות ונשנות, כך שכל אחת מהן גרמה לנזק קטנטן משלה עד לכדי פגיעה אחת גדולה.

 

דוגמאות אפשריות לפגיעת עבודה

חבלה בראש

פגיעות ראש יכולות להיות פתוחות או סגורות ולהתבטא דרך טראומה גופנית כמו זעזוע מוח, אולי פגיעת הראש הנפוצה ביותר. זעזוע מוח מתרחש לאחר מכה חזקה ועוצמתית בדפנות הגולגולת ונוזל המוח השדרתי לא מצליח לבלום אותה. חבלה שכזו יכולה להיגרם מנסיעה על אופניים בדרך לעבודה ונפילה שכללה חבלת ראש, חפץ כבד שנפל על ראשו של עובד במהלך עבודה, פגיעת ראש בתאונת דרכים, נפילה שגרמה לחבטה חזקה בראש ועוד.

 

הנזקים האפשריים לפגיעת הראש רבים:

סחרחורות, אובדן הכרה, דימום תוך גולגולתי, שבר בגולגולת, קושי ללכת באופן ישר, אפילפסיה, טנטון באוזניים, בעיות זיכרון ועוד.

 

פגיעה בצוואר

הצוואר מורכב מחוליות המייצבות את מבנה הראש ומחברות אותו לגוף. זהו אזור עדין ורגיש שבו כל פגיעה קטנה עשויה לגרום לנזק גדול וחמור ביותר. זו יכולה להיות תנועה לא נכונה של הצוואר בעת העבודה, חבלה או חבטה

חזקה ונזקיה משמעותיים וקשים:

פגיעה בחוט השדרה, בכלי דם מקומיים, נקע או שבר בעמוד השדרה, חסימת דרכי הנשימה, חסימת כלי דם ועוד.

 

פציעת גב

תאונות עבודה רבות מהוות פגיעה בגב במסגרת העבודה, גם בקרב עובדים בישיבה. כאן מנעד הפגיעות הפוטנציאליות רחב ונע מתאונה שכללה מכה חזקה או נפילה ועד פגיעת מיקרו טראומה בעקבות מאמץ חוזר ונשנה. בין המקרים ניתן למנות: החלקה על הגב, נפילה במדרגות, אימוץ לקוי של שרירי גב ורצועת הגב, פריצת דיסק, בלטים, הגבלות בעמוד השדרה, שבר בחוליות הגב, פגיעה בחוט השדרה, נכות צמיתה ועוד.

 

פגיעה נפשית

מקום העבודה עשוי להיות מוקד טראומה המוביל לפגיעה פוסט טראומטית ופגיעה נפשית. זה יכול להיות רופא או שוטר שצפה במחזה קשה ומטלטל, עובד שהיה חשוף למראה טראומטי ועוד. עובדים שנפגעו נפשית עשויים לבטא תסמיני פוסט טראומה כמו דיכאון, נטייה למצבי רוח קיצוניים, חוסר שינה ובביטוי חמור גם סכיזופרניה או פגיעה שדורשת השגחה, טיפול מקיף ואשפוז.

פוסט טראומה עלולה לפגוע בתפקוד בעבודה ולגרום לאובדן כושר עבודה. לכן חשוב לפנות לטיפול מיד לאחר המקרה, גם אם לא מדובר בפגיעה פיזית, משום שזוהי הדרך הטובה ביותר להבטיח את זכויותיכם.

 

תביעה בגין תאונת עבודה מול הביטוח הלאומי

כל עובד שנפגע מעבודתו רשאי לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי ולקבל דמי פגיעה, המשולמים עד 75% מגובה השכר החודשי (בתחשיב ממוצע משלושת החודשים שקדמו לפגיעה) ולמשך 91 ימים. משהסתיימה תקופת תשלום דמי הפגיעה, ניתן יהיה להגיש לביטוח הלאומי תביעה לקצבת נכות כללית הכרוכה בהופעה בפני וועדה רפואית ובדיקת רופא תעסוקתי לצורך קביעת אי הכושר.

