לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אדם שנפגע במהלך עבודתו במסיבה ברעים, האם יפנה לנפגעי איבה או לנפגעי עבודה?

מלחמת חרבות ברזל עדיין נמצאת בעיצומה, אבל ככל הנראה שלעולם לא נשכח שהמסיבה ברעים הייתה חלק מהאירועים הקשים בהם היא התחילה. אנשים רבים, ביניהם אזרחים וחיילים רבים נפגעו במסיבת הטבח הנורית – נפגעו פיזית או נפשית, נפצעו ואף נרצחו לצערנו.

אלו שהצליחו לצאת מהמסיבה ושרדו – נתקלים בפגיעות קשות מנשוא שמשפיעות ועוד ישפיעו רבות על התפקוד שלהם בחיי היום היום בהיבטים רבים ושונים.

בין כלל האנשים הללו נמנים גם אלו שעבדו במסיבה, או אלא שעבדו באזורי התופת אך לא מתגוררים שם.

אנשים אלו נתקלים בשאלה האם הם מוגדרים כנפגעי איבה או כנפגעי תאונת איבה.

אם גם אתם או קרובי משפחתכם נמנים בין אלו ואתם קצת מבולבלים – הכתבה הבאה מיועדת בשבילכם.

בכתבה הבאה נעשה לכם קצת סדר בבלאגן וגם נספק לכם מידע על הזכויות השונות המגיעות לכם.

 

נפגע איבה – ההגדרה על פי החוק

על פי החוק הקיים כיום במדינת ישראל, נפגע פעולת איבה הינו אדם שנפגע מפעולות איבה של כוחות צבאיים, או צבאיים למחצה או כוחות צבאיים בלתי סדירים של מדינה עוינת לישראל – כפי שאכן קרה במלחמת חרבות ברזל הנוכחית עם ארגון החמאס.

יתר על כן, ההגדרה כוללת בתוכה גם את אלו שנפגעו מפעולות איבה במסגרת שירות בגוף ביטחוני של מדינת ישראל.

כמו גם, הזכאיים להיות מוגדרים כנפגעי פעולות איבה הינם אזרחים ישראלים שנפגעו בארץ או מחוצה לה וכן מי שנכנס למדינת ישראל לפי אשרה או רישיון הניתנו לו על פי חוק.

 

ההגדרה המשפטית של אדם שעבד במסיבה או באזורה בזמן מתקפת הטרור

אם כן, על פי ההגדרה המובאת לעיל, אם עבדתם במסיבה בקיבוץ רעים או באזור, ואתם אזרחים ישראליים או שיש לכם אישור מוסדר על פי חוק להיכנס למדינת ישראל – הינכם זכאיים להיות מוכרים כנפגעי פעולות איבה.

יחד עם זאת, פעמים רבות ישנם אנשים אשר לא מקבלים את הזכאות שלהם לכך מסיבות שונות וכן אנשים שאינם עומדים בהגדרה בצורה מלאה, אם כי אכן זקוקים לסיוע נפשי או פיזי ולפיצויים שונים.

על כן, אנו מזמינים אתכם לפנות למשרדינו והצוות המשפטי שלנו ישמח לסייע לכם ולייצג אתכם בכל הנוגע לכך, עד לסיום ביצוע התהליך והכרה מלאה שלכם כנפגעי פעולות האיבה על כל מה שמשתמע מכך.

למידע נוסף עברו למאמר מי מוכר בחוק נפגע איבה.

 

הזכויות של נפגעי פעולות איבה

לאחר שקיבלתם את ההגדרה של נפגע פעולות איבה, דעו כי הינכם זכאים לזכויות מגוונות.

ראשית, נפגעי פעולות האיבה, זכאים על פי חוק לתגמולים הנקראים תגמולים לנפגעי פעולות איבה.

תגמולים אלו כוללים פיצויים כספיים – הן חד פעמיים והן פיצויים קבועים.

בנוסף לאלו, תגמולים לנפגעי פעולות איבה כוללים גם סיוע נפשי או סיוע פיזי.

סיוע זה מוענק אם וכאשר צורך לאלו התעורר לאחר פעולת האיבה.

יתר על כן, כדאי לדעת כי תצטרכו לעבוד וועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי על מנת להכיר בנכות שלכם כתוצאה מאירוע האיבה וכן בכדי לקבוע את מידת הנכות שלכם. על פי הוועדה, תיקבע מידת הנכות שלכם והיא תשפיע על קצבת הנכות החודשית שתקבלו.

מלבד זאת, נפגעי פעולות איבה זכאים גם להטבות שונות כמו סיוע באחזקת שכר דירה, הנחות בתשלומי מים וחשמל וכן הלאה.

במידה ואתם מוגדרים כנפגעי פעולות איבה אך אינכם מקבלים את הזכויות המצוינות לעיל, תוכלו ליצור עימנו קשר לסיוע משפטי ונשמח לסייע לכם בהקדם האפשרי על מנת לוודא שתקבלו את כלל הפיצויים והסיוע המגיעים לכם, שיאפשר לכם לשקם את חייכם ולהנות מאיכות חיים מיטבית עד כמה שניתן.

