לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תהליך ההכרה כנפגע פעולות איבה 

מדינת ישראל ידעה אבידות רבות בנפש בשל המלחמות ופעולות האיבה, אולם רק בשנים האחרונות גוברת המודעות החברתית באופן משמעותי לאותן אבידות של הנפש הבריאה המופיעות בצורת תסמונת פוסט טראומתית PTSD, או בשמה המוכר: פוסט טראומה. מדובר בתופעה חברתית נרחבת ומורכבת של משאבים נפשיים רבים המופנים כלפי התמודדות עם החוויות הקשות שחוו נפגעי המלחמות ופעולות האיבה. תהליך ההכרה כנפגע פעולות איבה אינו תמיד פשוט גם הוא, אך אפשרי ויכול להעניק הטבות משמעותיות למתמודדים, היכולים להביא להקלה בהתמודדות היומיומית המורכבת שהם חווים. 

 

תהליך ההכרה כנפגע פעולות איבה

 

הכרה עצמית כנפגע איבה

אדם שנפגע כתוצאה מפעולת איבה, יעיד על עצמו ככזה ואף יצרף עדות. סביר שהאדם עבר בדיקות רפואיות מקיפות אשר מספקות עדות ממשית שנפגע מפעולות איבה ובכך מתחיל למעשה ניתן להתחיל להגיש מה שצריך מול המדינה. אולם על האדם תחילה לרצות להיות מוכר על ידי המדינה ככזה. לעיתים המקרים מורכבים ואדם נחשב לעד לפעולת איבה אולם לא כנפגע. במקרה כזה, שבו אדם נפגע במעגל שני כביכול, אך מרגיש כי נפגע ממשית מפעולות איבה, יוכל להתייעץ עם עורך דין מומחה ולבחון הגשת בקשה לתהליך ההכרה כנפגע פעולות איבה.

 

ההכרה כנפגע פעולות איבה

על המדינה להכיר באירוע כאירוע איבה ולהגדיר אותו ככזה. זהו חלק חיוני ומשמעותי בתהליך ההכרה כנפגע פעולות איבה. לצערנו ישנם מקרים אשר אינם מוגדרים כפעולת איבה, על אף כי לאדם מן השורה נדמה שהיא כזו. במקרים כאלה מומלץ להוועץ עורך דין מומחה.

 

התמודדות עם תסמינים ופוסט טראומה

אנשים אשר התמודדו עם אירוע דחק טראומתי או מורכב, או שהיו נוכחים בפעולת איבה או טרור, חווים בודאי התמודדות המלווה בתסמינים כגון: זכרונות קשים הצפים ועולים, ניתוק מחשבי סביבתי, רעידות וכאבים גופניים בלתי מוסברים, נדודי שינה חוזרים, חרדה ופחד, בלבול וקושי לשמור על רצף עבודה או רצף מחשבתי תקין. ייתכנו כמובן תסמינים נוספים. תחילה, הקושי המשמעותי הינו להכיר בתסמינים ולפנות לטיפול ולאבחון, כלומר הכרה ופניה לעזרה. מסמכים המעידים על טיפול רגשי יכולים לעזור בתהליך הנ"ל ובנוסף תסיעה לפוסט טראומה.

 

הגשת בקשה בפני המדינה

<p>הגופים האמונים על אישור הבקשה הינם הביטוח הלאומי ומשרד הבטחון. לעיתים הרשויות הנ"ל יפנו אל נפגעי האיבה כדי להכיר בהם ככאלה. אולם במקרים רבים האזרח יאלץ לפנות אל הביטוח הלאומי בצירוף המסמכים הרלוונטיים. עקב הבירוקרטיה המסועבת, מומלץ להעזר בגורם מקצועי כגון עורך דין מומחה שילווה אתכם בתהליך. במידה ותוכרו כנפעי פעולת איבה אזי תהיו זכאים להטבות משמעותיות ולעיתים אף לקיצבה חודשית שיקלו עליכם.

תהליך ההכרה כנפגע פעולות איבה 

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!