לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פיצויים לנפגעי פוסט טראומה ממלחמת חרבות ברזל

מלחמת חרבות ברזל הינה ללא ספק אחד מהאירועים הקשים והמטלטלים ביותר שידעה המדינה שלנו והחברה הישראלית. בעוד המלחמה ממשיכה להתקיים, רבים מאיתנו חוו פגיעות פיזיות או נפשיות ואלו שלא – עלולים לצערנו להיתקל בפגיעות כאלו. האירועים האחרונים חשפו רבים מאיתנו למראות קשים, לסיפורי זוועות וכן אנשים רבים חוו בעצמם באירועי תופת או איבדו את היקרים להם מכל. במקרים כאלו, פעמים רבות עלול להתעורר פוסט טראומה בעקבות האירועים. פוסט טראומה זו עלולה להשפיע על היבטים רבים של הנפגעים – הן חברתית, הן פיזית, הן כלכלית והן נפשית. על כן – דעו כי לנפגעי אלו ממלחמת חרבות ברזל קיימת הזכות לקבל פיצויים לנפגעי פוסט טראומה, ובכתבה הבאה נסביר לכם בדיוק כיצד לעשות זאת, צעד אחר צעד – בתקווה כמובן שלא תזדקקו לכך.

 

לפני הכל – כיצד תדעו שאתם מאובחנים בפוסט טראומה?

האבחנה של הפרעת דחק פוסט טראומטית, או בשמה הקצר יותר, פוסט טראומה, כרוכה כמובן בהערכה מקיפה של איש מקצוע בתחום בריאות הנפש. נציג עבורכם מספר תסמינים שכיחים של פוסט טראומה, טך נציין כי אלו לא מהווים אבחנה רשמית. במידה ואתם מרגישים שאתם חווים חלק מהם, כדאי ללכת לאיש מקצוע מוסמך על מנת לקבל אבחון רשמי.

 

חשיפה לטראומה

אבחון של פוסט טראומה מתחיל בדרך כלל לאחר חשיפה או חוויה של אירוע טראומטי. אירוע זה יכול להיות מצב מסכן חיים, מצב של פציעה חמורה וגם קרב צבאי. כמו כן, האירועים יכולים להיות אירועים נוספים  אשר גרמו לרגשות כמו פחד קיצוני, אימה או חוסר אונים.

 

חוויית סימפטומים מחדש

אנשים עם פוסט טראומה לעיתים חווים את הטראומה מחדש, כאילו הם נמצאים שם ממש, על ידי מחשבות חודרניות, פלאשבקים או חלומות בלילה.

 

הימנעות

פוסט טראומה עלול לגרום לחווים אותה להימנע מדברים העלולים להזכיר להם את אותו אירוע, כמו להיפגש עם אנשים שהיו איתם באותו אירוע, תמונות של מקום האירוע, שירים ששמעו בעת האירוע וכן הלאה.

 

כיצד מקבלים פיצויים לנפגעי פוסט טראומה?

 

הכרה בנכות

במידה ובעקבות מלחמת חרבות ברזל, אובחנתם בפוסט טראומה, ייתכן כי תהיו זכאיים לפיצוי כספי מהמדינה בעקבות כך. לצורך קבלת הפיצוי תידרשו להוכיח את אופן הנכות הפיזית או הנפשית, את מידתה וכן את ההשפעה על חיי היום יום שלכם. לצורך כך, עורכי הדין המיומנים של משרדינו יוכלו לסייע לכם על מנת לעבור איתכם צעד צעד על לקבלת הציוד המיוחל מהמדינה.

 

קצבת נכות – פיצויים לנפגעי פוסט טראומה

במידה וקיבלתם מהמדינה הכרה בנכות בעקבות פוסט טראומה ממלחמת חרבות ברזל, תוכלו להיות זכאיים לקצבת נכות. המשמעות היא שתקבלו כל חודש סכום כספי קבוע, שיועבר אליכם מעתה והלאה. קצבה זו מטרתה לסייע לכם להתמודד עם הקשיים הכלכליים שייתכן כי נגרמו בעקבות הפגיעה הפוסט טראומתית וגם לסייע לכם לממן טיפולים נפשיים שייתכן כי הינם דרושים לצורך טיפול בטראומה.

 

תמיכה בבריאות הנפש

אם בעקבות מלחמת חרבות ברזל אובחנתם בפוסט טראומה, דעו כי משרד הביטחון במדינת ישראל מספק לכם גישה לשירותי בריאות הנפש. במסגרת שירותים אלו תהיו זכאיים לשירותי טיפול פסיכולוגי וכן לשיחות ייעוץ מגוונות. המשרדים שלנו ישמחו לעמוד לשירותכם ולייצג אתכם היכן שיש צורך בכך, על מנת לקבל שתקבלו את השירותים הללו.

 

פיצויים לנפגעי פוסט טראומה – סיכום

לסיכומו של עניין, מלחמת חרבות ברזל השאירה רבים מאיתנו פצועים בגוף וגם בנפש וייתכן כי ייקח זמן רב לרפא פציעות אלו. יחד עם זאת, הצוות המשפטי שלנו כאן לכל שאלה ובקשה שלכם, כך שתוכלו לפנות אלינו ולקבל שירות מקצועי ונעים עד לקבלת הפיצויים שמגיעים לכם בעקבות הפוסט טראומה. פנו אלינו עוד היום ונשמח לסייע.

פיצויים לנפגעי פוסט טראומה

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!