לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מי מוכר בחוק נפגע איבה

לצערנו, מדינת ישראל ידעה מלחמות ופעולות איבה וטרור רבות. פעמים רבות הטרור מופנה כלפי אזרחי ישראל על ידי גורמים עוינים. נפגעי איבה, חשוב לדעת שאתם לא לבד. יש מי שמלווה אתכם ויש מי שיכיר בכם. מאמר זה יעסוק בשאלה "מי מוכר בחוק נפגע איבה", כיצד ניתן לקבל את ההכרה הזו, ומהם ההטבות שתהיו זכאים לקבל בחוק. 

 

חוק להכרה בנפגעי פעולות איבה

בשנת תש"ל, 1970, נחקק "חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה". חוק זה נחקק במטרה להכיר בנפגעי פעולות האיבה ובהמשך להעניק להם הטבות ופיצויים על ידי המדינה, בדמות מענקים חודשיים, טיפולים מיוחדים, עזרה בשיקום וקבוצות תמיכה, אשר יוכלו לעזור לאותם נפגעים ולהשיב אותם אל מסלול החיים התקינים. חוק זה יצר משמעות חברתית רחבה.

 

תהליך ההכרה בנפגע איבה

 

הכרה באירוע איבה

על הנפגע להצהיר כי היה מעורב באירוע איבה ונפגע באופן פיזי או נפשי (או שניהם) בעקבותיו. אולם על המדינה להכיר באירוע האיבה ולהגדיר אותו ככזה. במקרים רבים הדבר ברור מאליו אולם לצערנו אנו עדים גם למקרים מורכבים להגדרה רבים. יתרה מזאת, על הנפגע להוכיח כי היה מעורב באירוע. במקרים מסוימים בעיקר עם טיפול רפואי, המדינה תגדיל לעשות ותפנה אל הנפגע עצמו. אולם כאמור ישנם מקרים מורכבים בהם הנפגע יוכיח כי היה במקרה כזה. לכן ההמלצה היא לפנות באופן מיידי לאחר האירוע לקבלת טיפול רפואי ותיעוד בכוחות הבטחון או המשטרה.

 

הגשת בקשה להכרה בגופים המדיניים האמונים על כך

הגופים המדיניים האמונים על הכרת בחוק נפגע איבה, הינם משרד הבטחון והביטוח הלאומי. הגשת הבקשה תעשה מול המוסדות הנ"ל. יש להגיש את המסמכים הרלוונטים שמבקש המוסד בצירוף מסמכים רפואיים או מסמכים המעידים כי הנפגע היה נוכח באירוע טרור. כאמור באירועים המוגדרים כאירועי טרור על פניו ההכרה תהיה מהירה אולם במקרים רבים ישנה בירוקרטיה ונערמים קשיים.

 

ליווי מקצועי למי שמוכר בחוק נפגע איבה

אם חווית פעולת איבה מכל סוג, אתה רשאי להגיש בקשה להכרה בחוק נפגע איבה. בהגשת הבקשה מומלץ להתייעץ ולקבל ליווי בעורך דין מומחה, אשר ישיג את זכויותיכם בחוק אל מול במוסדות המדיניים. אל תשארו לבד!

מי מוכר בחוק נפגע איבה

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!