לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

קצבת סיעוד מביטוח לאומי – כל המידע

גיל הפרישה הינו הגיל היפה ביותר בחיינו, לאחר שכבר הקמנו משפחה לתפארת והתפרנסנו בכבוד ממעשה ידינו, הגיע השעה לפרוש ולנוח. למרבה הצער, בעוד שרבים נהנים משנות פרישה נעימות וארוכות, אחרים נהיים חולים ומצבם מתדרדר עד למצב סיעודי בו הם תלויים לחלוטין בעזרת אחרים כדי לבצע פעולות יומיומיות פשוטות כגון להתרחץ, לאכול ולהתלבש. במקרים כגון אלו המוסד לביטוח לאומי מעניק קצבאות סיעוד וסל הטבות והקלות, אך לעולם לא באופן אוטומטי. הדרך אל ההכרה עוברת דרך ועדות רפואיות, קביעת רמת הסיעוד ולעיתים גם מאבק ארוך ומתיש למיצוי הזכויות. על מנת שגם אתם תוכלו למקסם את גובה קצבת הסיעוד מביטוח לאומי – כל המידע הרלוונטי לכם נמצא במאמר שלפניכם.

 

קצבת סיעוד מביטוח לאומי – כל המידע

המוסד לביטוח לאומי מאפשר לכל אזרח ישראלי להגיש בקשה לקצבת סיעוד לאחר שהגיע לגיל הפרישה. מכאן והלאה כל מבקש יעבור דרך מסלול של בדיקות, מבחני מסוגלות, בדיקת תלות, ועדות רפואיות ועוד. יש מי שמצבם הינו נהיר ביותר ואין צורך להכביר במילים כדי להביא לאישור הבקשה, אך יש מי שצריך להפשיל שרוולים ולהאבק על מנת לקבל הכרה כסיעודי. המאבק אינו פשוט ומלווה פעמים רבות גם בקושי רגשי בנוסף לקשיים הפיזיים שמהם סובל האדם הסיעודי, לכן חשוב שיהיה לצידכם איש מקצוע מיומן לייעוץ, ליווי, הדרכה והכוונה כבר החל משלב הגשת הבקשה והכנת תיק המסמכים הרפואי.

משרד עורכי הדין פייפר כהן מיומן ומנוסה בהגשת תביעות קצבת סיעוד מביטוח לאומי ומאחוריו שורה של הצלחות גדולות גם בתיקים מורכבים וקשים. במידה ויקירכם הגיעו למצב סיעודי, פנו אלינו, ואנו נילחם עבור זכויותיכם בזמן שאתם מתמקדים בהענקת הטיפול המיטבי ביותר עבורם בערוב ימיהם.

 

מיהו חולה סיעודי?

לכל אזרח ישראלי שמורה הזכות להגיש בקשה לקצבת סיעוד בערוב ימיו, כאשר הגיע לגיל פרישה והוא אינו מסוגל עוד לטפל בעצמו עקב מחלה או פציעה. חולה סיעודי ייחשב לכל מי שבדיקה רפואית העלתה כי הם סובלים מתשישות נפש, מקושי משמעותי לבצע פעולות יומיות, ולמעשה אינם יכולים לעשות אותם ללא עזרה של אדם אחר, כמו למשל להתלבש, להתרחץ, לאכול ואף לקום מן המיטה לבד וזאת בשל מחלה או פגיעה תפקודית אחרת. בנוסף להגדרה זו ישנה הגדרה נוספת הנקראת אדם סיעודי מורכב אשר מתייחס לאדם שבנוסף לתלות גבוהה באדם אחר, גם זקוק להשגחה צמודה של רופא בשל חוסר איזון במחלתו וסכנה להתדרדרות מהירה. בדרך כלל חולים סיעודיים מורכבים לא ישהו בביתם אלא במוסד, בשונה מחולה סיעודי רגיל אשר פתוחה בפניו האפשרות לבחור האם ברצונו להשאר בבית ולקבל שם את הטיפול שהוא זכאי לו או לפנות למוסד סיעודי.

 

כיצד נקבעת קצבת סיעוד מביטוח לאומי?

המוסד לביטוח לאומי קבע שש דרגות של רמות גמלה אשר בכל אחת מהן מפורט באופן מדוייק לכמה שעות טיפול יהיה זכאי החולה הסיעודי, אילו הטבות והקלות מגיעות לו ומה יהיה גובה הקצבה החודשית. חשוב לציין כי המוסד לביטוח לאומי מאפשר גמישות מסויימת כדי להתאים את הסיוע לכל מקרה לגופו, ולכן מותר להמיר מספר מסויים של שעות טיפול לכסף מזומן שיועבר לחשבון הבנק של המטופל, נכון להיום כל שעת טיפול שווה 215 ש"ח. רמת הגמלה נקבעת על ידי בדיקת תפקוד ( נקראת גם בדיקת תלות ) או ADL ובה נבחנת מידת התלותיות של האדם בגורם אחר לתפקודים הבסיסיים ביותר הכוללים: ניידות, הלבשה, רחצה, אכילה וטיפול בהפרשות.

