לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

הקשר בין מחלות לב לפטור ממס

אנשים עם נכות לא תמיד יודעים את כל הזכויות שמגיעות להם, מוצאים עצמם משלמים מסים וביטוח לאומי מבלי לדעת שבעצם מגיע להם הרבה הטבות והקלות מול גופים אלו. אם אתם או קרובים אליכם חולים במחלת לב חשוב שתכירו את הקשר בין מחלות לב לפטור ממס כי אם עוד לא הכרתם ואתם עובדים עם מחלת לב, אז כנראה שמגיע לכם הרבה כסף בחזרה.

 

הקשר בין מחלות לב לפטור ממס

הקשר בין מחלות לב לפטור ממס או להטבות מס אחרות מתחיל קודם כל בהכרה בנכות. כלומר אם יש לכם מחלת לב אך אין לכם הכרה בנכות עקב כך, לא תוכלו לקבל פטור ממס או אפילו הטבת מס קטנה יותר עקב כך. הטבות המס על רקע נכות ניתנות רק לאנשים שיש להם הכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי וכתלות בגובה שיעור אחוזי הנכות שקיבל משלם המסים (עמידה בקריטריונים מסוימים).

הטבות מס לאנשים עם נכות

במדינת ישראל לאנשים עם נכות מגיעות הרבה זכויות מתוך מטרה להקל עליהם כלכלית ולסייע להתמודד עם הנכות. בין היתר, רשות המסים מעניקה הטבות מס על רקע סיבות רבות ומגוונות וביניהן הטבות מס לאנשים עם נכות. כמובן שככל ששיעור אחוזי הנכות גבוה יותר כך הטבות המס רבות ומשמעותיות יותר עד כדי פטור מלא ממס על הכנסה חייבת במס. על מנת להגיע לקבל את ההטבות ישנם כמה שלבים שצריך לעבור.

הכרה בנכות על רקע מחלת לב

בגלל שהלב הוא איבר מאוד משמעותי שמשפיע על כל פעילות הגוף, מחלות לב יכולות להשפיע מאוד על התפקוד היום יומי והן להותיר בעיות ומורכבות רפואיות שנשארות לכל החיים. כתוצאה מכך שהן עשויות לגרום ולהותיר נכות משמעותית, ניתן לקבל בגינן הכרה בנכות ולעיתים אפילו לקבל שיעור אחוזי נכות גבוה מאוד ולכן יש קשר מובהק בין מחלות לב לפטור ממס ותפקידם של אלו שחולים לדרוש את הזכויות שמגיעות להם מביטוח לאומי ומרשות המסים.

 

קבלת פטור ממס

במידה ויש לכם הכרה בנכות וכחלק מכך שיעור אחוזי נכות שמגיע לכם לאור מחלת לב (או כל מחלה אחרת), כנראה שמגיעות לכם הטבות מס שזכותכם לנצל. לאחר שכבר יש לכם הכרה בנכות השלב הבא הוא לבדוק האם ישנן זכויות שמגיעות לכם לנצל ואם כן, לפעול לקבל אותן. אם אתם לא בטוחים מאיפה להתחיל אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן נשמח לסייע לכם להבין מה בדיוק מגיע לכם ומה לעשות.

הגשת בקשה לרשות המסים

כאמור, מחלות לב עשויות לזכות בפטור ממס, אך לצורך קבלתו עליכם להגיש בקשה מסודרת לרשות המסים אשר תדרוש זאת. הבקשה צריכה לכלול אישור על שיעור אחוזי הנכות וכן מילוי טופס בקשה לקבלת פטור ממס. אם אתם שכירים תדרשו לצרף גם תלושי שכר אחרונים מהמעסיק שלכם על מנת להבין את היקף ההכנסה שלכם. לאחר הגשת הבקשה רשות המסים תבחן אותה ותחזיר תשובה לגבי הזכאות לפטור, ולכן כדאי קודם לבדוק שאתם אכן עומדים בקריטריונים.

