לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

סוגי הביטוח הסיעודי

רבים תרים אחר מידע שנוגע לפוליסת הביטוח הסיעודי שנחשבת לנפוצה ביותר בישראל. אם זו הפעם הראשונה שאתם שומעים על פוליסה זו, כדאי שתדעו שזו תבטיח שלא תצטרכו לשאת בנטל הכלכלי במידה ותמצאו את עצמכם במצב סיעודי מסיבה כזו או אחרת. בשורות הבאות יוצג בפניכם כל המידע החיוני אודות סוגי הביטוח הסיעודי, כדי שתוכלו להכיר בהם מקרוב ולבחור את הביטוח המתאים ביותר עבורכם.

 

ההגדרה של אדם סיעודי

צריך להבין תחילה מיהו אדם שנחשב לסיעודי, רגע לפני שצוללים להיכרות עמוקה עם סוגי הביטוח הסיעודי שקיימים כיום בשוק. נסביר שזהו אדם שלא מסוגל לבצע חלק מהותי (כ- 50%) מהפעולות היום – יומיות הבסיסיות הבאות באופן עצמאי:

  • לשתות
  • להתקלח
  • להחליף בגדים
  • לאכול

תרחיש שכזה יכול להתקיים בעקבות תשישות נפש או התפתחות של מחלה קשה שמחייבת השגחה של גורמים מוסמכים ברוב שעות היממה. ניתן להבין מכך שמדובר במצב שמצריך טיפול קבוע ומתמשך שיאפשר לאדם הסיעודי להתנהל למרות הקושי. ההוצאות על טיפול זה עשויות להגיע לעשרות שקלים בחודש. לכן, ההמלצה היא לרכוש ביטוח סיעודי שיכסה את העלויות הגבוהות.

 

ביטוח סיעודי – מהו?

ביטוח סיעודי הוא מעין הסכם שנחתם ביניכם (אדם פרטי) לבין החברה המבטחת. במסגרת ההסכם אתם תשלמו פרמיה חודשית והחברה תתחייב להעניק לכם בהמשך גמלה חודשית במידה ותמצאו את עצמכם במצב סיעודי. חשוב שתכירו מקרוב את סוגי הביטוח הסיעודי הבאים שיוצעו לכם על ידי גורמים שונים:

  1. ביטוח סיעודי שניתן מטעם חברות הביטוח
  2. ביטוח סיעודי קבוצתי שיוצע לכם מטעם קופות החולים
  3. ביטוח סיעודי שניתן לקבל מטעם המוסד לביטוח לאומי

 

ביטוח סיעודי פרטי שנרכש מחברת ביטוח

יש לא מעט חברות ביטוח שישמחו להעניק לכם ביטוח סיעודי פרטי עם תנאי פוליסה שייקבעו בהתאם להסכמת שני הצדדים. מדובר במעין חוזה אישי שנחתם ביניכם לבין חברת הביטוח. ראוי לציין שאתם, המבוטחים, תוכלו לסיים את חוזה הביטוח בכל עת, אך אין מדובר בפעולה דו צדדית. שכן, חברת הביטוח אינה רשאית לבטל את החוזה מעצמה. גובהה של הפרמיה החודשית נקבע בדרך כלל בהתאם לקריטריונים הבאים:

  • המצב הבריאותי של המבוטח
  • גילו של המבוטח

כאשר בוחרים בביטוח סיעודי מחברת הביטוח, חשוב מאוד לשים לזמני האכשרה וההמתנה המצויים בפוליסה.

 

ביטוח סיעודי קבוצתי שניתן מטעם קופות החולים

הביטוח הסיעודי שניתן מטעם קופות החולים בישראל לא נכלל בשירותי הרפואה הציבורית. כך שמי שיש ברשותם ביטוח מקיף (לדוגמא: ביטוח כסף, זהב ופלטינום) יוכלו לבטח את עצמם תוך שיחה קצרה עם נציג מטעם הקופה. כל קופת חולים מציעה למבוטחיה פוליסה אחידה, כך שההצעה שתינתן לכם בקופת החולים תהיה זהה לזו שתוצע למבוטח אחר באותה קופה. ראוי להדגיש שיש 2 חסרונות משמעותיים שבאים לידי ביטוי בביטוחים מסוג זה. ראשית, התשלומים שצפויים להגיע בהמשך לחולה הסיעודי צפויים להימשך כ- 5 שנים בלבד. שנית, הביטוחים לא יינתנו למי שימצאו את עצמם במצב סיעודי בעקבות תאונת עבודה שאירעה להם או תאונת דרכים.

 

ביטוח סיעודי שניתן מטעם המוסד לביטוח לאומי

גמלת הסיעוד שניתנת מטעם המוסד לביטוח לאומי נחשבת ל"שכבת הגנה" מינימלית. לכן, מומלץ שלא להסתמך אך ורק עליה. ניתן לקבל את הגמלה המדוברת לאחר הגשת תביעה לביטוח סיעודי שמצריכה עמידה ב- 2 מבחנים חשובים:

  1. מבחן ה- ADL
  2. מבחן הכנסות

המבחן הראשון (ADL) בודק את התפקוד היום – יומי של מגיש הבקשה. הבירור מתבצע באמצעות נציג מטעם המוסד לביטוח לאומי. הבדיקה נעשית בישיבה או בשכיבה (במידה והמטופל לא יכול לקום) והיא לא מצריכה הדגמה כלשהי, אלא ריאיון בלבד. המבחן השני, מבחן ההכנסות, בודק את הכנסותיו של מבקש הבקשה, במטרה לבחון שזה אינו עובר את רף השכר הקבוע בחוק שמאפשר לקבל את הקצבה.

