לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מי שסובל מפוסט טראומה מיד לאחר האירוע את מי עליו לתבוע?

מלחמת חרבות ברזל הגיחה על כל מאיתנו בפתאומיות וללא כל הכנה פיזית או נפשית מראש וגבתה קורבנות רבים. כמו כן, המלחמה כללה ועדיין כוללת בתוכה אירועים קשים ומראות לא פשוטים שרבים מאיתנו נאלצים לחוות או להיתקל בהם. עקב כך, עלולה להתפתח פוסט טראומה אצל אזרחי המדינה. במידה ואתם מרגישים כי הינכם חווים תסמינים של פוסט טראומה מיד לאחר אירוע שחוויתם במהלך מלחמת חרבות ברזל, הכתבה הזו בשבילכם. בכתבה נפרט עבורכם את מי יש לתבוע, כיצד ומתי. 

 

קודם כל – אבחנה רשמית

על מנת לתבוע צד כלשהו בגין נזקים שנגרמו או עדיין נגרמים עקב פוסט טראומה, תצטרכו להשיג אבחנה רשמית לכך. על כן, במידה וחוויתם חשיפה לאירוע טראומתי מסכן חיים, בעל מראות קשים, או כזה שגרם לכם להרגיש חוסר אונים, פחד מוות או אימה – ייתכן כי אתם ברמת סיכון מסוימת לחוות פוסט טראומה. יתר על כן, אם אתם מרגישים כי אתם חווים את האירוע מחדש על ידי תחושות פיזיות כמו רעד, צלצולים באוזניים או ריחות, על ידי רגשות שהרגשתם בעת האירוע או באמצעות חלומות חוזרים ונשנים של האירוע – נמליץ לכם לגשת לאבחון מקצועי הנעשה על ידי אנשים המומחים בבריאות הנפש שיאבחנו אם אתם סובלים מפוסט טראומה.

 

אילו גופים יש לתבוע לאחר האירוע?

במדינת ישראל, המורגלת לצערנו עם אירועים ביטחוניים כאלו ואחרים ואירועי טרור, בדרך כלל לאחר פוסט טראומה ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי או את משרד הביטחון על מנת לקבל פיצויים או הכרה בנכות. אולם, הליכי התביעה אינם פשוטים כלל – נדרשת הבנה עמוקה של הזכויות המשפטיות, יש להביא הוכחות של קשירת קשר סיבתי בין האירועים לפגיעה הנפשית וכן הלאה. על כן, משרדינו ישמחו לסייע לכם בכל הנוגע לכך עד לקבלת התביעה ולקבלת הפיצוי הסופי בעקבות הפוסט טראומה.

 

כיצד מתבצע התהליך?

ראשית כל, לאחר שקיבלתם אבחנה רשמית של פוסט טראומה, פנו לצוותים המשפטיים שלנו על מנת שנוכל לערוך עימכם שיחת היכרות ולהכיר את הסיפור שלכם מקרוב. לאחר מכן, אנשי המקצוע המומחים שלנו יעברו איתכם צעד צעד בתהליך – מהכרה בנכות שלכם, דרך קביעת מידת הנכות ותביעת הגופים השונים, ועד לקבלת הפיצויים השונים הכוללים הן פיצוי כספי והן סיוע של טיפולים נפשיים. כל אלו יעזרו לכם לעבור את התקופה הקשה הזו, להתמודד עם הפגיעות הרבות שחוויתם וגם לאפשר לכם לחזור ככל שניתן לשגרת החיים שלכם, או לכל הפחות לשפר את איכות החיים שלכם עד כמה שניתן. כדאי לדעת כי התהליכים המשפטיים השונים עלולים לקחת זמן, אך אנו נעשה ככל שביכולתנו על מנת לוודא שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם במהירות האפשרית, מבלי לפגוע באיכותו ובטיבו של התהליך המשפטי כמובן.

 

לסיכום

לסיכומו של עניין, האירועים שאנו כעם וכיחידים חווינו בתקופה האחרונה וממשיכים לחוות הינם לא פשוטים בכלל. יחד עם זאת, חשוב לנו לחזק אתכם ולהבטיח לכם כי נעשה כמיטב יכולתנו על מנת לדאוג שתקבלו את הפיצויים והזכויות המשפטיות המגיעות לכם. זאת בכדי לנסות לשפר לכם את איכות החיים שוודאי נפגמה, עד כמה שניתן ולנסות לעזור לכם להמשיך להתנהל ביעילות המרבית בעבודה, בבית ובשאר תחומי החיים.

מי שסובל מפוסט טראומה מיד לאחר האירוע את מי עליו לתבוע

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!