לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מדריך זכויות מס לאנשים עם מוגבלות

מטרתו של מדריך זכויות מס לאנשים עם מוגבלות לגשר על פערי הידע הרבים שיש לאנשים, ובפרט לאנשים עם מוגבלות, בהקשר זכויות המס. בעוד כולנו יודעים טוב מאוד שאנחנו חייבים לשלם מסים, ורשות המסים דואגת שעבור רובנו זה פשוט יקרה, זכויות המס דורשות ערנות ואקטיביות מצד משלמי המסים. השלב הראשון הוא להבין מה הדברים שמגיעים ולאחר מכן להתחיל לפעול לקבלתם, בואו נעשה סדר.

 

מדריך זכויות מס לאנשים עם מוגבלות

כאשר אנו מדברים על מדריך זכויות מס לאנשים עם מוגבלות אנו מדברים על זכויות רבות (לא רק בהקשרי מס) אשר מגיעות לאנשים עם מוגבלות. מכיוון שהמסים מצמצמים את הנטו שנשאר למשלמי המסים מהמשכורת שלהם או מרווחים אחרים דרך טובה של המדינה לעזור להם היא להעניק זכויות שמקטינות "פגיעה" זאת. דוגמאות לזכויות מס שחשוב להכיר:

  1. נקודות זכות להורים שילדיהם עם מוגבלות
  2. נקודות זכות לאנשים שמחזיקים קרוב משפחה עם מוגבלות במוסד מטפל
  3. פטור ממס לאנשים עם מוגבלות
  4. פטור ממס לאנשים שפרשו מוקדם עקב נכות
  5. מענק לאנשים עם מוגבלות שעובדים

כעת נפרט בקווים כלליים בנוגע לעיקריות שבהן, אם יש זכות שמגיעה לכם מתוקף היותכם לדוגמא בעלי מוגבלות או עם קרוב משפחה עם מוגבלות ששוהה במוסד, אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבל סיוע שמותאם אליכם ולזכויות שלכם.

הורים לילדים עם מוגבלות

תחת מדריך זכויות מס לאנשים עם מוגבלות, נכנסות לא רק זכויות מס המגיעות לאנשים עם מוגבלות אלא גם לאנשים שתומכים אנשים עם מוגבלות. בין היתר כמובן ישנה התייחסות להורים שילדיהם עם מוגבלות. הזכות הניתנת להורים שעומדים בקריטריונים היא 2 מתן 2 נקודות זיכוי (אשר מורידות את גובה המס שצריך לשלם). בין היתר הזכאות תינתן להורים שעומדים באחד מבין הקריטריונים הבאים:

  1. הורים שילדם מוכר על ידי ועדה רשמית של המדינה כזכאי לחינוך מיוחד
  2. הורים לילד שלא עבר את גיל 19 וזכאי לקצבת נכות (המותאמת לילדים)
  3. הורים שילדם עבר את גיל 19 אך נקבע לו אי כושר השתכרות בשיעור מסוים וכן הוא מסתייע בהוריו

שהות קרוב משפחה עם מוגבלות במוסד

לא רק הורים לילדים עם מוגבלות זכאים להטבות מס, אלא גם אנשים שקרוב משפחתם שוהה במוסד מטפל. ההתייחסות היא הן לילד ששוהה במוסד והן לבן זוג או הורה. הזכאות היא לזיכוי מהמס ששולם בגובה מסוים של ההכנסה החייבת במס. אם אתם עונים לקריטריון זה אתם מוזמנים להתייעץ איתנו ולהבין מה בדיוק מגיע לכם וכמה.

פטור ממס לאנשים עם מוגבלות

פטור ממס ניתן לאנשים עם מוגבלות על פי קריטריונים מחמירים. לא מספיק הידיעה שיש לאדם מוגבלות אלא הוא נדרש לקבל הכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי. במידה וקיבל שיעור אחוזי נכות בגובה 100 אחוזים, יהיה זכאי העובד לפטור ממס על הכנסתו החייבת במס. כמו כן, תחת חוקים אחרים כדוגמת עיוורים, נפגעי פעולות איבה ועוד עשויה להיות הכרה גם בנכות של 90 אחוזים. בכל מקרה אם יש לכם נכות גבוהה במשרד עורכי הדין פייפר כהן התנסינו בתיקים רבים ונשמח לסייע לכם להבין מה מגיע לכם ואיך לקבל זאת.

