לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

זכויות נפגעי פעולות איבה

פעולות איבה בישראל לצערנו עדיין קורות ואנשים מוצאים עצמם עם פגיעות פיזיות ונפשיות שנשארות איתם לזמן רב ואפילו לכל החיים. מתוך האחריות שיש למדינת ישראל על פעולות אלו, ישנן זכויות נפגעי פעולות איבה שרובן ניתנות על ידי המוסד לביטוח לאומי. כדי לקבל אותן, צריך לדרוש אותן, וכדי לדרוש אותן, צריך לדעת מה הן. הנה סקירה של הזכויות שמגיעות לנפגעי פעולות איבה.

 

זכויות נפגעי פעולות איבה למי שקיבל הכרה

עוד טרם נפרט אודות זכויות נפגעי פעולות איבה חשוב לפתוח ולהגיד שהזכויות שיפורט כאן מותנות בזכאות וקבלת הכרה כנפגע פעולת איבה. בשונה מכל הליך אחר מול הביטוח הלאומי אשר בו יש להתחיל בהגשת תביעה לקבלת הכרה זאת, כאשר מדובר בנפגעי פעולות איבה פעמים רבות הרשויות הן שפונות לאנשים המעורבים. כמו כן, חשוב להבדיל בין פגיעה פיזית או נפשית לבין פגיעה ברכוש כתוצאה מפעולת איבה.

 

זכויות רפואיות

התחום הראשון של זכויות נפגעי פעולות איבה שנתייחס אליו הוא כמובן הזכויות הרפואיות שמגיעות. בשנים האחרונות יש הרבה יותר התייחסות לנפגעי חרדה ולנפגעים בנפש וזאת בהחלט בא לידי ביטוי בזכויות שניתנות לאנשים שנפגעו בפעולת איבה. גם אם כבר שילמתם על הליכים רפואיים בהחלט יכול להיות שמגיע לכם החזר על ההוצאה ברטרו, כלומר מימוש הזכות מאוחר יותר.

 

מימון או סיוע במימון טיפול נפשי

אם כבר קיבלתם הכרה כנפגעי פעולות איבה ואתם חווים קשיים בתפקוד היום יומי, חשוב שתדעו שמגיע לכם סיוע במימון, עד כדי מימון מלא, של טיפולים נפשיים. זכות זאת ניתנת על ידי המוסד לביטוח לאומי לאחר התייעצות והתאמה של היקף ואופן הטיפול לפי מצבו של הפונה. אנו יודעים שקושי בתפקוד על רקע מצב נפשי יכול להיות מורכב מאוד להתמודדות ואנחנו נשמע לסייע גם בהקשר זה למימוש זכויות בתחום הנפשי.

 

סיוע במימון טיפולים רפואיים

ברור כי נפגעי פעולות איבה מבוטחים בקופות החולים ולכן זכאים לטיפולים ולתרופות שמוצעים בסל התרופות, אך ישנן זכויות נוספות לנפגעי פעולות איבה לקבלת טיפולים ותרופות מעבר לסל התרופות שמוצע. זאת מותנה בכך שהטיפול הוא אכן לפגיעה שאירעה מהמעורבות בפעולת האיבה ולאחר פנייה לאגף השיקום של הביטוח הלאומי כדי לקבל את האישור.

 

מימון קנאביס רפואי למורשים

קנאביס רפואי ידוע ביתרונות שלו להתמודדות עם כאבים ועם פגיעות נפשיות. כחלק מכך נפגעי פעולות איבה שקיבלו אישור והם מורשים לצרוך קנאביס רפואי זכאים למימון של הקנאביס הרפואי ושל המוצרים הנלווים. כמובן שזאת מותנה הן בקבלת רישיון רשמי ממשרד הבריאות והן בכך שהקנאביס יהיה מוכוון לטיפול בפגיעה שנגרמה במהלך האירוע.

 

זכויות דיור

ברור כי סיוע רפואי, פיזי ונפשי, הוא הדבר הראשון שצריכים נפגעי פעולות איבה,, אך מתוך רצון לפצות ולסייע ישנן זכויות גם בתחומים אחרים ובהן סיוע בדיור. חלק מהזכויות לא ניתנות לכל מי שמוכר כנפגע פעולת איבה אלא על פי שיעור הנכות או פרטים נוספים וחשוב לשים לב לכך. לאחר שתיצרו איתנו קשר נבצע סקירה מקיפה של כל הזכויות שמגיעות לכם על פי מצבכם ונפעל ביחד לממש אותן.

 

מענק לקניית דירה

נפגעי פעולות איבה שגם קיבלו הכרה בנכות בשיעור אחוזי נכות גבוה במקרים מסוימים יהיו זכאים לסיוע בקניית דירה או אפילו לבניית בית. כמו כן, בגלל שיש נכות חמורה, במידה והמגורים שלהם כעת לא מתאימים להתמודדות עם הנכות שאירעה כתוצאה מהאירוע, הם עשויים להיות זכאים למענק לקניית דירה אחרת שכן תתאים להתמודדות. המענקים לקניית דירה רלוונטיים במקרים חריגים כדוגמת 100 אחוז נכות אך ישנן זכויות אחרות לאנשים עם שיעור נמוך יותר.