 

מעבר לאפשרויות התביעה, המוסד לביטוח הלאומי מקנה לנפגעי העבודה זכויות נוספות:

עובד שנפגע רשאי לקבלת טיפול רפואי בחינם (ללא השתתפות עצמית) לרבות פינוי באמבולנס, אשפוז, קבלת טיפולים בקופת החולים וטיפולי רפואה משלימה אם נדרש מענה שאיננו ראשוני בלבד בהתאם לחומרת וסוג הנזק. אם נפגע עבודה זקוק להמשך טיפול, הוא יוכל לקבל מימון לכך מהביטוח הלאומי וכל עוד הומלץ על טיפולים אלו מצד הרופא בקופת החולים.

כדי לקבל מימון, יש להצטייד בהפניה רלוונטית מהרופא המטפל ובטופס בל/125 לשכירים או טופס בל/283 לעצמאיים (טופס הפניה לטיפול רפואי מהמעסיק) ולהגיש בקשה מתאימה. המוסד לביטוח הלאומי יבדוק ויאשר את הבקשה בהתאם.

 

בחזרה לדמי הפגיעה

קבלתם כרוכה בתעודת אי כושר עבודה המציינת את הפגיעות הקיימות והתקופה שבמסגרתה העובד לא יכול לעבוד. תעודה זו תינתן לאחר שמסרתם את טופס ההפניה לטיפול הרפואי מהמעסיק לגורם שאליו התפניתם מיד לאחר התאונה. עליכם לבקש לקבל תעודה רפואית ראשונה לנפגעי עבודה, בה מפורטת הפגיעה והתקופה שבה לא ניתן לעבוד.

כעת עליכם להגיש את טופס בל/211 שעניינו הוא תביעה לתשלום דמי פגיעה ולחתום על טופס ויתור סודיות רפואית. יש לצרף את התעודה הרפואית ודו"ח המיון או כל מסמך רפואי שמעיד על הפגיעה. את תביעה זו יש להגיש תוך 12 חודשים מיום התאונה, ניתן לעשות זאת גם באמצעות עורך דין. כאמור, אדם שנפגע בתאונת עבודה, קיבל דמי פגיעה ונותר עם נכות מהתאונה (זמנית או קבועה) יוכל לתבוע ולקבל דרגת נכות המקנה קצבת נכות בסכום מסוים.

עו"ד פייפר מסביר למה חשוב למלא טפסים אלו בעזרת עורך דין תאונת עבודה:

תביעה בגין תאונת עבודה נגד המעסיק

אם התאונה התרחשה בעקבות רשלנות או מחדל מצד המעסיק, ניתן לראות בו כאחראי לתאונה ולהגיש נגדו תביעה. תביעה זו תידון בבית המשפט לגבי נזקי הגוף שנגרמו לעובד ואם יוכח כי יש קשר סיבתי בין ההתרשלות לבין הנזקים שנגרמו לו, הוא יקבל פיצוי כספי. חשוב לציין שפיצוי זה מנוכה מכל הסכומים שכבר שולמו וישולמו מהמוסד לביטוח הלאומי ולכן רצוי למצות קודם כל את זכויותיכם מהמוסד לביטוח הלאומי!

 

עורך דין תאונות עבודה

אם נפגעתם מעבודה, תוכלו לפנות בכל אחד מהשלבים לעורך דין המתמחה בנזקי גוף מתאונות עבודה על מנת שיכוון וימליץ לכם כיצד לפעול אישית על סמך נסיבות המקרה.

הליכי התביעה ומיצוי הזכויות במקרים מהסוג הזה עשויים להיות ממושכים ומורכבים ולכן רצוי שגורם מקצועי ובקיא בנושא ילווה אתכם וימנע עוגמת נפש במקרה שבו הביטוח הלאומי דוחה את תביעתכם ומסרב להכיר בכם כנפגעי עבודה, כאשר אחוזי הנכות נמוכים עד כדי העדר קצבה או אם השופט בבית המשפט פוסק פיצויים בשיעור נמוך ובלתי מספק בתביעה מול המעסיק.

התייעצות מול עורך דין תאונות עבודה תספק לכם את כל האינפורמציה, דרכי הפעולה והשקט הנפשי הרצויים כדי לעבור את ההליך בצורה חלקה ולסיים אותו עם סכום הפיצויים המקסימלי וניצולת מלאה של זכויותיכם. אם נפגעתם, פנו אלינו בהקדם ונסייע גם לכם..

תביעה בגין תאונת עבודה
תביעה בגין תאונת עבודה
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!