לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

קצבת סיעוד מביטוח לאומי

בישראל מעניק המוסד לביטוח לאומי קצבת סיעוד לתמיכה באנשים, בעיקר מי שהגיעו לגיל פרישה, הזקוקים לסיוע בפעילות יומיומית או להשגחה עקב מצבם הרפואי והתפקודי. המאמר מספק הבנה מקיפה של קצבת הסיעוד, תנאי הזכאות שלה, תהליך הגשת התביעה והרמות השונות של הקצבאות הזמינות

 

כל מה שצריך לדעת על קצבת סיעוד ביטוח לאומי

קצבת סיעוד היא סוג של סיוע כלכלי שנועד לתת מענה לאנשים הזקוקים לעזרתו של אדם אחר לצורך פעולות יומיומיות כגון ניידות, רחצה, הלבשה, אכילה וטיפול בהפרשות, או למי שזקוק להשגחה צמודה עקב מצב רפואי המציב סיכון לעצמו או לאחרים. הוא נותן מענה לצרכים של קשישים ואחרים עם מגבלות תפקודיות משמעותיות, ומקל על הטיפול והתמיכה הדרושים בבית.

 

למה יש תנאים לקבלת קצבת סיעוד ביטוח לאומי?

מטבע הדברים, המוסד לביטוח לאומי לא יכול להרשות לעצמו לחלק קצבאות לכל מי שחפץ בכך. לכן, כדי לזכות בקצבת סיעוד, על המועמדים לעמוד במספר תנאים:

  1. גיל ותושבות: על המועמדים להיות תושבי ישראל ושהגיעו לגיל פרישה. שיקולים מיוחדים חלים על אנשים שקיבלו תושבות לאחר שהגיעו לגיל פרישה.
  2. מבחן הכנסה: הקצבה מותנית בהכנסת המבקשים ובני זוגם. ההכנסה מוערכת לפי השתכרות בשלושת החודשים שקדמו לתביעת הגמלה. נקבעות גבולות הכנסה, עם רמות פיצויים משתנות בהתאם למצב המשפחתי וסך ההכנסה.
  3. היקף הסיוע הנדרש: הזכאות מבוססת על צורך בסיוע משמעותי בפעילות השוטפת או בהשגחה עקב מצב רפואי ותפקודי. מעריך מוסמך מביטוח לאומי עורך הערכה לקביעת רמת תלות זו.
  4. תנאי מגורים: מועמדים המתגוררים בביתם או בדיור מוגן זכאים לקצבה. כללים ספציפיים חלים על המתגוררים בבתי אבות, בהתאם לסוג המחלקה ומקור הוצאות האחזקה.
  5. בלעדיות ההטבה: אסור למועמדים לקבל הטבות סיעוד אחרות מגוף ממשלתי. אם הם מקבלים קצבאות אחרות, הם יצטרכו לבחור בינן לבין קצבת הסיעוד.

 

תהליך הגשת התביעה

היכרות עם האופן שבו בנויה קצבת סיעוד ביטוח לאומי, מגדילה את הסיכויים לנצל את היתרונות המגולמים בה. בהקשר הזה, לצורך קבלת גמלת סיעוד על המועמדים לבצע מספר פעולות:

  • יש למלא טופס תביעה לגמלת סיעוד ולצרף מסמכים רפואיים נדרשים ותלושי שכר.
  • יש לנהל מעקב אחר הטיפול בתביעה, מה שאפשרי דרך אתר השירות האישי של המוסד לביטוח לאומי.
  • לאחר האישור, רמת הזכאות (מ-1 עד 6) נקבעת לפי רמת התלות.
  • עובדת סוציאלית מביטוח לאומי תיצור קשר עם המוטב לקביעת תכנית טיפול מתאימה.

 

בחירת סל שירותים לקבלת קצבת סיעוד ביטוח לאומי

המוטבים יכולים להשתמש במחשבון "בחירת סל שירותים בסיעוד" ליצירת תכנית טיפול מותאמת אישית. יש להם אפשרות לקבל את הקצבה במזומן או כשירותי סיעוד. לניצולי שואה, ייתכנו שעות נוספות בסיעוד.

 

הערות חשובות לטובת קבלת קצבת סיעוד ביטוח לאומי

אם חל שינוי או החמרה במצבו הרפואי של המוטב, ניתן להגיש בקשה לבדיקה חוזרת בצירוף מסמכים רפואיים עדכניים.

  • קבלת גמלת סיעוד אינה מתארכת אוטומטית ונדרשות בחינות חוזרות תקופתיות.
  • תנאי הפוליסה במועד מקרה הביטוח קובעים את הזכאות ואת היקף תגמולי הביטוח.

 

אולי גם לכם מגיעה גמלת סיעוד

גמלת הסיעוד הניתנת על ידי המוסד לביטוח לאומי בישראל מהווה מערכת תמיכה חיונית לאנשים הזקוקים לטיפול ממושך. הבנת הקריטריונים לזכאות, תהליך הגשת התביעה ומבנה ההטבות, חיוני למועמדים כדי לגשת ביעילות להשגת התמיכה שהם צריכים. קצבה זו לא רק מציעה סיוע כספי אלא גם מבטיחה שאנשים יקבלו טיפול והשגחה מתאימים, מה שמשפר את איכות חייהם.

למידע נוסף בנושא וייעוץ מקצועי טרם הגשת הטופס, ניתן לפנות לעו"ד המתמחה בתביעות ביטוח לאומי כגון משרד עורכי דין פייפר כהן.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!