קריטריונים לקבלת פטור ממס

קבלת פטור ממס על רקע נכות ניתנת לאנשים על פי כמה קריטריונים תחת כמה חוקים כדוגמת חוק הנכים וחוק הביטוח הלאומי, אך זכרו שאם אם לא עומדים בקריטריונים הנתונים יכול להיות שכן מגיעות לכם הטבות שכן יש קשר בין מחלות לב להטבות מס אחרות. כמובן שאין ציפייה שאתם תשלטו בכל החוקים ובכל הזכויות ותדעו בדיוק מה הקשר בין מחלות לב לפטור ממס ולכן תפקידכם הוא ליצור קשר עם איש מקצוע שיסייע לכם להשלים את הידע. הנה הקריטריונים בקווים כללים.

  1. שיעור אחוזי נכות גבוה מ-90 אחוזים
  2. שיעור אחוזי נכות משוקלל גבוה מ-90 אחוזים כך שעבור אחד מהסעיפים ניתנו יותר מ-40 אחוזי נכות
  3. תוקף שיעור אחוזי הנכות גבוה מ-185 ימים או ניתן לצמיתות

תקרת הכנסה לקבלת הפטור

קבלת פטור ממס הכנסה ניתנת עד לתקרת הכנסה מסוימת. התקרה משתנה בין שנה לשנה והיא גם משתנה בחלוקה על פי קריטריונים נוספים כך שלכול קריטריון יש תקרה שונה כמובן שככל שתקופת הנכות מוארכת כארוכה יותר התקרה תהיה גבוהה יותר וכן ישנה הבחנה בין הכנסה שמגיעה מיגיעה אישית אל בין כזאת שאיננה.

  1. שיעור אחוזי נכות בתוקף בין 185 ימים ל-365 ימים
  2. שיעור אחוזי נכות שניתן למעלה מ-365 ימים או לצמיתות
  3. תשלום מס הכנסה על הכנסה מיגיעה אישית
  4. תשלום מס הכנסה על הכנסה לא מיגיעה אישית

 

שיעור אחוזי נכות אל מול אחוזי אובדן כושר

כאמור אחד הקריטריונים הוא גובה שיעור אחוזי הנכות שצריך להיות גבוה מ-90 אחוזים. חשוב לשים כי מדובר בשיעור אחוזי הנכות ולא בשיעור אובדן כושר עבודה. לעיתים יכול להיות שנקבע לאנשים אובדן כושר עבודה בעקבות תאונה או אירוע רפואי, אפילו בשיעור 100 אחוזים, אך הם לא קיבלו הכרה מספיק ארוכה בנכות בשביל לקבל פטור ממס. לעיתים שתי ההכרות הללו באות ביחד אך במקרים בהם הן לא, חשוב לעשות סדר ולהבין מה מגיע.

חולים במחלת לב? קרובי משפחה של אדם שחולה במחלת לב? חשוב שתדעו – יש קשר בין מחלות לפטור ממס והוא בסופו של דבר תלוי בכם אך אתם לא לבד! אנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן מתמחים בתביעות גם מסוג זה ונשמח לסייע לכם בכל שידרש כדי לממש את הזכויות שלכם. עם הניסיון והידע שלנו נוכל לוודא שתקבלו כל מה שאתם זכאים לו, בדרך פשוטה יעילה ומהירה, מחכים לשמוע מכם.

ובכן, כל מי שסובל מפגיעה פיזית או מפגיעה נפשית בעקבות אירועי האיבה יכול לקבל קצבת נכות, אם יוכיח שאכן פגיעות אלו נבעו בעקבות אירוע האיבה.

ראשית, נמליץ לכם לגשת לאבחון מקצועי ולקבל אבחנה לפוסט טראומה, או לכל פגיעה נפשית אחרת ממנה אתם סובלים בעקבות אירוע האיבה. אם אכן אובחנתם – הינכם זכאיים לפיצוי מביטוח לאומי. לאחר מכן, יצטרכו לקבוע את מידת הנכות שלכם ולהכיר בה, כאשר פעולה זה כוללת הוכחה שלכם שאכן הופעת הפוסט טראומה פוגעת לכם בתפקודים שונים בחיי היום יום, כמו גם בהיבטי חיים נוספים כמו ההיבט החברתי או ההיבט הכלכלי. משרידנו ישמחו לסייע לכם בכל הנוגע לכך, עד לקביעת מידת הנכות שלכם. קביעה זו תאפשר לכם לקבל פיצוי קבוע מביטוח לאומי מדי חודש – קצבת נכות, אשר תדאג לשפר לכם את איכות החיים ולו במעט לאחר הטראומה הקשה שעברתם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!