לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

גורמים המעורבים בפטור ממס הכנסה: סקירה מקיפה

לפעמים בירוקרטיה – הגשת טפסים, שיחות עם נציגים, קריאת מידע וכדומה, נראית הרבה יותר מפחידה ממה שהיא מתגלה לבסוף, במיוחד כאשר מערבים איש מקצוע שמתמחה בתחום הבירוקרטי הרלוונטי. בהקשר פטור ממס הכנסה, כדי לפשט את ההליך, נתחיל בהתמקדות בהקשר גורמים המעורבים בפטור ממס הכנסה: סקירה מקיפה – מה הם הגורמים ומה תצטרכו לעשות מול כל אחד מהם. 

 

פטור ממס הכנסה על רקע נכות

רשות המסים מעניקה פטור ממס הכנסה על רקע נכות בתנאי שהאדם עם הנכות עומד בקריטריונים שנקבעו. אך בדומה להליכים רבים מול רשות המסים והליכים בהקשרי נכות, ההליך כולל כמה שלבים שיש לבצע עד לקבלת הפטור הנכסף. עוד טרם אתם מתייאשים, אם אכן יש לכם נכות, כנראה שמגיעות לכם הרבה זכויות שלא ניצלתם. אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן ממליצים לא להתייאש ולנסות לפנות לגורמים המעורבים בפטור ממס הכנסה שיפורטו בסקירה המקיפה כדי לוודא את קבלת הפטור, וכמובן, שאנחנו כאן לעזרה.

 

גורמים המעורבים בפטור ממס הכנסה: סקירה מקיפה

רשות המסים היא ללא ספק אחד מתוך הגורמים המעורבים בפטור ממס הכנסה, והיא אכן החותמת האחרונה בהליך קבלת הפטור, אך בסקירה מקיפה צריכים להופיע עוד כמה גורמים שמהווים שלב הכרחי בהליך. כעת נסקור אותם.

 

המוסד לביטוח לאומי

הגורם הראשון מולו תצטרכו להתנהל כחלק מפטור ממס הכנסה: סקירה מקיפה, הוא המוסד לביטוח לאומי. שימו לב שלא רק בהקשר הפטור, בכל הקשור לנכויות הדרך חייבת לעבור במוסד לביטוח לאומי שכן הוא זה שנותן את ההכרה ובהמשך עם ההכרה אפשר לדרוש ולקבל את כל הזכויות שמגיעות לאנשים עם נכות, בהתאם לשיעור אחוזי הנכות ולפירוט המקרה שלהם.

מה צריך לעשות מולם?

חשוב לא רק להבין מי הגורמים המעורבים בפטור ממס הכנסה, אלא גם להבין מה יש לעשות מולם בדרך לפטור. בהקשר של המוסד לביטוח לאומי תצטרכו תחילה להגיש תביעה לקבלת הכרה בנכות אשר כחלק ממנה יקבעו לכם אחוזי נכות אשר תואמים את מצבכם. בלי שיעור אחוזי הנכות לא תוכלו לקבל פטור ממס, גם אם ברור שאתם עם נכות חמורה שעומדת בתנאים.

מה נדרש להכין עבורם?

הגשת תביעה להכרה בנכות צריכה לכלול טופס תביעה ובצירוף אליו מסמכים רפואיים אשר מפרטים על המצב הרפואי של התובע. כמו כן, בהמשך יזומן התובע לועדה רפואית אשר צריכה לאמוד ולקבוע את מצבו של התובע ובעצם להחליט על שיעור אחוזי הנכות שניתן לו. הועדה הרפואית היא חשובה מאוד וכדאי להתכונן אליה בהתאם. כמו כן, אפשר להופיע מולה עם ייצוג משפטי.

 

רשות המסים

כמובן שבתוך גורמים המעורבים בפטור ממס הכנסה: סקירה מקיפה חייבת להיות התייחסות לרשות המסים, ואכן כך המצב. לאחר שסיימתם את ההליך מול הביטוח הלאומי אתם יכולים להמשיך הלאה להליך מול רשות המסים. כדי להימנע ממצב בו אתם מבזבזים את זמנכם, כדאי קודם לוודא שאתם עומדים בקריטריונים הקבועים בחוק לקבלת הפטור, ביניהם תקופת נכות העולה על 185 ימים ושיעור אחוזי נכות העולה על 90. כמובן שכל מקרה לגופו ולכן כדאי לפנות לאיש מקצוע לבחון את המקרה שלכם טרם אתם מוותרים או מגישים את הבקשה.

מה צריך לעשות מולם?

