לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מה הפיצוי הכספי שאהיה זכאי מביטוח לאומי כנפגע איבה ואיך מחושבת הקצבה / המענק של נפגע פעולות איבה?

נפגעי פעולות איבה זכאים לתגמולים כספיים והטבות שונות מהביטוח הלאומי, כדי לסייע להם להתמודד עם הנכות שנגרמה להם כתוצאה מהאירוע. סכום הפיצוי הכספי נקבע בהתאם לדרגת הנכות שנקבעה לנפגע על ידי ועדה רפואית של הביטוח הלאומי. במאמר זה נענה על אחת השאלות הנפוצות והחשובות שעולות בימים אלו בקרב אזרחי ישראל, והיא: "מה הפיצוי הכספי שאהיה זכאי מביטוח לאומי כנפגע איבה ואיך מחושבת הקצבה / המענק של נפגע פעולות איבה".

 

מה הפיצוי הכספי שאהיה זכאי מביטוח לאומי כנפגע איבה – אם אין לי יכולת לעבוד בעקבות הפגיעה?

נפגעי איבה שכושר עבודתם נפגע בשל פגיעתם הפיזית ו/או הנפשית באירוע איבה, עשויים להיות זכאים לקבל מהמוסד לביטוח לאומי פיצוי כספי בשל הפגיעה בהכנסתם בתקופת ההחלמה או האשפוז (תגמולים לתקופת הטיפול הרפואי – תט"ר), החזרים על הוצאות רפואיות ואחרות שלהם ושל בני משפחתם עקב הפגיעה, ובהמשך הדרך – ייתכן שגם פיצוי כספי בדמות מענק נכות או גמלאות נכות, אם מדובר באובדן כושר מתמשך.

ככלל, הזכאות לפיצוי כספי בנסיבות אלו, נקבעת בהתאם לדרגת הנכות שנקבעה לנפגע האיבה בידי הוועדה הרפואית לקביעת נכות בביטוח לאומי. נפגעי פעולות איבה שהוכרו כבעלי נכות זמנית או קבועה של 10% ומעלה – יוכלו לקבל מענק נכות חד-פעמי או גמלת נכות חודשית, כשסוג הפיצוי ייקבע בפועל לפני אחוז הנכות של כל נפגע.

 

במה מותנה קבלת פיצוי כספי מביטוח לאומי עבור נכות / אובדן כושר עבודה מתמשכים?

במידה והנפגע ממשיך לסבול לאורך זמן מהפגיעה הפיזית או הנפשית מאירוע האיבה, תהיה לו אפשרות להגיש תביעה להכרה בדרגת נכות בביטוח לאומי – בתוך לא יותר מ- 12 חודשים מקרות אירוע האיבה.

קבלת גמלאות הנכות / מענק נכות מהביטוח הלאומי על רקע פגיעת האיבה, מותנית בכך שהרשות המאשרת במשרד הביטחון, תכיר בזאת שהאירוע האמור הוא אכן פעולת איבה ובכך שפגיעתו של התובע, אכן תוכר בתור פגיעת איבה.

 

איך מחושבים הקצבה / המענק של נפגע פעולות איבה?

הקצבה / המענק של נפגע פעולות איבה מחושבים כאמור בהתאם לשיעור דרגת הנכות שהוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, קבעה עבור התובע:

  • מענק הנכות החד-פעמי – ישולם לנפגע איבה שדרגת הנכות שנקבעה לו בביטוח לאומי נעה בין 10 ועד 19 אחוזים.
  • קצבת נכות חודשית מתחדשת – תשולם לנפגע איבה שדרגת הנכות שנקבעה לו בביטוח לאומי היא 20 אחוזים ומעלה.

כדי לברר מהו סכום התגמולים המגיע לכם – היכנסו למחשבון זכויות לנכי פעולות איבה באתר הביטוח הלאומי. עוד חשוב לציין כי במידה והמבוטח מקבל קצבאות נוספות, הן יקוזזו מן התגמולים לתקופת הטיפול הרפואי שמשולמים לו בעד אותה התקופה מטעם הביטוח הלאומי.