 

זכאות לקבלת מימון מטעם משרד הבריאות

לצד סוגי הביטוח הסיעודיים שהוצגו עד כה, ניתן למצוא גם את "קוד משרד הבריאות" שהזכאות אליו נקבעת לאחר ביצוע "מבחן התלות". מדובר בעצם בזכאות של אזרחי ישראל לקבלת מימון לאשפוז שיתקיים במסגרת מוסד סיעודי כלשהו (שנתון לבחירה של בני המשפחה) שיש לו רישיון מטעם משרד הבריאות. חשוב לציין שאין הכוונה למימון מלא, אלא תשלום חלקי על השהות במוסד. כלומר, קרובי משפחתו של האדם הסיעודי יצטרכו לשלם את הסכום שנותר מידי חודש.

 

החשיבות ברכישת פוליסה לביטוח סיעודי

עלויות הטיפול באדם סיעודי עשויות להיות גבוהות במיוחד (כאמור, מדובר בהוצאה של עשרות שקלים מידי חודש). מעטים הם האנשים שיכולים להרשות לעצמם לשלם סכומים גבוהים כאלה לטווח רחוק באופן פרטי. מכך ניתן להבין שרכישת פוליסת ביטוח סיעודי מקנה שקט נפשי לכל אחד, משום שזו תקל על הנטל הכלכלי במידה והמבוטח יהפוך לסיעודי מסיבה כזו או אחרת.

 

כך תבחרו את סוג הביטוח הסיעודי המתאים לכם

חברות ביטוח דוחות לא פעם את תביעות הסיעוד שמוגשות על ידי קרובי המשפחה של המבוטחים. מדובר במצב שמצריך הסתייעות מצד עורך דין שבקיא בנושא. שכן, לעיתים עולה הצורך בהגשת תביעה משפטית שתאפשר לקבל בסופו של דבר את הזכויות שמגיעות למבוטח, בהתאם לתנאי הפוליסה.

 

לסיום

אין באפשרותנו לדעת מה צופן העתיד. כלומר, כל אחד מאתנו עשוי לגלות ביום בהיר אחד שהוא הפך להיות אדם סיעודי (בעקבות מחלה שהתפתחה עם השנים, תאונת דרכים או תאונת עבודה) שאין ביכולתו לבצע את הפעולות הבסיסיות שביצע בעבר. כעת אתם מכירים מקרוב בתרחיש זה ומבינים שעליכם לבחור את הביטוח הסיעודי המתאים לכם ביותר מבין 3 סוגי הביטוח הסיעודי שהוצגו לעיל. בשלב זה נותר לכם רק ליצור קשר עם עורך דין מוסמך שיסייע בקבלת ההחלטה הנכונה עבורכם, כך תוכלו להמשיך בשגרת חייכם בידיעה שיש מי ששומר עליכם.

לחצו כאן למעבר לכתבות נוספות בנושא ביטוח סיעודי >>>

 

מהם 3 סוגי הביטוח הסיעודי שקיימים כיום בשוק?

ישנם 3 סוגים של ביטוח סיעודי:

  1. ביטוח אחיד שניתן מטעם קופות החולים (מוצע למי שיש ברשותו ביטוח מקיף)
  2. ביטוח שניתן מטעם חברות ביטוח פרטיות
  3. ביטוח (קצבה) שניתן לאחר הגשת בקשה במוסד לביטוח לאומי

 

המדינה מסייעת למי שמצא את עצמו במצב סיעודי?

ישנם מצבים מסוימים שמאפשרים לחולים סיעודיים לקבל סיוע מטעם המדינה. מי שרוצה לבחון את קבלת סיוע זה, צריך להגיש בקשה לגמלת סיעוד. חשוב לציין שניתן יהיה לקבל את התגמול במידה ומגיש הבקשה יעמוד ב- 2 מבחנים (מבחן ADL ומבחן שיבדוק את גובה ההכנסות של המטופל).

 

מהו המצב הנפוץ ביותר שבעקבותיו פונים לעורך דין לענייני ביטוח?

עורכי דין שעוסקים בדיני ביטוח סיעודי מקבלים פניות רבות מצד מתעניינים שמדווחים שחברת הביטוח מסרבת להעניק להם את התשלום שמגיע להם כחוק. מי שחוו תרחיש שכזה, צריכים לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין שיבחן את תנאי הפוליסה ויצור קשר עם חברת הביטוח, כדי לזרז את קבלת התשלום.

 

למה חשוב להתייעץ עם עורך דין בנוגע בחירת ביטוח סיעודי?

ישנה חשיבות גבוהה בהסתייעות מצד עורך דין בהקשר זה, מכיוון שהוא מכיר בתנאי הפוליסה השונים באופן מעמיק. עורך הדין יוכל להציג בפניכם את היתרונות והחסרונות שקיימים בכל ביטוח, כדי שתוכלו לבחור בסופו של דבר את הביטוח המשתלם ביותר שיעניק שקט נפשי לכם ולבני משפחתכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!