לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

איך לקשור קשר סיבתי על פגיעות נוספות? האם זה בכלל אפשרי?

התקופה האחרונה היא ללא ספק אחת התקופות הקשות שעברנו כעם וכיחידים, וייתכן כי אנו ניצבים לפני תקופות נוספות קשות לא פחות. רבים מאיתנו נפגעו במהלך האירועים האחרונים במדינת ישראל, בין אם נפשית ובין אם פיזית. פגיעות אלו עלולות לגרום לקשיים תפקודים, כלכליים ואפילו חברתיים. על כן, ייתכן כי קשירת קשר סיבתי מפגיעות שעברתם לפגיעות נוספות, תוכל לעזור לכם לקבל פיצויים או הטבות כלשהן שישפרו את איכות החיים שלכם. לצורך כך, הכנו עבורכם את הכתבה הבאה, שתפרט לכם איך לקשור קשר סיבתי על פגיעות נוספות.

 

לפני הכל – דעו כי קשירת הקשר עלולה להיות מעט מאתגרת

הפעולה שבה קובעים קשר סיבתי מבחינה משפטית בין פגיעות שונות היא תהליך מורכב במערכת המשפט. זאת משום שכדי לקבוע קשר סיבתי, תצטרכו להוכיח שהאירועים או הפעולות השונים הובילו באופן ישיר לפגיעות או לפציעות אחרות שנגרמו. תהליך זה כרוך בהוכחת סיבה לפגיעה, שלעיתים עלולה להיות לא פשוטה כלל. למרות זאת, אין לכם ממה לחשוש, שכן תוכלו להיעזר במשרדנו על מנת להוכיח סיבות אלו.

 

איך לקשור קשר סיבתי על פגיעות נוספות – איך עושים זאת?

 

סיבה למעשה

סיבה למעשה היא הצעד הראשון כאשר ניגשים לבסס קשר סיבתי. פעולה זו משמעותה להוכיח כי ללא הסיבות הללו, הפציעה או הפגיעה לא היו מתרחשות כלל. זאת אומרת שתצטרכו להוכיח כי הפגיעה היא תוצאה ישירה של האירועים השונים שקרו לכם לאחרונה עקב פעולות הטרור. כדאי לדעת כי עדות של רופאים או של מומחים מקצועיים יכולה להיות חיונית ביותר במקרים כאלו.

 

סיבה קרובה

סיבה קרובה הינה דרך נוספת להוכחת קשר סיבתי לפגיעות נוספות. פעולה זו מתמקדת בשאלה האם סביר להטיל על האירועים שקרו או על האחראים להם, אחריות על הפגיעות השונות. כאשר מציגים סיבה קרובה, המכריעים בדין ישקלו האם, כיצד, וכמה האירועים והגורמים המשמשים כ"סיבה הקרובה" תרמו לפציעות ולפגיעות.

 

רשלנות כתורמת לסיבתיות

במקרים בהם עקב אירועי הטרור והמצב המדיני נגרמו פגיעות אישיות, המשמעות המשפטית של רשלנות עשויה להשפיע גם על הקשר הסיבתי לפגיעות, ולהוכחה כי אכן קיים קשר כזה. מערכות המשפט מעריכות את מידת הרשלנות של הצד הנתבע, כאשר אם המידה היא גדולה – ייתכן כי היא עלולה לשמש כסיבה לפגיעות השונות שנגרמו.

 

הגנות

הצד הנתבע, כגון המדינה, עשוי לנסות לערער על הקשר הסיבתי בין הפגיעות השונות, על ידי טענה של הגנות משפטיות שונות. הגנות אלו יכולות להיות מצב חירום לאומי או מצב חירום פתאומי. כדאי לדעת כי לעיתים הגנות אלו עלולות לסבך את קביעת הקשר הסיבתי. זאת מהסיבה שההגנות מחייבות את הצד התובע, המבקש לקשור קשר סיבתי להראות כי מעשיו או אי מעשיו של הצד השני הם למעשה הגורם העיקרי לפגיעות.

 

איך לקשור קשר סיבתי על פגיעות נוספות – לסיכום

לסיכומו של עניין, אין ספק כי האירועים השונים במדינה שהתרחשו, וגם אלו המתרחשים כעת – גרמו לפגיעות רבות וגם לטלטלה פיזית, נפשית וכלכלית. אם אתם סבורים כי פגיעה אחרת הובילה לפגיעה אחרת, כגון פגיעה פיזית שהובילה לחוסר תפקוד בעבודה ועל כן לפגיעה כלכלית, אל תהססו. פנו למשרדנו בהקדם האפשרי, ותהנו משירות יעיל, מקצועי ואדיב, על מנת להוכיח את הקשר הסיבתי ולאפשר לכם לקבל פיצויים והטבות שונות. ייתכן כי הוכחת הקשר הסיבתי לא תהיה פשוטה, אך אנו נדאג לבצע אותה על הצד הטוב ביותר עד להצלחה, כדי לאפשר לכם לחיות חיים שלווים ואיכותיים עד כמה שניתן בתקופה זו.

איך לקשור קשר סיבתי על פגיעות נוספות

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!