בנוסף להיבטים הפיזיים, ייבחנו גם ההיבטים הקוגניטיביים, לדוגמא: מידת ההבנה, ההתמצאות במרחב, היכולת לזהות קרובים, וכדומה. חשוב לזכור כי אם ועדה רפואית העניקה לכם קצבת סיעוד זמנית בעקבות ניתוח שההתאוששות ממנו ממושכת וקשה, פציעה או תאונה, בתום תקופת הקצבה תאלצו לפנות בחזרה אל הועדה הרפואית לבחינה מחדש של רמת הסיעוד.

 

הטבות נוספות לחולים סיעודיים

על מנת להקל ככל הניתן על חולים סיעודיים, המוסד לביטוח לאומי מעניק לזכאים גם את ההטבות הנוספות:

  • זכאות להעסקת עובד זר
  • הנחה בארנונה
  • הקלה בחשבונות מים
  • הקלה בחשבונות חשמל
  • פטור מתשלום למלווה בכניסה למקום ציבורי
  • פטור מהמתנה לתור לזכאים ברמות 4 עד 6

 

טיפול ביתי או מוסד סיעודי?

חשוב לציין כי ההחלטה כפופה ברוב המקרים לשיקולים רפואיים שונים, וכי אדם שנקבע לו כי מסוכן לו מדי להשאר ללא השגחה בבית ייאלץ להתפנות למוסד סיעודי חרף רצונו להשאר בביתו, אך במידה ובפני האדם ניצבת השאלה מה עדיף לו, להשאר בבית או לעבור למוסד, הבחירה תהיה עניין של שיקול אישי. לעיתים קרובות השהייה בבית המוכר והאהוב יכולה להיטיב עם האדם, ואם הוא זכאי, הוא יכול לקבל שורה של טיפולים רפואיים בתוך ביתו כגון פיזיותרפיה, ביקור רופא ולקיחת דמים לבדיקה, מצד שני, מוסדות סיעודיים יכולים להעניק למטופל בסיס חברתי חשוב לשמירה על יכולות קוגניטיביות ולמניעת בדידות כמו גם רפואי בהשגחה צמודה.

 

חשיבותה של פנייה לגורם מקצועי לפני הגשת בקשה לקצבת סיעוד מביטוח לאומי

מבוטחים אשר מעוניינים בקצבת סיעוד מביטוח לאומי לרוב סובלים מקשיים רפואיים ומהתמודדות יומיומית קשה עם מחלה או פציעה. בדרך כלל מדובר על אוכלוסיה מוחלשת שתתקשה מאד לנהל מאבקים משפטיים מול גוף שלעיתים מערים קשיים ונצמד לנהלים יבשים. משרד עורכי הדין פייפר כהן מומחה בתביעות מול חברות ביטוח והמוסד לביטוח לאומי, בעל נסיון רב בתחום ושורה של הצלחות במיצוי הזכויות גם במקרים קשים ומורכבים. אנו ננהל עבורכם את המאבק מול המוסד לביטוח לאומי, נשיג עבורכם את מקסימום הפיצויים המגיעים לכם ונדאג לכם לחיים של כבוד ושקט נפשי גם במקרה ובו הפכתם לסיעודיים.

לכל אזרח ישראלי שמורה הזכות להגיש בקשה לקבלת קצבת סיעוד מביטוח לאומי, אישור הבקשה כרוך במסלול לא פשוט של ועדות רפואיות, בדיקות רפואיות, בדיקת תלות ועוד. בעוד שחולים מסויימים מאושרים בקלות יחסית עקב מצבם הקשה, אחרים יידרשו למאבק ממושך להכרה בזכויותיהם, ולכן חשוב שיהיה לצידכם גורם מקצועי כעורך דין למוסד לביטוח לאומי.

המוסד לביטוח לאומי קבע שש רמות גמלת סיעוד, מ -1 עד 6. הרמות נקבעות על ידי מבחני תלות ADL ובכל רמה יש גובה מסוים של קצבת סיעוד, שעות טיפול, הטבות והקלות. ייתכן כי הרמה תיקבע באופן זמני, ולאחריה יהיה צורך בהערכה מחודשת של רמת התלות.

עורך דין המיומן בהגשת בקשות סיעוד לביטוח הלאומי יוכל להעניק לכם מנסיונו ולעזור לכם לבנות תיק מסמכים, לעבור מבחנים, להכין את המטופל לועדה רפואית ועוד על מנת למקסם את גובה הפיצוי המגיע לכם כחוק.

כן, הזכאים יכולים לקבל שורה של הטבות הכוללות הקלה במסים, הסעות למרכזי יום ולטיפולים, העסקת עובד זר ופטור מתור, כאשר לכל רמת גמלת סיעוד יש את סל ההטבות שלה. ניתן גם להמיר שעות סיעוד בכסף מזומן במידה ותהיו מעוניינים בכך.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!