לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מהן ההטבות לנפגעי פעולות האיבה

לצערנו, פעולות האיבה והטרור נקשרות בקשר ישיר והדוק עם מדינת ישראל והחיים בה. אזרחי המדינה ידעו פעולות איבה רבות אשר הביאו לאבדות ניכרות בגוף ובנפש, ולעיתים אף פגעו במורל החברתי. השינוי החברתי המשמעותי ניכר לפני כמה עשורים כשחוקקה הגדרה מסודרת לנפגעי פעולות האיבה ומאז הם זוכים להכרה מדינית ולהטבות מהמדינה שיעזרו להביא לשיקומם והחזרתם לחיים תקינים ובריאים. מהן ההטבות לנפגעי פעולות איבה? פרטים במאמר הבא. 

 

חוק נפגעי פעולות האיבה

קצת היסטוריה חשובה לנושא שלנו: בשנת 1970, תש"ל, הבינה הממשלה כי מעבר לנפגעי המלחמות ומערכות הבטחון, ישנם קורבנות בנפש בשל אירועי איבה, או כפי שכונו בעבר, גם אירועי טרור. אחד החוקים החשובים ביצירת תודעה קולקטיבית והעלאת הנושא לשיח חברתי, הינו "חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה". חוק זה נותן הכרה לאותם אנשים המתמודדים באופן פיזי או נפשי עם אירועי הטרור אותם חוו, וזקוקים לתמיכה ממשית בין אם נפשית, פיזית או כלכלית מהמדינה. חוק זה טרם להרחבת שמו של יום הזיכרון הממלכתי, ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, ובכך תרם להגדרה המדינית כי נפגעי הטרור והמלחמה, אחד הם בביטחון מדינת ישראל. כמובן שהחוק הביא גם להגדרת והגדלת ההטבות לנפגעי פעולות האיבה.

 

נפגעי מלחמת חרבות ברזל

בפרוץ מלחמת חרבות ברזל, ביום שבת השחור בשביעי באוקטובר תשע"ג 2023, היו נפגעי פעולות איבה רבים, רבים מאוד, מקרב אזרחי ישראל ובעיקר בקרב יישובי הדרום ועוטף עזה. לא ניתן לשאול מהן ההטבות, מבלי להתייחס לנפגעי המלחמה הארורה. המלחמה הוכיחה לנו את גודל הפגיעה  שחוותה החברה וכל פרט בה, ואת גודל הפגיעה הנפשית שחוו אזרחי היישובים המצוניים לעיל ומשתתפי המסיבה ברעים. חשוב לדעת, שאותם נפגעים יוכלו להגיש בקשה להכרה כנפגעי פעולות איבה.

 

הגשת בקשה בפני מוסדות המדינה

הגופים האמונים על הכרה ועל הטבות לנפגעי פעולות האיבה הינם משרד הבטחון והמוסד לביטוח לאומי. בפועל, כאשר מדובר באזרחים אשר נפגעו, ההטבות יינתנו מהמוסד לביטוח לאומי. חשוב לדעת בטרם הגשת תביעה, כי על אירוע האיבה להיות מוכר ומוגדר ככזה על ידי המדינה! ללא הגדרה זו לא ניתן לקבל הכרה.

לפרטים על הגשת בקשה להכרה כנפגע פעולות איבה, ניתן לפנות למאמר באתר זה. לאחר קבלת ההכרה כנפגעי פעולות איבה, תהיו זכאים לקבל הטבות מהמדינה, שמטרתן עזרה בשיקום והחזרה למסלול בריא וחיים תקינים.

 

ההטבות המגיעות למוכרים כנפגעי פעולות איבה

כאמור, מי שקיבל הכרה כנפגע פעולות טרור, יהיה זכאי להטבות משמעותיות מהמדינה. ההטבות יכולות להשתנות בהתאם למקרה ולצורך ובהתאם למידת הפגיעה. בהקשר זה חשוב לציין שניתן לקבל גם הטבות על פגיעות ברכוש, בהמשך לפגיעות בגוף ובנפש. אז מהן ההטבות לנפגעי פעולות האיבה שניתן לקבל מהמדינה? להלן ריכוז רשימה של הטבות משמעותיות:

  • עזרה במימון טיפולים נפשיים וטיפולים במוסדות לבריאות הנפש
  • עזרה במימון טיפולים פיזיים, בין אם טיפולים רפואיים או פרא- רפואיים.
  • קיצבה חודשית המגולמת בהכנסה כספית.
  • מענקים חד פעמיים או שנתיים. חלקם יכללו גם מענקים להחזקת הבית או שיפוצו ותשלומים לחברות החשמל והמים.
  • רכישת ציוד ביתי לבית משפחה אשר נפגע.
  • הטבות נכות – לנפגעי הגוף והנפש
  • השתתפות בקבוצות תמיכה לנפגעי פעולות איבה

 

נפגעי פעולות איבה – אתם לא לבד!

נפגעי פעולות איבה נאלצים להתמודד עם מורכבויות רבות, חשוב שתדעו שאתם לא לבד, ויש מי שילווה אתכם בתהליך קבלת ההטבות לנפגעי פעולות איבה. אנו נעמיד לרשותכם עורך דין מקצועי ומומחה, שייעץ וילווה אתכם יד ביד עד לקבל כלל ההטבות המגיעות לכם בחוק!

מהן ההטבות לנפגעי פעולות האיבה

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!