לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אי כושר לעבוד כתוצאה מחרדה / פוסט טראומה / פגיעה פיזית

אי כושר לעבוד כתוצאה מחרדה / פוסט טראומה / פגיעה פיזית, הוא תוצר מצער של חשיפה לאירועים טראומטיים ומלחיצים כגון אירועי טרור ופעולות איבה, קרבות, תקיפה אלימה, פגיעות מיניות, התעללות, תאונות וסוגי אסונות נוספים. החשיפה לאירועים אלו עשויה לחבל במידה רבה בבריאותם הפיזית והנפשית ובכושר התפקוד היומיומי של המתמודדים עמה, ולפגוע בין היתר גם בכושר עבודתם. אם אתם חווים פגיעה בכושר עבודתם על רקע פגיעה פיזית או נפשית בעקבות המצב הנוכחי או אירוע טראומטי קודם, חיוני שתקראו את המדריך שלפניכם, שבו נסביר על הערוצים שבהם תוכלו לקבל סיוע מהמדינה ולממש את זכויותיכם.

 

אי כושר לעבוד כתוצאה מחרדה / פוסט טראומה / פגיעה פיזית – טרגדיה כפולה

אנשים שנחשפו ללחץ יוצא דופן בחייהם, או עברו אירוע טראומטי כדוגמת תאונה, אירוע טרור / פעולת איבה, קרבות, תקיפה, פגיעה מינית, וכיוצא באלו, מתמודדים עם מנעד רחב של תסמינים פיזיים ונפשיים הפוגעים ביכולת התפקוד היומיומית שלהם.

עם התסמינים הנפשיים האופייניים לפגיעה בפעולות איבה, כפי שאנו רואים בימים אלו, ניתן למנות חרדות ותסמיני הפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) המלווים בקשיי שינה, סיוטים, הפרעות ריכוז, עצבנות מוגברת, התקפי זעם, וכן הלאה. אל התסמינים הללו, מתווספת בחלק לא מבוטל מהמקרים, גם פגיעה בכושר העבודה, שמחמירה במידה רבה את חוסר האונים ומצוקת הנפגע.

למותר לציין, כי אדם שנפצע בפעולת איבה או בשירותו הצבאי / הביטחוני, עלול לסבול לא רק מפגיעה פיזית, אלא גם מהתסמינים הנ"ל.

אמנם בחלק מהמקרים תסמיני הפגיעה הפיזית והנפשית יעלמו כעבור תקופה מסוימת, אולם במקרים אחרים – ייתכן כי הנפגע יתמודד עמם לאורך זמן. לא אחת, נפגעי אירועים טראומטיים מפתחים הפרעת דחק פוסט-טראומטית או הפרעת חרדה קלינית, המתבטאת בסימפטומים כרוניים שמשבשים את יכולתו לתפקד ולעבוד בשגרה.

 

מה ניתן לעשות במקרה של אי כושר לעבוד כתוצאה מחרדה / פוסט טראומה / פגיעה פיזית?

המוסד לביטוח לאומי, פועל בימים אלו בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות ועם הקואלציה הישראלית לטיפול בנפגעי טראומה, ומציע טיפול נפשי לנפגעי חרדה וטראומה, מטעם עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים המתמחים בטיפול בטראומה – ללא צורך בהגשת תביעה. ניתן לקבל גם סיוע באמצעות הזום בשל המצב הנוכחי.

יתרה מכך, במקרה שבו תסמיני החרדה / הפוסט טראומה / הפגיעה הפיזית, נותרים בעינם ונחווים באופן עוצמתי גם בחלוף חודש ימים מן האירוע הטראומטי, ישנה אפשרות שמדובר על מצב קליני כרוני, שמחייב פנייה לטיפול רפואי ונפשי ממוקד.

כדי שהאירוע הטראומטי שהוביל למצב זה, לא יגרום גם לפגיעה כלכלית חמורה בנפגע, המדינה מאפשרת לנפגעים להגיש תביעות פיצויים ונכות במשרד הביטחון ובביטוח הלאומי.

יתרה מכך, ניתן להגיש תביעת נכות גם לקרן הפנסיה או תביעת אובדן כושר עבודה לחברת הביטוח, אם הנפגע מבוטח בביטוח אובדן כושר פרטי.

 

מתי רלוונטי להגיש תביעת נכות בגין אי כושר לעבוד?

במידה והנפגע ממשיך לסבול לאורך זמן מהפגיעה הפיזית או הנפשית שספג (כדוגמת חרדה או פוסט טראומה מתמשכת), באפשרותו להגיש תביעה להכרה באחוזי נכות – בתוך עד 12 חודשים מיום אירוע האיבה. קבלת תגמולי הנכות מביטוח לאומי על רקע פגיעה זו, מותנית בכך שהרשות המאשרת של משרד הביטחון תכיר בכך שהאירוע המדובר נחשב כפעולת איבה ופגיעתו של התובע תוכר כפגיעת איבה.

 

מהו תט"ר ומי זכאי לו?

