לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אם אני חייל והייתי במסיבה – את מי אני תובע?

מלחמת חרבות ברזל הגיחה בפתאומיות עם פלישה לקיבוצים רבים ברחבי עוטף עזה, כמו גם עם פעילות טרור נוראית במסיבה בקיבוץ רעים. המסיבה גבתה את חייהם של אזרחים וחיילים רבים והשאירה שורדים רבים עם פגיעות פיזיות ונפשיות קשות מנשוא. במידה ואתם חיילים כעת, בסדיר או בקבע אשר הייתם במסיבה ונפגעתם  – הכתבה הבאה מיועדת בשבילכם. בכתבה נסביר לכם כיצד חייל, אשר כפוף לצבא ההגנה לישראל, יכול לתבוע על מנת לקבל פיצויים נפשיים, פיזיים וכספיים להם הוא זכאי בעקבות האירועים הקשים.

 

כיצד החוק מסדיר את אופן התביעה של חיילים?

חוק הנכים שחוקק בתש"יט, 1959, קובע כי איש צבא ההגנה לישראל אשר סובל מפציעות נפשיות או פיזיות וכן מנכויות עקב בזמן שירותו הצבאי, יוכל להגיש תביעות למשרד הביטחון על מנת לקבל פיצויים ולנסות להשתקם מאירועים אלו עד כמה שניתן.

 

אילו חיילים יכולים לתבוע?

על פי החוק, כל חייל באשר הוא – חייל מילואים, חייל קבע, חייל סדיר, וגם איש שב"ס או משטרה, שב"כ או מוסד – זכאי להגיש תביעה למשרד הביטחון על מנת לקבל תשלומי פיצויים במידה וחוו פגיעה במהלך שירותם הצבאי וגם במהלך חופשה ללא קשר לפעילות צבאית – כמו מסיבת הטבח ברעים. לצורך כך, תוכלו להיעזר בייצוג של הצוות המשפטי שלנו, אשר ישמחו לסייע לכם ברגישות ובמקצועיות, עד אשר התביעה תתקבל על הצד הטוב יותר.

 

מתי ניתן להגיש את התביעה?

אם הינכם אנשי קבע והייתם במסיבה, אתם זכאים להגיש תביעה למשרד הביטחון רק לאחר חצי שנה מאז תחילת שירות הקבע שלכם. לעומת זאת, אם אתם חיילים בסדיר והייתם במסיבה – תוכלו לתבוע את משרד הביטחון רק בסמוך לשחרורכם מהצבא. שימו לב, כדי שהתביעה נגד משרד הביטחון לא תתיישן, הגישו אותה עד 3 שנים לאחר תום השירות הצבאי שלכם.

 

כיצד מגישים את התביעה?

את התביעה למשרד הביטחון, יש להגיש לקצין התגמולים במחלקת התביעות של המשרד. תידרשו למלא טפסים רבים, כמו גם לצרף חומרים רפואיים, תצהירים המפרטים את פרטי הפגיעה ועוד. לאחר מכן תתכנס וועדה של משרד הביטחון, אשר תבדוק את התיק הרפואי שלכם ותקבע את אחוזי הנכות להם אתם זכאים כתוצאה מהפגיעה המסיבה.

 

לסיכום

לסיכומו של דבר – האירועים שחוויתם בתור חיילים במסיבה ברעים הינם קשים ביותר ואנו כולנו תקווה כי תצליחו להשתקם מהם מהר ככל האפשר ובצורה המיטבית. נשמח לתת לכם יד ולהעניק לכם שירות משפטי וסיוע בהגשת התביעה, על מנת לוודא כי תקבלו את הפיצוי והשיקום המגיעים לכם. מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום ונדאג שתקבלו סיוע מקצועי ביותר. אם אני חייל והייתי במסיבה - את מי אני תובע

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!