 

הנחה במס הרכישה על נכס

הנחה במס הרכישה אשר עשוי לייקר מאוד רכישה של נכס, ניתנת לנפגעי פעולות איבה עם שיעור אחוזי נכות גבוה מ-19. הפטור ניתן לרוב רק על המדרגה הראשונה ותלוי במחיר הנכס. באופן כללי הטבות מס מותנות בכל מיני תנאים ולכן קשה לקבוע כמה בדיוק תהיה ההנחה ואם ישנה זכאות, אך זה בהחלט משהו שנעשה עבורכם כדאי לדעת אם להגיש לכך בקשה.

 

הנחה בתשלומים

זכויות נוספות שרבים זכאים להן הן הנחות על תשלומי הדיור כדוגמת ארנונה, חשמל, מים וכדומה. כאמור, הזכויות משתנות מבחינת התנאים שלהן וכן גובה ההטבה שניתנת עשוי להשתנות מאדם אחד לאחר, אך לרוב התנאים עליהם רכים יותר מאשר לדוגמא סיוע ברכישת דירה ולכן יכול מאוד להיות שגם אתם זכאים לכך. את חלק מהזכויות צריך לדרוש (בצירוף ההכרה נפגע פעולות איבה) מהחברה הרלוונטית כדוגמת חברת החשמל, וחלק דורשים ישירות מהביטוח הלאומי.

 

זכויות לימודיות

מתוך רצון לעודד כניסה (או חזרה) לשוק העבודה וכן המשך צבירת ידע וחינוך, ישנן זכויות רבות שניתנות לצורך לימודים או רכישת מקצוע. בין אלו ניתן למצוא שיקום מקצועי, סיוע בלימודים, סיוע מבחינה כלכלית לאורך תקופת הלימודים ואפילו מימון לימודים. זכויות אלו ונוספות יש לממש על ידי פניה למחלקת השיקום של הביטוח הלאומי ודרישת מה שרלוונטי אליכם (בתנאי שאתם אחד עומדים בתנאים הנדרשים לקבלת זכויות אלו).

 

זכויות נפגעי פעולות איבה – לדרוש מה שמגיע לכם!

מעבר לזכויות הרבות שפירטנו לעיל יש עוד זכויות רבות תחת התחומים שהעלינו – לימודים, מקצוע, רפואה ודיור, אך גם תחת תחומים רבים אחרים. בעוד ההכרה כנפגע פעולת איבה לעיתים קורה בדחיפה של הרשויות, מימוש הזכויות הוא האחריות שלכם. אנחנו כאן במשרד עורכי הדין פייפר כהן לסייע לכם לממש ולמצות את כל הזכויות שלכם על מנת לוודא שאתם מקבלים את הסיוע שנדרש לכם ושמגיע לכם במסגרת החוק.

זכויות נפגעי פעולות איבה הן הזכויות שלכם, אך המומחיות שלנו! עם מאות לקוחות מרוצים קודמים אנחנו יכולים לסייע לכם לממש את כל הזכויות, אפילו כאלו שאתם לא יודעים עליהן עדיין.

לקריאה על הקצבה לנפגעי פעולות איבה, לחצו כאן >>>

 

זכויות נפגעי פעולות איבה
זכויות נפגעי פעולות איבה

לנפגעי פעולות איבה זכויות רבות, במקביל לזכויות שיש להם במקרה שקיבלו גם הכרה בנכות. בין היתר ישנן זכויות בתחום הדיור, לימודים, מקצוע וכן סיוע רפואי ונפשי.

 

רוב הזכויות מעוגנות תחת המוסד לביטוח לאומי ובפרט אגף השיקום של מוסד זה. ישנן זכויות הרלוונטיות לגופים אחרים כמו רשות המסים או חברת החשמל, אך את ההליך למימוש הזכויות בהחלט נתחיל מול המוסד לביטוח לאומי.

נפגע פעולת איבה אשר קיבל רישיון לקנאביס רפואי זכאי למימון של הקנאביס וכן של מוצרים נלווים רלוונטיים. חשוב להדגיש כי זאת בתנאי שקיבל רישיון לטיפול בפגיעה מפעולת האיבה ולא עבור כל מי שקיבל הכרה כנפגע בפעולת איבה.

 

יש זכויות רבות לדיור כדוגמת סיוע במימון דירה, דירה ראשונה או אפילו הנחה במס רכישה. לרוב בגלל שמדובר בסכומים גדולים, זכויות אלו ניתנות לאנשים עם שיעור אחוזי נכות גבוהים מאוד, אך ישנן זכויות שכן מגיעות גם לאנשים עם שיעור אחוזי נכות נמוך יותר, כמו הנחה על חשבון החשמל.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!