למידע נוסף – קראו את המאמר מהן ההטבות לנפגעי פעולות האיבה.

 

הטבות להם זכאים עובדים במסיבה שרכושם נפגע

פעמים רבות נפגעי פעולות איבה לא נפגעים רק בגוף או בנפש, אלא גם ברכוש אשר היה איתם בזמן פעולת האיבה. במקרים כאלה, חשוב שתדעו מה הם הזכויות שלכם. במקרה ואתם לא מקבלים זכויות אלו, תוכלו לפנות אלינו ונסייע לכם ביעילות, במקצועיות וברגישות, עד לקבלת הפיצוי המגיע לכם.

 

פגיעת אוטו של עובד כתוצאה מפעילות איבה

במקרה כזה, תידרשו להגיש תביעה לקבלת פיצוי למס רכוש. על פי חוק תגמולים לנפגעי פעולות איבה, נזקים אשר נגרמו כתוצאה מפעולת איבה של ארגון עוין לישראל, כמו החמאס לדוגמא – יכוסו על ידי מס רכוש. על כן, לצורך מימש זכותכם לקבלת פיצוי, תצטרכו לפנות למס רכוש. מס רכוש ישלח שמאי על מנת להעריך את גובה הנזק לאוטו שלכם וכך תקבלו פיצוי כספי בהתאם לכך.

 

פגיעת בית של עובד כתוצאה מפעילות איבה

במידה ועבדתם במהלך המסיבה אך אתם גם גרים באזור ועל כן ביתכם נפגעה כתוצאה מפעילות האיבה, תוכלו לתבוע את המדינה. קרן הפיצויים של מס רכוש תעניק לכם את הפיצוי, כאשר תצטרכו לפנות למוקד מס רכוש – והם מטעמם ישלחו שמאי על מנת להעריך את היקף הפגיעה ברכוש שלכם, כלומר בבית שלכם.

היקף הפגיעה יוערך ועל פיו ייקבע הסכום הכספי הנדרש על מנת לשקם את הנזק שנגרם לבית. על כן, דעו כי אין לפנות את הרכוש שנפגע או לבצע פעולה לשיקום הנזק – וזאת על מנת שהשמאי יוכל להעריך באופן מדויק.

 

שאלות ותשובות

תוך כמה זמן העובדים במסיבה או במקומות אירועי האיבה נדרשים לתבוע את המדינה?

את תביעת הפיצויים מהמדינה, ממס רכוש, או מכל גוף אחר אותו אתם מעוניינים לתבוע – תצטרכו להגיש עד שלושה חודשים ממועד האירוע.

 

במקרה של פגיעה ברכוש – האם יש תקרה לפיצוי הכספי?

כן, נציין כי גובה הסכום שישולם לכם במידה ועבדתם בזמן פעולת האיבה והרכוש שלכם נפגע כתוצאה מכך – מוגבל לתקרה אשר נקבעה על פי חוק, והיא מופיע באתר של רשות המיסים.

 

אם הוגדרתי כנפגע פעולת איבה, האם מגיע לי פיצוי גם על רכוש שהיה על גופי?

כדאי לדעת כי על פי החוק, מס רכוש לא משלם פיצוי בגין נזיק אשר נגרם לתכשיטים או כסף מזומן. על כן, אם היו ברשותכם את אלו בעד פעולת האיבה – דעו כי לא תקבלו פיצוי מהמדינה בעבור אלו.

 

כיצד ניתן להוכיח שנפגעתי נפשית בפעולת האיבה?

פגיעה נפשית הינה קשה יותר לאבחון מאשר פגיעה פיזית, במיוחד בעקבות אירועי פעילות איבה. על כן, ראשית כל השקיעו מאמץ באבחון מקצועי אצל אנשי צוות מומחים בתחום בריאות נפשית – על מנת לקבל אבחנה רשמית לפגיעה הנפשית שלכם. אבחנה זו חשובה ביותר שכן היא תקבע את מיצוי הזכויות שלכם בעתיד אל מול המוסד לביטוח לאומי.

 

לסיכום

לסיכומו של עניין, במידה ועבדתם במסיבה ברעים או באזור בעת פעולת האיבה הנוראית שאירעה – אנו בטוחים כי אתם נאלצים להתמודד עם אתגרים רבים – פיזיים, נפשיים, חברתיים וגם כלכליים. נשמח לסייע לכם ככל הניתן, להקל עד כמה שאפשר את ההתמודדות על ידי סיוע וייעוץ משפטיים איכותיים ורגישים.

תוכלו ליצור עימנו קשר עוד היום והצוות המסור שלנו ידאג לטפל בבקשה שלכם עד לסיום ביצוע התהליכים על הצד הטוב ביותר.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!