 

הטבות וסוגי פיצוי כספי נוספים שניתן לקבל מהמוסד לביטוח לאומי בעקבות פגיעת איבה

בעקבות אירועי ה- 7.10.23 ומלחמת "חרבות ברזל", המוסד לביטוח לאומי פתח מוקד חירום המספק סיוע מיידי לנפגעים ולבני משפחתם, כולל הכוונה למימוש זכויות שונות ובהן סבסוד ללינה בקרבת בית החולים, פיצויים בגין אובדן הכנסות בתקופת האשפוז של בן משפחה שנפגע, החזרים על הוצאות רפואיות, שירותי שיקום, עזרים רפואיים וכן הלאה.

בנוסף, לטווח הארוך יותר, מי שהוכרו כנפגעי פעולת איבה בביטוח לאומי, זכאים להטבות שונות בהתאם לדרגת נכותם, שמטרתן היא יסייעו להם להחלים ולהשתקם מפגיעותיהם הפיזיות והנפשיות.  עם ההטבות המוצעות לנפגעי איבה בביטוח לאומי, בנוסף לתגמולי טיפול רפואי (תט"ר) וקצבאות נכות לזכאים, ניתן למנות:

  • סבסוד להוצאות טלפון
  • הנחה בדמי שכירות לדיירי עמידר
  • החזרי נסיעות
  • מענק שנתי בדמי הבראה
  • אמצעי חימום
  • ביגוד
  • הנעלה
  • ועוד.

פירוט ההטבות המלא מופיע באתר הביטוח הלאומי ובמחשבון הבא ניתן לבדוק אילו הטבות מגיעות לנפגע.

 

לסיכום

נפגעי פעולות איבה ומשפחותיהם, זכאים לקבלת פיצוי כספי ומגוון הטבות מהמוסד לביטוח לאומי, שנועדו לתמוך בתהליך ההחלמה והשיקום המורכב מפגיעותיהם הפיזיות והנפשיות.

בימים אלו, המוסד לביטוח לאומי מפעיל מוקד סיוע לשעת חירום, המציע עזרה מיידית לנפגעי אירועי ה- 7.10.23 ומלחמת "חרבות ברזל". מוקד זה מספק לפונים ייעוץ והדרכה במימוש זכויותיהם בביטוח הלאומי. במסגרת המוקד, ניתן לקבל גם מידע על הגשת תביעות נכות לנפגעי איבה, לפי הצורך. הקו החם של הביטוח הלאומי, זמין לאורך כל ימי השבוע בין 8:00 ו- 20:00 בטלפון: 02-6269999.

מעבר לכך, ככל שתזדקקו במועד מאוחר יותר לשירותי ייצוג משפטי בהגשת תביעת נכות לנפגעי איבה בביטוח לאומי, או הגשת עררים על החלטת הביטוח הלאומי בתביעתכם – תוכלו לתאם פגישת ייעוץ עם משרד עורך דין פייפר כהן – ללא עלות וללא התחייבות.

נפגעי איבה זכאים לקבל בביטוח לאומי פיצוי כספי בשל הפגיעה בהכנסתם בתקופת ההחלמה או האשפוז (תט"ר), החזרים על הוצאות רפואיות והוצאות נלוות שלהם ושל בני משפחתם עקב הפגיעה, ובהמשך – ייתכן שגם מענק נכות או גמלת נכות חודשית.

תט"ר משולם בכפוף להגשת טופס בקשה לתגמולי טיפול רפואי לנפגע פעולת איבה והצגת תעודת מחלה מרופא מוסמך. ניתן להגיש הבקשה בתוך עד 12 חודשים ממועד הפגיעה ובמידה ותאושר – לקבל פיצויים למשך עד 9 חודשים לכל היותר.

הזכאות לתגמולי נכות לנפגעי איבה, נקבעת לפי דרגת הנכות שקבעה לנפגע האיבה הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי. 

לקבלת מענק נכות או קצבת נכות עקב פעולת איבה, על נפגע פעולת האיבה להיות מוכר כבעל דרגת נכות בשיעור של 10% לפחות.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!