לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין לנפגעי פעולות איבה

במדינת ישראל אנו עדים לפעולות איבה וטרור באופן חוזר ונשנה המשפיעות על המרקם החברתי ועל החברה והפרט. לצערנו מספר הנפגעים בפעולות אלה עולה באופן משמעותי בכל שנה. נפגעי פעולות איבה- חשוב לדעת כי אתם זכאים לקבלת זכויות בחוק. לשם כך כדאי להעזר בעורך דין לנפגעי פעולות איבה, שידאג לכם להיות  מוכרים בחוק ולקבל את אשר אתם זכאים לו. 

 

הכרה בנפגעי פעולות איבה

אזרחי ישראל אשר היו חלק מאירוע פעולת איבה או טרור זכאים להכרה על ידי המדינה. כדי לקבל הכרה זו, על המוסדות המדיניים להגדיר את אותו אירוע כפעולת טרור. מלבד זאת, יש להוכיח כי אותו אדם היה חלק מהאירוע בצורה שפגעה באופן משמעותי בנפשו או בגופו, לעיתים עד כדי קושי לתפקד בצורה יומיומית.

בשל ריבוי מקרי טרור, המדינה לעיתים מערימה קשיים על הנפגעים בכל הקשור בתהליך מתן אישור הכרה בנפגעי טרור. לשם כך, עורך הדין נרתם לעזרת אותם אנשים המבקשים הכרה ונאלצים להתמודד מול הבירוקרטיה המסועפת.

 

הקשיים המוערמים על נפגעי פעולות איבה

חלק מהקשיים המוערמים על נפגעי פעולות איבה המבקשים לקבל הכרה מהמדינה, יכולים להעיב על הנפגעים אשר מתמודדים עם קשיים רגשיים ופיזיים בעקבות האירוע ואין בכוחם להתמודד עם הבירוקרטיה המסועבת. עורך דין לנפגעי פעולות איבה אשר עומד לצידם בתהליך המורכב, מאיר מספר קשיים משמעותיים:

  • ראשית, קושי בירוקרטי מתמשך – הגשת טפסים ומעבר בין מספר פקידים ומספר מוסדות.
  • מילוי הטפסים עצמם – תהליך שיכול להיות מורכב ולא מובן לאדם מן השורה, שאינו בעל מקצוע. הטפסים לרוב כרוכים בהצגת אישורים שונים, כגון אישורים רפואיים. חשוב לדעת שניתן להציג אישורים מעורך דין לנפגעי פעולות איבה עצמו, אשר יכול לעזור בתהליך ההכרה.
  • הגשת ערעורים – לא פעם, אותם נפגעים המבקשים הכרה אינם מקבלים אישור מסיבות שונות ופרטניות. לעיתים נוצרים מקרים אבסודריים אשר ניכר כי אותו נפגע זקוק להכרה ואינו בר תפקוד כמקודם, ובכל זאת מוצא עצמו עם תשובה שלילית מטעם המדינה. במקרה כזה ניתן להגיש ערעור בפני ועדה. חשוב להדגיש שכאן כדאי להעזר בגורם מקצועי כגון עורך דין לנפגעי פעולות איבה, כדי להתמודד בצורה שונה ומקצועית יותר אל מול הועדה, שכן מפר הערעורים יכול להיות מוגבל וכן גם מסורבל.
  • זמן התהליך – לעיתים התהליך עלול להיות ארוך ומסורבל ולהתפרס על פני מספר רב של חודשים ולעיתים גם מספר שנים. בזמן זה מבזבז הנפגע אנרגיות רבות ולעיתים גם כסף נלווה על טיפולים, כשהמטרה היא לקצר ככל הניתן את התהליך.
  • משך הזמן לקבלת התגמול הכספי – גם כאשר זוכה הנפגע להכרה, יכולה לעבור כברת זמן עד לקבלת התגמול הכספי עצמו.

 

נזקי נפש לעומת נזקי גוף

כדי לקבל הכרה בתהליך, יש לאבחן תחילה האם מדובר בפגע בנפש או בפגעי גוף, או בשניהם.

 

נפגעי נפש

נפגעי נפש יהיו מאובחנים בחלק מהתסמינים הבאים:

  • פגיעה רגשית אשר מפריעה על התפקוד היומיומי הרגיל
  • תסמיני חרדה משמעותיים
  • קושי לישון בצורה רציפה בלילות
  • תסמינים גופניים חוזרים או מוגברים – כגון רעידות לאורך היום והלילה, בריחת שתן, ריצוד עיניים וכיוצא בזה.
  • נדידה מחשבתית או ניתוק מחשבתי מהסביבה ובהיות מתמשכות.
  • דיבור עצמי בלתי נשלט במצב הכרתי או במצה חלימה.