בשלב זה, כשיש לכם את אישור ההכרה בנכות ואת שיעור אחוזי הנכות, ומתוך וידוא שאתם עומדים בקריטריונים, עליכם להגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה ולצרף אליה את האישור וכן תלושי שכר שמפרטים אודות ההכנסה שלכם (עבור שכירים). שימו לב שאתם מבקשים את הפטור בגין ההכנסה החייבת במס שלכם, ולכן עליכם להראות שאכן יש כזאת.

מה נדרש להכין עבורם?

לקבלת הפטור יש למלא טופס לבקשת פטור ממס ולצרף אליו תלושי שכר (לשכירים) ואישור על הנכות. עבור חולי סרטן ההליך מעט פשוט יותר כך שאפשר להגיש בקשה ישירה דרך טופס מיוחד ביוזמת עמותת חאלסרטן ומיזם גל ירוק. במידה וזאת רלוונטי אליכם, חשוב להציג לאיש המקצוע שמלווה את התיק שלכם שהנכות שלכם היא בעקבות סרטן.

 

המעסיק לשכירים או רואה חשבון לעצמאים

המס אמנם מנוכה לרשות המסים אך מי "שלוחץ על ההדק" הוא המעסיק שלכם, או רואה החשבון שלכם. לכן לאחר שיש לכם את הפטור ממס עליכם להגיש אותו למעסיק שלכם, או למעסיק חדש כאשר אתם מתחילים עבודה. לאחר מכן, ודאו שאכן לא מנוכה לכם מס עד לתקרה הרלוונטית. במידה ואכן נוכה לכם מס אפשר לדרוש אותו בחזרה בהליך בקשת החזר מס. שימו לב שהליך זה ניתן לבצע על כל 6 שנות המס שקדמו לשנת המס הנוכחית, ולכן גם אם מעט התמהמהתם הכסף עוד יכול לחזור.

 

פניה לגורמים ברטרו

רוב העניינים הקשורים בשכר, מסים ונכות יכולים להיות מטופלים גם רטרו. כלומר, אנשים זכאים ויכולים להגיש בקשה לקבלת הכרה בנכות על נכות שכבר לא ברמת החומרה שהייתה בעבר, ועל אותה התקופה לבקש גם פטור ממס. בגלל שמס מנוכה לרוב בזמן אמת, אלו ידרשו להגיש בקשה להחזר מס, אך כאמור זה הוא בהחלט הליך שניתן לבצע מול רשות המסים. המסקנה היא שאם אתם כבר זמן מה עם נכות ולא קיבלתם את הזכויות שמגיעות לכם, יכול להיות שעדיין אפשר לנצל אותן.

פנייה לגורמים המעורבים בפטור ממס הכנסה, גם לאחר שקוראים סקירה מקיפה, יכול עדיין להיות מעמסה בירוקרטית. אתם לא צריכים לעבור את התהליכים הללו לבד. אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן מתמחים במקרים אלו ובעבודה מול כל הגורמים הרלוונטיים בהקשר פטור ממס הכנסה ונשמח לסייע גם לכם ולצרף אתכם למאות הלקוחות המרוצים שלנו.

בהליכי פטור ממס הכנסה עקב נכות מעורבים בעיקר המוסד לביטוח לאומי ורשות המסים. לאחר שמסדרים מול גורמים אלו את קבלת הפטור יש כמובן לפנות למעסיק כדי לקבל את הפטור ובהתאמה שיפסיק לנכות מס תחת התקרה הרלוונטית.

אם כבר יש לך הכרה בנכות אתה כבר יכול להמשיך לשלב השני שהוא מול רשות המסים. בשלב זה נדרש להגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה ולצרף אליו את האישור מביטוח לאומי על הנכות. מכאן רשות המסים אמורה לבחון את הבקשה ולהחזיר תשובה, אם זאת לא קרה אפשר לפנות לאיש מקצוע לבדוק מה אפשר לעשות.

את ההליך לקבלת פטור ממס הכנסה יש להתחיל מול המוסד לביטוח לאומי, שכן גורם זה הוא שנותן את ההכרה בנכות שבהמשך משמשת לקבלת הפטור מול רשום המסים. מנגד, אם כבר יש לכם הכרה בנכות ושיעור אחוזי נכות, אתם יכולים לפנות לרשות המסים.

מול רשות המסים והביטוח הלאומי אפשר להיעזר בעורך דין שמתמחה בתחום תביעות נכות. בהליך התביעה מול הביטוח הלאומי עורך הדין יוכל אפילו להיכנס אתכם לוועדה ולסייע לוודא שתקבל ואת מה שמגיע לכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!