תט"ר הם ראשי התיבות של המושג "תגמולים לתקופת הטיפול הרפואי". אלו הם תשלומים שמשלם המוסד לביטוח לאומי לנפגעי פעולות איבה המתמודדים עם אי כושר לעבוד כתוצאהממקרים כאלו או פגיעה נפשית אחרת המוכרת בביטוח לאומי. פיצוי זה משולם בכפוף להצגת תעודת מחלה מרופא מוסמך ואישור מרופא המוסד לביטוח לאומי.

את התביעה לקבלת תט"ר אפשר להגיש תוך עד 12 חודשים ממועד הפגיעה, לסניף המוסד לביטוח לאומי באזור מגוריו של הנפגע באמצעות טופס בקשה לתגמולי טיפול רפואי לנפגע פעולת איבה. יש לצרף אל הטופס את כל המסמכים הרפואיים ואישורי השכר המפורטים בו. ניתן להגישו דרך האתר, בפקס, בדואר, או דרך תיבת השירות בסניף.

 

שימו לב

תגמול תט"ר ישולם לנפגע בתנאי שאינו מקבל שכר עבודה או פיצויים מסוג אחר בתקופה האמורה. במידה והמבוטח מקבל קצבאות כלשהן, הן מקוזזות מהתגמול לתקופת הטיפול הרפואי שמשולם לו באותה תקופה בביטוח לאומי. תשלום התט"ר מוגבל למשך לא יותר מ- 9 חודשים ממועד הפגיעה, כאשר תשלום התגמולים בחלוף 9 החודשים הראשונים, כפוף לקבלת אישור מיוחד מהלשכה לייעוץ רפואי של המוסד לביטוח לאומי.

 

מי זכאי לתגמולי נכות בביטוח לאומי בגין אי כושר לעבוד כתוצאה מחרדה / פוסט טראומה / פגיעה פיזית?

לתגמולי נכות בביטוח לאומי בגין אי כושר לעבוד כתוצאה מפגיעת חרדה, זכאי אזרח ישראלי שנפגע בפעולת איבה, והוכר בידי ועדה רפואית בביטוח הלאומי, כבעל אחוזי נכות זמניים או קבועים בהיקף של 10% לפחות. את תגמולי הביטוח הלאומי ניתן לקבל כמענק נכות חד-פעמי או כקצבת נכות חודשית.

כדי לברר מהו סכום התגמולים המגיע לכם – הכנסו למחשבון זכויות לנכי פעולות איבה באתר הביטוח הלאומי.

 

לסיכום

אם אתם מתמודדים עם אי כושר לעבוד, זה הזמן לפנות לסיוע משפטי במימוש זכויותיכם במשרד עורך דין פייפר כהן. משרדנו עוסק בתחום דיני הנזיקין והביטוח, ובעל ניסיון ענף בסיוע בהגשת תביעות ביטוח לאומי, תביעות אובדן כושר עבודה ומימוש זכויות רפואיות וביטוחיות לנפגעי פעולות איבה.

נשמח לסייע לכם בבדיקת זכויותיכם וללוות אתכם בתהליך להגשת תביעותיכם.

למידע נוסף – צרו קשר עם משרדנו עוד היום, באמצעות האתר או בטלפון: 077-804-1323.

אי כושר לעבוד כתוצאה מחרדה / פוסט טראומה / פגיעה פיזית

דמי פגיעה ניתנים בעבור 13 השבועות הראשונים ממחרת התאונה והם מחושבים על פי השכר של שלושת החודשים האחרונים טרם התאונה. על מנת לקבל אותם יש להגיש תביעה בגין תאונת עבודה לביטוח הלאומי ולאחר בחינה של התביעה אתם אמורים לקבל את דמי הפגיעה.

אתם מוזמנים להמשיך לקרוא באתר שלנו מידע נוסף אודות נפגעי תאונות עבודה והזכויות שמגיעות להם וכן לקרוא את פרטי הפוליסה שלכם מול חברת הביטוח הפרטית או את נהלי הביטוח הלאומי. כמו כן, אפשר פשוט ליצור איתנו קשר ולקבל מענה מותאם לכל שאלה שיש לכם. 

כל נפגע בתאונת עבודה זכאי לקבל פיצויים (בצורת דמי פגיעה) מהביטוח הלאומי, וכן פיצויים מחברת ביטוח פרטית בהנחה שהוא אכן היה מבוטח מפני תאונה שכזאת. כמו כן, במידה והמעסיק היה יכול למנוע את התאונה, אפשר לשקול גם להגיש תביעה לקבלת פיצויים ממנו.

לאחר שהבנתם מה מגיע לכם, השלב הבא הוא לדרוש זאת. עליכם להגיש תביעות מול הגורמים הרלוונטיים למקרה שלכם כדי שתוכלו לקבל את הזכויות. אם לא תעדכנו את המוסד לביטוח לאומי במצב שלכם הוא כנראה לא ידע ולא יוכל לסייע לכם כמו שהוא אמור. לא יודעים מאיפה להתחיל? צרו איתנו קשר כבר עכשיו ונסייע.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!