לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פטור ממס להכנסה לקשישים

מס הכנסה בעקרון מחייב כול אדם שמכניס כסף מיגיעה אישית לנכות חלק ממנו ולהעביר למדינה דרך רשות המסים. לפי התקנות המסודרות של מס הכנסה נקבע לכול עובד כמה כסף ינוכה לו למס הכנסה והיתר כמובן הוא רווחו האישי בנטו. ישנם מקרים בהם לאור כול מיני סטטוסים ומאפייני אוכלוסיות, אנשים זכאים לקבל כול מיני הטבות בהקשר תשלום המס, עד כדי פטור ממס הכנסה באופן גורף.

 

פטור ממס להכנסה לקשישים

אנשים אשר עברו את גיל 60, זכאים לכול מיני הטבות מס אשר אמורות להגדיל את הרווח שהם מקבלים מיגיעה אישית או מהכנסות אחרות שעשויות להיות חייבות במס כדוגמת פנסיה או קופה כלשהיא שהם החליטו לפתוח.

 

החזר מס על ריבית מפיקדון

ההטבה הראשונה אשר קשישים זכאים לה מותנית בשנת הלידה, לקשישים אשר נולדו טרם 1949 מגיעים החזרי מס בגין ריבית מפיקדון או בגין תוכנית חיסכון. החזר המס ניתן עד תקרה מסוימת ורק על ההכנסה של הקשיש מהריבית מפיקדון של החיסכון. גובה ההחזר ובעצם האם הוא שווה לפטור מלא או חלקי, תלוי בגובה ההכנסה מריבית שמקבל הקשיש, אך כן בהרבה מקרים יכול להיות כי מדובר בהחזר מלא ולכן בעצם בפטור ממס.

 

פטור ממס הכנסה על משיכה מקופת גמל

קופת גמל להשקעה הפכה בשנים האחרונות ליותר ויותר מוכרת והיא בעצם אפיק השקעה וחיסכון. נושא המס נהיה רלוונטי כאשר אדם מעוניין למשוף כספים מהקופה, הוא נדרש לשלם מס רווחי הון על הרווחים מהקופה אך לאנשים מעל גיל 60, מגיעה הטבה מיוחדת של פטור מניכוי המס הזה. הפטור רלוונטי רק באם המשיכה תתבצע כקצבה חודשית, בדומה לקרן פנסיה ולא במשיכה חד פעמית של כול הסכום לדוגמא.

 

פטור ממס הכנסה על שכירות

קשישים רבים מחליטים לעזוב את הבית שלהם ולעבור לגור בדיור מוגן או במוסד כלשהוא. באם יחליטו להשאיר את הבית שלהם בבעלותם ובעצם להשכיר אותו לאחרים, בעיקרון יצטרכו לשלם מס הכנסה בעבור דמי השכירות שישלם להם השוכר. מעל גיל 65 זכאים הקשישים להטבה בהקשר זה ובעצם לקבל פטור ממס בגין דמי השכירות שמשולמים להם. זאת בתנאי שהם עומדים בכול תנאי ההטבה.

 

זיכוי במס הכנסה בגין בן זוג במוסד

מעבר לכך שאנשים רבים בוחרים לעבור לדיור מוגן, לעיתים מי שמממן את הסידור החדש הוא דווקא בן או בת הזוג של קשיש. חשוב שתדעו שבאם אתם קשישים ומשלמים בעבור מוסד של בן הזוג שלכם, מגיעה לכם התחשבות בכך במס הכנסה ובעצם לקבל זיכוי במס הכנסה בגין התשלומים הללו. כמובן שלהטבה זאת יש כול מיני תנאים אך אם אתם עונים על התנאי הבסיסי הזה בהחלט סביר שמגיע לכם כסף בחזרה ואולי אפילו הרבה מאוד.

