לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

ערעור על פטור ממס הכנסה

מס הכנסה הוא מס אשר כול עובד מחויב לשלם מתוך הכנסתו בכול חודש לרשות המסים. גובה המס מחושב על פי גובה ההכנסה ומנוכה באופן אוטומטי מתלוש שכרו של שכיר או נדרש לתשלום מעצמאים. ישנן כול מיני הטבות מס אשר אמורות לסייע לאנשים אשר המדינה רואה בהם כמתקשים כלכלית, לשלם את המסים, וכחלק מהם קיים גם פטור ממס הכנסה. באם לא קיבלתם את הפטור ואתם סבורים שמגיע לכם, ניתן לערער על החלטה זאת.

 

פטור ממס הכנסה

ישנן כול מיני הטבות מס אך אין ספק שהמשמעותית שבהן היא הפטור ממס. הפטור ניתן לאנשים אשר נקבעו להם אחוזי נכות רפואית גבוהים בשיעור של 100 אחוזים, או במקרים מיוחדים גם החל מ-90 אחוזים. על מנת לקבל הפטור, יש קודם לקבל הכרה כבעלי נכות באחוזים הנדרשים וזאת מקבלים מהביטוח הלאומי. ההכרה מעניקה פטור מלא מתשלום מס הכנסה ולעיתים גם מזכה בהחזרים באם הוא כבר שולם.

 

ועדות רפואיות של הביטוח הלאומי

אחוזי הנכות של אנשים בעלי נכויות נקבעים בוועדה רפואית של הביטוח הלאומי אליה מגיעים אנשים שחוו פגיעה כלשהיא כתוצאה ממקרה רפואי או מתאונה כלשהוא. אחוזי הנכות נועדו לקבוע מה חומרת הנזק שאיתו נשאר האדם ממה שחווה והאחוזים הללו קובעים אילו הטבות יקבל ובאילו דרגות. לצורך העניין, לאחר הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה בגין נכות, תחליט הועדה מה הם אחוזי הנכות של האדם ובהתאם, האם מגיע לו פטור. ישנם נושאים אחרים שהועדות דנות בהן:

  • אובדן כושר עבודה – קביעת אחוזי הנכות ותקופתן של עובד שנפגע וכעת לא מסוגל לעבוד ולכן זקוק לסיוע.
  • קיבעת אחוזי נכות – קביעת רמת פגיעה מתאונה כלשהיא או משירות צבאי לדוגמא לצורך המשך קבלת קצבאות או הטבות מהביטוח הלאומי.

 

ערעור על פטור ממס הכנסה

כאמור, על מנת לקבל פטור ממס הכנסה נדרש לקבל הכרה כבעלי נכות באחוזים מאוד גבוהים. באם הועדה הרפואית קבעה אחוזים נמוכים יותר, לא מגיע לאדם פטור והוא מחויב בתשלום מס בהתאם להטבות האחרות שיש לו. במידה והאדם סבור כי כן מגיע לו פטור, ניתן לערער על ההחלטה של הועדה הרפואית ובעצם לבקש לשנות את שיעור אחוזי הנכות שניתן לשיעור שכן יאפשר פטור ממס.

 

ועדת ערר של הביטוח הלאומי

עד כה כול התהליך התנהל מול הועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי, במקרים בהם ההחלטה לא מספקת את האדם אשר הגיש אותה והוא סבור כי מצבו חמור יותר וכי אכן מגיע לו פטור ממס הכנסה, ניתן להגיש פנייה לועדה רפואית ספציפית לערעורים של המוס לביטוח לאומי אשר יכולה להחליט לשנות את אחוזי הנכות לגבוהים יותר או לנמוכים מאלו שקבעה הועדה המקורית. חשוב לזכור כי התביעה יכולה גם להרע את ההחלטה ולבחון בדבר ההגשה.

 

הליך הגשת ערעור

באם אתם באמת סבורים שמגיעים לכם יותר אחוזי נכות וכי הגשת הערעור תסייע לכם ולא תגרע ממצבכם עוד יותר, תתחילו הליך הגשת ערעור לוועדה הרפואית לערעורים וזאת ידרוש מכם לעבור כמה שלבים בדרך.

  • הגשת הערעור – חשוב לדעת שלהגשת הערעור יש תקופת זמן מסוימת אשר מעבר לה לא ניתן להגיש ערעור והיא 45 ימים מהיום בו התקבלה ההחלטה בדבר אחוזי הנכות של הועדה הראשונה. לאחר שתכינו את כול תוכנו של הערעור תצטרכו להגישו לרשות המסים לפקיד שומה.
  • תשלום אגרה – כמו בהרבה הליכים בירוקרטיים בישראל, על מנת לערער על החלטה של ועדות רפואיות של הביטוח הלאומי תצטרכו לשלם אגרה בגובה של 950 ₪. את האגרה משלמים לביטוח לאומי וניתן לעשות זאת דרך האתר של הביטוח הלאומי או דרך גישה לסניף, פרונטלי של הביטוח הלאומי ולשם שם. ללא האגרה לא ניתן להגיש ערעור וחובה להגיש אישור על התשלום במסגרת הגשת הערעור.
  • כתיבת הערעור ונימוקים – בסופו של דבר תגישו ערעור שכולל מלל המסביר ומוכיח שאכן מגיע לכם לקבל את הפטור. כאן תוכלו גם להגיש מסמכים שיבססו את הטענות שלכם כדוגמת מסמכים רפואיים וחוות דעת נוספות, כמובן שמה שכבר הגשתם אין צורך להגיש שוב.

 

ייעוץ וסיוע בערעור

עוד טרם הגשת הבקשה מומלץ לפנות לייעוץ בנושא הגשתה ובאופן כללי בכדאיות הכניסה לתהליך הערעור. במקרים של הגשת ערעור בנושא פטור ממס הכנסה המתקשר לגובה אחוזי נכות של ועדה רפואית מומלץ לפנות לאנשים אשר מתמחים בהתנהלות מול הביטוח הלאומי כדוגמת עורכי דין העוסקים בתחום. יתרה מכך, יהיה לשילוב עורך דין בהליך יתרון משמעותי בניסוח כתב הערעור שיוגש לוועדת הערעורים ואין ספק שלא תרצו לכתוב ולהגישו לב.

 

הגשת ערעור נוסף

גם על ההחלטה של ועדת הערעורים ניתן לערער אך זאת כבר יהיה לבית הדין האזורי לעבודה. גם כאן מוגבלת תקופת הגשת הערעור ל-60 ימים מהיום שהתקבלה ההחלטה בוועדת הערעורים. הליך זה מומלץ רק למי שיש לו אי הבנות בנושאים משפטיים בדבר החלטת הועדה לערעורים ומומלץ מאוד להסתייע בייעוץ של עורך דין גם בשלב זה, במיוחד כי מדובר בנושאים משפטיים ומעורבות של בית משפט.

פטור ממס הכנסה ניתן לאנשים אשר הועדה הרפואית של הביטוח הלאומי קבעה להם 100 אחוזי נכות (ו-90 אחוזים במקרים מסוימים). במקרים בהם לא ניתן הפטור למרות שברור לנפגע שמגיע לו פטור זה, ניתן לערער על החלטת הועדה הרפואית לוועדת הערעורים של הביטוח הלאומי וגם לאחר החלטה זאת, ניתן לערער לבית משפט. בתוך כול ההליך הזה תרצו שיהיה אתכם איש מקצוע מומחה ובעל ניסיון כדי לא להיות לבד בתהליך ולא למצות את הזכויות שלכם.

ערעור על פטור ממס הכנסה - פייפר כהן

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!