לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

זכויות מול ביטוח לאומי ומס הכנסה עקב סרטן השד

על מנת לסייע לנשים שחולות או החלימו ישנן הרבה זכויות מול ביטוח לאומי ומס הכנסה עקב סרטן השד. הזכויות ניתנות מתוך הבנה שמחלת הסרטן יכולה לפגוע בתפקוד היום יומי וכחלק מכך ביכולת ההכנסה של מישהי שהייתה או עודנה חולה. השלב הראשון בקבלת הזכויות הוא הכרתן ובדיוק לצורך כך ריכזנו עבורכן את הזכויות העיקריות שחשוב שתכירו, וכדי באמת לעשות סדר בבלאגן, אנחנו פה בשבילכן.

 

זכויות מול ביטוח לאומי ומס הכנסה עקב סרטן השד

אם יש לכן נכות כתוצאה ממחלה בסרטן השד אתן צריכות לפעול כדי לקבל הכרה רשמית בכך מהמוסד לביטוח לאומי. הכרה זאת תפתח לכן אפשרות לקבל זכויות מול ביטוח לאומי ומס הכנסה עקב נכות מסרטן השד ולכן חובה לעבור את השלב הזה תחילה. אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן מחזיקים בידע וניסיון רב בתהליכים אלו ונשמח להכווין אתכן ולסייע לכל אורך התהליך שלכן מול הרשויות.

תשלום דמי מחלה

כאשר נעדרים מהעבודה בעקבות מחלה מגיע לעובד להמשיך לקבל תשלום במסגרת ימי המחלה, אך התשלום ניתן באופן מדורג החל מהיום השני. בגלל שסרטן השד נחשב מחלה ממארת, תיקון לחוק שעבר בשנת 2022 מחיל תשלום בגין היעדרות ממחלה ממארת החל מיום ההיעדרות הראשון כולל. על מנת לקבל זאת תדרשי להציג למעסיק אישור על כך שנעדרת בעקבות טיפול או החלמה מסרטן השד, במידה ויש לכם בעיה מול המעסיק אנחנו גם כן יכולים לסייע לך, אל תהססי לפנות.

הטבות מס

סרטן השד לצערנו הוא מחלה מאוד נפוצה שפוגשת נשים רבות. המחלה יכולה להיות בכל מיני שלבים ולהשפיע בכל מיני אופנים על התפקוד ולכן נשים רבות ממשיכות לעבוד ובהתאמה גם לשלם מס הכנסה. בגלל שברור שמורכב יותר להמשיך להשתכר במקביל למחלת סרטן השד, ישנן זכויות מול מס הכנסה עקב סרטן השד, ניתן לדוגמא לקבל הקלה בתשלומי המס או אפילו פטור מלא ממס הכנסה כפי שיפורט בהמשך.

הטבות מביטוח לאומי

לא רק רשות המסים מעניקה זכויות עקב סרטן השד, אלא גם כמובן הביטוח הלאומי. לאחר שמבוצע תהליך הכרה במחלה ובעצם בנכות שהיא גורמת, ההכרה מהביטוח הלאומי מעניקה סיוע והטבות רבות שחשוב מאוד לדעת לנצל. אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן מתמחים בליווי אנשים בתהליכים אלו ובניצול הזכויות שמגיעות להם ומזמינים אתכן לפנות אלינו להבנת התמונה המלאה. בין היתר ההטבות כוללות לדוגמא:

  1. הנחה בארנונה
  2. הנחה או אפילו פטור מתשלום ביטוח לאומי
  3. הנחה בתשלום על תחבורה ציבורית

 

פטור ממס הכנסה

מבין הזכויות מול ביטוח לאומי ומס הכנסה עקב סרטן השד, אחת הזכויות שכנראה תחסוך לכן הכי הרבה כסף היא הזכאות לפטור ממס הכנסה. הפטור ניתן על ידי רשות המסים לא רק על רקע סרטן השד, אלא לכל אדם עם שיעור אחוזי נכות הגבוה מ-90 אחוזים שניתן לתקופה ארוכה מ-185 ימים. כאשר מדובר בסרטן השד שמתפרץ באופן חמור, בהחלט יתכן שאכן יקבעו אחוזי נכות כאלו ולכן אם עוד לכן שיעור אחוזי נכות עקב המחלה מומלץ להתקדם גם בהליך זה.