 

הגעה לגיל פרישה

אפשר להגיד כי אנשים אשר חיים את חייהם מבלי לדעת מה קורה עם הפנסיה שלהם יכולים להסתדר מצוין ולתת למעסיק שלהם לדאוג להם, אך אפשר גם לומר כי בעבור אנשים שהגיעו לגיל פרישה הדבר שונה לחלוטין ובעצם הגיעה העת לעשות סדר ולהבין מה בדיוק מגיע לכם וכיצד להתנהל עם זאת. ישנם כול מיני דברים שחשוב שתדעו מעבר לפטור ממס הכנסה שסביר שתהיו זכאים לו תחת כול מיני נסיבות.

 

פתיחת החיסכון הפנסיוני

כחלק מהגעה לגיל פרישה אפשר להחליט להפסיק לעבוד ובעצם להתחיל לקבל קצבה חודשית מקרן הפנסיה שלכם אשר בה אגורים כול הכספים שחסכתם במהלך השנים ועצם גם עשו תשואה בתוך גוף ההשקעות בו הכסף שלכם נמצא. להחלטה מתי וכיצד לפתוח את החיסכון יש הרבה השלכות וכדאי לבחון היטב מתי מתחילים לקבל את הקצבאות בהתאם לכול מיני תכניות לעתיד ורצון להמשיך לחסוך.

 

נקודות זיכוי והטבות מס נוספות

מעבר לכך שתהיו זכאים מכול מיני סיבות לקבל פטור ממס הכנסה ישנן הטבות מס נוספות ואפילו רבות שמגיעות לאנשים לאחר גיל פרישה או מעל גילאים מבוגרים מסוימים. על מנת שתוכלו לקבל את כול ההטבות הללו תצטרכו לוודא שהן אכן נכנסות לתוקפן באם אתם עדיין עובדים לדוגמא או לחילופין לדאוג שתהיה התחשבות בהן באופן רטרואקטיבי.

 

טיפול בפטור ממס הכנסה ברטרו

פעמים רבות אנשים לא מודעים להטבות שמגיעות להן, במיוחד אם אין להם הבנה בעולם הפנסיוני או הפיקדונות ועל כן, ההטבות לא באות לידי ביטוי בזמן אמת. למזלכם, בכול הקשור למס הכנסה, ניתן להגיש בקשה להחזר מס הכנסה בגין כול מיני סיבות, את הבקשה מגישים לרשות המסים ובמידה והיא נמצאת תקינה תקבלו את המס ששילמתם ביתר, לאור כך שמגיע לכם פטור ממס הכנסה לקשישים על הכנסה כלשהיא שכן שילמתם מס בגינה.

 

ייעוץ מאיש מקצוע

בסופו של דבר, אתם כנראה לא אנשי מקצוע אשר מתמחים במס הכנסה ובנושאי הטבות וזכויות המגיעות לקשישים ולצורך כך, באופן די מובן מאליו, קיימים אנשי מקצוע אשר ישמחו לייעץ לכם ולהוביל אתכם בדרך הנכונה אל קבלת מה שמגיע לכם, בצורה פשוטה ונוחה. תוכלו לבחור להתייעץ עם עורך דין או רואה חשבון אשר גם בהמשך יוכלו לנהל עבורכם תהליכים שלא תמיד תדעו לעשות בעצמכם או שיהיה בכם הדחף לעשותם לבד.

פטור ממס הכנסה לקשישים יכול להיות בגין הכנסות מריבית, ממשיכת כספים מקופת גמל ומסיבות רבות נוספות. על מנת לקבל את כול ההטבות הללו אשר מגיעות לכם, תצטרכו לוודא שכול הפרטים מעודכנים אצלכם באם אתם עדיין עובדים תוכלו לעשות זאת דרך המעסיק, אך במקרה שאינכם עובדים, תצטרכו לדאוג להכל בעצמכם. אך לשמחתכם, ישנם אנשי מקצוע המתמחים בתחום שיוכלו לסייע לכם בכול הליך שתצטרכו.

פטור ממס הכנסה לקשישים - פייפר כהן

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!