לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מבחן מיני מנטל לקביעת תשישות הנפש (MMSE)

בעשורים האחרונים התארכה באופן משמעותי תוחלת החיים, במקביל לעלייה במספר הגברים והנשים הסובלים מתשישות נפש. אחת הבעיות היותר קשות בהקשר הזה היא קביעת מצבו הנפשי של הקשיש. תשישות נפש איננה מופיעה בבת אחת, וקשה לאבחן את השלב המדויק שבו ניתן יהיה להגדיר אדם כתשוש נפש.

מבחן מיני מנטל לקביעת תשישות הנפש (MMSE), נוצר במטרה לאבחן את מצבו הנפשי של הנבדק, והוא בין הגורמים החיוניים למימוש זכויות רפואיות וביטוחיות לתשושי נפש בישראל.

 

למה חשוב לאבחן תשישות נפש כבר בשלבים המוקדמים?

תשישות נפש היא מצב שבו מצבו המנטלי של הסובל ממנה איננו מאפשר לו לתפקד בצורה תקינה. אחת הבעיות המשמעותיות הנובעות מהמצב הזה. היא שאין לו פתרון ואין כמעט כל סיכוי להחזיר את המצב לקדמותו, באופן מלה או אפילו חלקי. יחד עם זאת, מבחן מיני מנטל לקביעת תשישות הנפש (MMSE) מאפשר לזהות את מצבו הנפשי של המטופל עוד בשלבים מוקדמים.

 

במה זיהוי מוקדם של תסמיני תשישות הנפש מועיל?

זיהוי מוקדם יכול לסייע באופנים הבאים:

  • ביצוע כל ההכנות הנדרשות לקדם את פני הרעה. מדובר בהכנות פיננסיות, מציאת מטפלים או מוסד טיפולי וכל אמצעי אחר. זאת במטרה להקטין ככל שניתן את הפגיעה הכלכלית, הן במטופל והן בבני המשפחה שלו.
  • הכנות נפשיות: גם הסובבים את החולה צריכים להכין את עצמם לפרידה, שעלולה להימשך לא מעט זמן. בילוי זמן רב יותר עם המטופל, סגירת מעגלים וכל פעולה אחרת שנדרשת על מנת לקבל את המצב ולהשלים איתו.
  • טיפולים להאטת ההידרדרות: למרבה הצער, תשישות נפש איננה מצב שיש ממנו חזרה. עם זאת, יש אמצעים תרופתיים ואחרים, שיכולים להאט באופן משמעותית את הידרדרות ולשמר את אורח החיים של החולה זמן ארוך ככל האפשר.

 

על מבחן מיני מנטל לקביעת תשישות הנפש (MMSE) והחשיבות הרבה שלו

אחת הדרכים היותר טובות להעריך את מצבו הנפשי של אדם, היא ביצוע מבחן מיני מנטל לקביעת תשישות הנפש (MMSE). מדובר במבחן קצר, המאפשר לעמוד אל נכון על מצבו של הנבחן. המבחן כאמור נמשך כעשר דקות, ואחריו ניתן להעריך בצורה מדויקת למדי הן את מצבו הנפשי והן את השלב שבו הנבחן נמצא למעשה.

אם אחרי המבחן הנבדק מאובחן כסיעודי, הוא עשוי להיות זכאי לכל התמורה הנובעת מהמצב. מדובר בתמורה כספית מהמדינה או תמורה כספית מביטוח פרטי, אם למבוטח יש ביטוח סיעודי כזה.

 

לסיכום

במרוצת השנים, משרדנו סייע בהגשת אינספור תביעות ביטוח וסיעוד לשביעות רצונם של מאות לקוחות. ניסיוננו העשיר בתביעות ביטוח פרטיות, תביעות ביטוח לאומי ותביעות סיעוד מאפשר לנו להשיג עבור מיוצגינו את התוצאות הטובות ביותר בתביעתם ואת מירב הפיצויים שהם זכאים להם. נשמח לעשות זאת גם למענכם. לייצוג משפטי ממשרד עו"ד מוביל עם התמחות במימוש זכויות ביטוחיות, רפואיות וסיעודיות, חייגו עכשיו: 077-804-4220.

מבחן מיני מנטל לקביעת תשישות הנפש (MMSE)
מבחן מיני מנטל לקביעת תשישות הנפש (MMSE)

מבחן מיני מנטל הוא למעשה שאלון קצר. השאלון הזה כולל כשלושים שאלות, שעליהן חייב המטופל להשיב. באופן עקרוני, השאלון בוחן שלושה גברים: התמצאות במרחב של הנבחן, את הזיכרון שלו ואת היכולת החישובית שלו. ככל שהנבחן אכן לוקה בתשישות נפש, המבחן הזה עשוי לזהות את המצב כבר בשלבים הראשונים שלו.

מבחן מיני מנטל לקביעת תשישות הנפש מורכב מהתמצאות במרחב – זיהוי המיקום שלו והזמן, זיכרון למילים שנאמרו לו וכן יכולת חישובית . המבחן כולל גם מתן שמות לחפצים. לרוב, העדר הזיכרון לשמות של חפצים הוא סימן בולט לתשישות נפש, כבר בשלבים הראשונים.

מבחן MMSE לבדו איננו קובע בצורה מוחלטת שהנבדק הוא תשוש נפש, או בדרך להפוך לכזה. אחרי המבחן, ובהינתן תוצאות המעידות על היתכנות לתשישות נפש, יעבור הנבדק בדיקות נוספות במטרה לאשש את המסקנות בקשר למצבו.

תשישות נפש היא מצב נזיל, ויש רמות משתנות לתשישות נפש של אדם. בדרך כלל, מבחן מיני מנטל מבוצע כאשר מתעורר חשש סביר אצל קרובי המשפחה או אצל המטפלים של הנבדק, והם מעוניינים לאשש או להפריך את  מצבו הנפשי. החשש מתעורר בדרך כלל בעקבות שינויים התנהגותיים, אבדן זיכרון שהוא מעבר למקובל וסימנים אחרים שיכולים להעיד על בעיה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!