קבלת הפטור לזכאיות

באופן כללי בהתמודדות עם הזכאות לזכויות מול הביטוח הלאומי ורשות המסים בעקבות סרטן השד אנחנו מסייעים לנשים בתור משרד עורכי דין עם ניסיון וידע של שנים רבות אחורה. באופן ספציפי לפטור ממס, נדרש להגיש בקשה לרשות המסים ואליה לצרף טופס תביעה, אישור שיעור אחוזי נכות ותלושי שכר (עבור שכירות). לאחר מכן רשות המסים בוחנת את הבקשה והאם היא עומדת בכל הדרישות ניתן פטור ממס לכל תקופת הנכות הרלוונטית.

קבלת הפטור ברטרו

לעיתים אנשים מתוודעים לזכויות שלהם מול ביטוח לאומי ומס הכנסה כביכול מאוחר מדי לאחר שהם כבר לדוגמא החלימו או לאחר שתם תוקף אחוזי הנכות שקיבלו. רשות המסים מאפשרת להגיש בקשה להחזר מס עבור כל ששת השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית ולכן גם אם אחוזי הנכות כבר לא בתוקף לדוגמא עקב החלמה מסרטן השד, עדיין אפשר לדרוש את המס שירד בחזרה על שנים עברו.

 

קבלת הכרה בנכות

כל הזכויות מול ביטוח לאומי ומס הכנסה שניתנות עקב סרטן השד ופורטו עד עתה, ובעצם זכויות רבות אחרות, לא ניתנות למימוש אם עוד אין הכרה בנכות. לכן למרות שהגענו לכאן רק בסוף חשוב להבין שזה דווקא השלב הראשון שצריך לבצע בהתחלה. אם עוד לכן הכרה בנכות מהביטוח הלאומי – תהליך שעשוי להיות ארוך ומייגע, צרו איתנו קשר בהקדם כדי שנוכל להתחיל אותו ולסייע לכן לעשות אותו הכי פשוט ומהיר שאפשר.

ועדה רפואית

קבלת ההכרה ניתנת על ידי ועדה רפואית של הביטוח הלאומי שתזומנו אליה לאחר הגשת טופס תביעה לביטוח הלאומי. הועדה בוחנת את המצב הרפואי של התובע או בעצם התובעת ומחליטה בדבר הזכאות לנכות וכן את גובה שיעור אחוזי הנכות שמגיע לתובע.

ערעור על ועדה רפואית

יכול להיות שכבר קיבלתן את ההכרה במחלה ובנכות אך שיעור אחוזי הנכות שקיבלתן לא באמת מייצג את המצב שלכן ואת מידת הפגיעה של המחלה. במקרים כאלו אפשר להגיש ערעור על החלטת הועדה ולהעלות את התביעה לבדיקה חוזרת. שלב זה מומלץ מאוד לעשות בליווי של איש מקצוע.

משרד עורכי הדין פייפר כהן מתמחה בניהול תביעות והליכים מול הביטוח הלאומי והן מול רשות המסים, אנחנו משרתים המון לקוחות מרוצים שקיבלו את כל מה שמגיע להם בעזרתנו. גם לך מגיע לממש את כל הזכויות שלך, ובדיוק בשביל זה אנחנו פה!

ישנן זכויות רבות כדוגמת הטבות מס (עד כדי פטור ממס הכנסה), פטור מתשלום ביטוח לאומי, תשלום מהיום הראשון על דמי מחלה ועוד… את מוזמנת ליצור איתנו קשר כדי לקבל מידע מדויק עבורך ולהבין כיצד לממש אותן.

אם נקבעה לך בעבר נכות עקב סרטן השד ולא מימשת בעבר את הזכויות שמגיעות לך לא הכל אבוד. לדוגמא פטור ממס הכנסה אפשר לקבל גם ברטרו ולכן תוכלי לדרוש את המס שירד לך ביתר מהתקופה שבה היית מוכרת עם נכות עקב סרטן השד. 

כל זכות ממומשת בדרך אחרת כתלות במוסד שמולו מתנהל ההליך. זאת אחת הסיבות לשלב איש מקצוע בהליך מעבר לכך שיש לנו ניסיון של הרבה שנים בתחום. לדוגמא בהקשר של פטור ממס צריך להגיש בקשה לרשות המסים ובה פירוט על המצב.

ישנם מקומות אשר מספיק להביא אליהם אישור רופא, אך ההטבות והזכויות הגדולות באמת ניתנות רק עם הכרה בנכות על ידי הביטוח הלאומי. כמו כן, אם אכן חלית בסרטן השד, כתלות במצבך, כנראה שמגיעה לך הכרה מהביטוח הלאומי אשר תזכה אותך בהטבות נוספות כדוגמת קצבת נכות או תגמולים.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!