מענק עבודה לעובדים עם מוגבלות

אנשים עם מוגבלות לעיתים אינם מסוגלים לעבוד ולכן תחת מדריך זכויות מס לאנשים מוגבלות יכול להיות שהזכות לא תהיה להם בשל שאין להם הכנסה חייבת במס. אך במידה ויש כזאת, יהיו זכאים לקבל מענק עבודה על כך שהם עובדים. המטרה של מענק זה לעודד השתתפות בעבודה של אנשים עם מוגבלות ובכך גם לצמצם פערים חברתיים. אם אתם או קרוב משפחה שלכם עונה על קריטריון זה, כדאי מאוד לבדוק את הזכאות למענק.

 

דרישת הזכויות – נדרשת אקטיביות

המדינה סוברת כי כל מי שמגיעות לו זכויות ידע גם לדרוש אותן וזאת נכון גם בעבור הזכויות שנמצאות במדריך זכויות מס לאנשים עם מוגבלות. בגלל שכל זכות ניתנת מתוקף חוק אחר הדרכים לקבל אותן משתנות. בגלל שמדובר בזכויות מס לרוב מדובר בהגשת תביעה דרך המעסיק כדוגמת מילוי טופס שמפרט אודות המצב. אם לא תדרשו את הזכויות שלכם כנראה שלא תקבל אותם.

קבלת הזכויות ברטרו

בגלל שבירוקרטיה עשויה לקחת זמן, ומתוך הבנה כי לא תמיד אנשים פנויים רגשית או פיזית להתמודד עם הליכים כאלו, זכויות המס ניתנות גם באופן רטרואקטיבי עד 6 שנים אחורה משנת המס הנוכחית. כלומר גם אם אתם קורים מדריך זכויות מס לאחר כמה שנים מתחילת הזכאות להטבות, אתם עדיין זכאים להן וההכרה בהן תיתן לכם החזרי ס גם אחורה על המס ששולם ביתר (מכך שההטבה לא חושבה בזמן).

קריאה נוספת

אם מדריך זכויות מס לאנשים עם מוגבלות רלוונטי אליכם, כנראה שיש מידע נוסף ורחב שאתם צריכים לדעת בעקבות המצב שלכם או של קרוב המשפחה שלכם. אתם מוזמנים להמשיך לקרוא באתר שלנו מידע נוסף, או ליצור איתנו קשר כבר עכשיו כדי שנוכל להתייחס באופן מיוחד למצב שלכם.

למרות שאנשים עם מוגבלות זכאים להרבה זכויות והטבות מהמדינה, לעיתים הם אינם יודעים זאת. מרבית הזכויות דורשות אקטיביות ולכן כבר עצם העובדה שהגעתם לקרוא מדריך זכויות מס לאנשים עם מוגבלות מסמן על התקדמות למימושן. המשרד שלנו – משרד עורכי הדין פייפר כהן, עם שנים של ניסיון במגוון רחב של תביעות, בין היתר בתביעות לקבלת זכויות מס לאנשים עם מוגבלות. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ויחד נוודא את מימוש כל הזכויות שלכם.

זכויות מס, באשר הן, ניתנות גם באופן רטרואקטיבי. רשות המסים מאפשרת להגיש בקשה להחזר מס עבור ששת השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית. עובדה זאת מאפשרת לקבל החזר מס על מס ששולם ביתר בעקבות כך שאדם היה זכאי להטבות מס אך לא קיבל אותן.

מדריך זכויות מס לאנשים עם מוגבלות רלוונטי כמובן לאנשים עם מוגבלות, אך גם לכל מי שיש לו קרוב משפחה עם מוגבלות שהוא המטפל העיקרי שלו. לדוגמא הורים לילד עם מוגבלות או בן זוג לאדם עם מוגבלות. בגלל שאנשים עם מוגבלות לא תמיד מסוגלים לעבוד, זכויות המס יכולות גם להינתן לקרובי המשפחה המטפלים בהם.

אם קראתם את המדריך אתם כבר במצב טוב, אך ודאו שאתם עושים משהו עם המידע הזה. מומלץ לקרוא עוד כדי להבין כיצד לממש את הזכויות שמגיעות לכם בהתאם לקריטריון בו אתם עומדים. בכל מקרה תוכלו ליצור איתנו קשר ונסייע למקד אתכם בהליך שרלוונטי אליכם.

הורים לילד עם מוגבלות (עם מוגבלות שעומדת בתנאים שנקבעו בחוק) יהיו זכאים להטבת מס של 2 נקודות זיכוי. בעיקרון רק אחד מההורים יהיה זכאי להטבה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!