 

נפגעי גוף

לעיתים קשה להפריד בין תסמיני הגוף והנפש, שכן הספרות המחקרית מצביעה על קשר הדוק ביניהם. עם זאת, הרפואה המערבית וכן ביטוח הלאומי הנותן הכרה, מפרידים בין התסמינים. תסמינים המצביעים באופן בולט על נפגעי גוף הינם:

  • פגיעה משמעותית באיברי הגוף השונים, פנימיים או חיצוניים, שאינם מאפשרים תפקוד גופני תקין
  • קטיעות גפיים או פגיעה בגפיים
  • פגיעות ראש ופגיעה בתפקוד המוחי
  • פציעה שאינה שטחית

 

הכרה בנפגעי איבה כבעלי נכות

נפגעי פעולות איבה המוכרים על ידי המדינה ככאלה, יהיו מוגדרים כבעלי אחוזי נכות של לפחות 10 אחוזים. ליווי תהליך של הכרה על ידי עורך דין לנפגעי פעולות איבה, יאפשר הכרה בנכות ואף הגדלת אחוזי הנכות, שיעזרו לקבוע את גובה התגמול הניתן ואת גובה העזרה הניתנת על ידי המדינה. כאמור, ישנו צורך באבחונים רפואיים ולעיתים גם פסיכולוגיים ופסיכיאטרים ועורך דין לנפגעי פעולות איבה יתן הכוונה נכונה גם בעניין האבחון.

 

התגמול הניתן על ידי המדינה לבעלי הכרה

נפגעי פעולות טרור ואיבה המקבלים הכרה מהמדינה, יהיו זכאים לתמול כספי חודשי. לעיתים ינתנו מענקים חד פעמיים. גובה התגמול נקבע ברובו על ידי גובה אחוז הנכות הניתנת. האחוז נקבע על ידי המסמכים הרפואיים בשילוב קריטריונים של הועדה בביטוח לאומי ובמוסדות המדיניים הלוקחים חלק בתהליך הנ"ל. מעבר להיבט הכספי, לעיתים יהיה זכאי לקבל הנפגע טיפול מטעם המדינה, בין אם טיפול רפואי או טיפול רגשי, ובכך בא לידי ביטוי היבט כלכלי נוסף.

 

ליווי התהליך על ידי עורך דין לנפגעי פעולות איבה

כאמור לעיל, תהליך ההכרה כנפגע פעולות איבה יכול להיות ארוך ומסורבל, ועל כן מומלץ להעזר בליווי עורך דין לנפגעי פעולות איבה. לצערנו, אנו עדים לנפגעים אשר מתמודדים באופן יומיומי עם קשיים רגשיים ופיזיים ומוסדות המדינה לא פעם מערימים קשיים נוספים, דווקא על אלו אשר נזקקים לגייס כוחות בכל יום ביומו. עורך דין לנפגעי פעולות איבה, יספק ליווי צמוד ומקצועי, ויקל את מורכבות התהליך ואת העומס המוטל על כתפי הנפגע בהתמודדות עם קשיי הבירוקרטיה והמערכת. בנוסף יספק העו"ד יעוץ מקצועי שיאפשר קבלת זכאות מיטבית על ידי הביטוח הלאומי, שכן בסוף דבר מדובר בהליך כספי. על כן חשוב לפנות לעורך דין מוכר ומנוסה שישיג עבורכם את הזכויות המלאות ויקצר את התהליך במידת האפשר.

שאלות ותשובות

בשל מורכבות התהליך של הכרה כנפגעי פעולות איבה וטרור, ריכזנו עבורכם מספר שאלות נפוצות, המופנות לעורך דין לנפגעי פעולות איבה.

עורך דין לנפגעי פעולות איבה

לפני בחירת עורך דין לנפגעי פעולות איבה, כדאי לוודא שהינו מקצועי ובעל נסיון. לכן כדאי לקבל המלצות, או לבדוק את המידע הנמצא ברשת על ידי עורך הדין. בעת השיחה הראשונית עם עורך הדין כדאי לשאול שאלות עומק ולהבין את מידת המקצועיות והסבלנות בעת השיחה. כאן באתר תוכלו למצוא עורכי דין מן השורה הראשונה. 

כאמור לעיל, גובה התגמול החודשי הניתן לאחר הכרה בזכאות, יהיה תלוי באחוזי הנכות שהוגדרו על ידי הועדה של ביטוח לאומי, בהתאם למסמכים רפואיים שהוצגו. 

לצערנו, אנו שומעים על מקרים רבים הנתקלים בדחייה בהכרה כנפגעי טרור, וזאת למרות הצגת מסמכים ברורים המעידים על פגיעה ממשית. במקרה של דחייה ניתן להגיש ערעור לועדה, וכדאי להעזר ביעוץ וליווי מקצועי והצגת מסמכים נוספים מגורמים מקצועיים, לצד עדויות אם קיימות. חשוב לא לוותר על הזכויות. 

אדם הרוצה להיות מוכר כנפגע פעולות איבה, יפנה לביטוח הלאומי בהצגת מסמכים רלוונטיים. פירוט המסמכים וההליך ניתן למצוא באתר או באתר הביטוח הלאומי. 

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!