לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פטור ממס – סיעוד

בעוד שישנן טענות רבות כלפי רשות המסים וכלפי עול תשלום המסים באופן כללי, אנשים רבים זכאים להטבות מס עד כדי פטור ממס בשל כל מיני סיבות ופשוט לא יודעים על כך. לדוגמא ישנו פטור ממס – סיעוד אשר ניתן לאנשים שסועדים קרוב משפחה ועומדים בקריטריונים של רשות המסים. אם אתם חושבים שמגיע לכם פטור ממס עקב סיבה זאת, אתם חייבים להמשיך לקרוא, המאמר הזה עשוי לחסוך לכם הרבה כסף.

 

פטור ממס – על מה ולמה?

ישנן כל מיני הטבות מס אשר ניתנות לאנשים על מנת להקל עליהם בהתמודדות עם מורכבות מסוימת. לדוגמא אנשים עם נכות בשיעור גבוה מספיק זכאים להטבות מס על מנת שתשאר להם יותר מההכנסה שלהם שסביר כי היה להם יותר קשה להשיג. פטור ממס ניתן על רקע כל מיני סיבות מתוך הבנה כי נקודות זכות אינן מספיקות לסיוע או שמדובר במצב שדורש יותר שמירה כלכלית מאשר הטבות הניתנות לצורך עידוד תופעה כדוגמת הטבות מס לחיילים משוחררים.

 

פטור ממס – סיעוד

בין היתר, ישנו פטור ממס –  סיעוד. פטור זה ניתן לאנשים אשר מטפלים בקרוב משפחה שלהם (תחת קריטריונים מסוימים) עם נכות עד כדי סיעוד של אותו האדם. בגלל שמדובר בתפקיד שלוקח זמן רב וברור כי גם דורש הוצאות רבות, האנשים שעוסקים בסיעוד קרוב משפחתם זכאים להטבות מס עד כדי פטור ממס. גובה ההטבה או אישור הפטור, תלוי גם בקרבה לאותו אדם וגם בחומרת מצבו של האדם שמקבל את הסיוע, תחילה בהפרדה לפי קרבה.

סיעוד הורים

אנשים רבים מוצאים עצמם בגיל מבוגר סועדים את הוריהם אשר מאבדים כשירות לביצוע משימות ופעולות יום יומיות לעת זקנה. כאמור, סיעוד היא כמובן שליחות חשובה אך היא גם דורשת הרבה זמן, תשומת לב וכן, גם כסף. לאור זאת, אחד מבני המשפחה, מי שמוכר כסועד העיקרי, זכאי להטבת מס על חלק מהכנסתו החייבת במס. חשוב לשים לב כי גם אם לדוגמא כמה אחים לוקחים חלק בסיעוד, רק אחד יכול לקבל את ההטבה, גם אם החלוקה היא שוויונית.

סיעוד בן או בת זוג

החיים לא צפויים ולצערנו אנשים יכולים למצוא עצמם סועדים את בן או בת הזוג שלהם. בגלל שמדובר בקרבה אמנם לא מולדת אך בהחלט הכי קרובה שיש, גם במקרה זה רואה המדינה לנכון להעניק הטבת מס כדי לסייע לאותם סועדים. הטבת המס, כמו במקרה של סיעוד הורה נזקק, ניתנת על חלק מההכנסה ותלויה בגובה ההכנסה השנתית. אלו שעומדים בכל הקריטריונים הרלוונטיים יכולים להגיש בקשה לקבלת פטור ממס – סיעוד. אנו יודעים שתהליך זה עשוי להיות מורכב ולכן מזמינים אתכם להתייעץ איתנו לקבלת הכוונה וסיוע.

סיעוד ילדים

מבלי תלות בנכות או במצבו של הילד, הורים כיום מקבלים בישראל סיוע מהמדינה מתוקף היותם הורים שצריכים לפרנס ילדים, עד גיל 18 ניתנת מהביטוח הלאומי קצבת ילדים. נוסף על כך, הורים אשר סועדים ילד כמובן נדרשים ליותר זמן וכסף ולכן זכאים לקבל סיוע נוסף בצורת נקודות זיכוי. אלו נותנות הקלה בגובה המס ובעצם עוזרות להורים לחסוך כסף. מעבר להטבות המס יכולים ההורים לפתוח את קופת החיסכון לכל ילד של ילדם הסיעודי על מנת לקבל תגמול נוסף שיסייע להם כלכלית.

 

קבלת הטבות המס בעקבות סיעוד

כל ההטבות שתיארנו עד עתה, ונוספות הניתנות לקרובי משפחה שלוקחים חלק בטיפול בקרוב משפחה עם נכות, לא נכנסות לתוקף אם לא מגישים בקשה לקבל אותן. כאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה, מדרש עורכי דין פייפר כהן – מתמחים כבר שנים בתביעות לקבלת הכרה בזכויות, אנחנו נסייע לכם בהליך הבקשה עד לקבלת ההטבות. ישנם מקרים בהם הטבות המס יתנו רק לפרק זמן מוגבל (בהתאם לתיאור מצבו של הקרוב הנתמך) ולכן חשוב להיות בבקרה על הזכויות שלכם ועל תוקפם ובעצם להיעזר באנשי מקצוע.

 

קרוב המשפחה במוסד, מגיעות הטבות?

על פניו, קרוב משפחה ששוהה במוסד אינו נתמך בקרוב המשפחה הסועד כמו כאשר הוא לדוגמא גר איתו, אך שהות במוסד גם היא עולה כסף, ובאופן כללי טיפול, גם אם זה מרחוק בקרוב משפחה עם נכות הוא דבר שדורש הרבה מהסועד ולכן חשוב שתדעו שגם אם קרוב המשפחה במוסד ישנן הטבות שמגיע לאדם הסועד לנצל. כמו כן, גם אם הקרוב שוהה בביתו עם מטפל זר, ישנן הטבות אשר מתייחסות גם לכך, צרו איתנו קשר ושתפו אותנו במצב שלכם כדי שנוכל לבחון מה מגיע לכם.

 

הטבות נוספות לקרובי משפחה סועדים

נוסף על הטבות המס ישנן הטבות נוספות שמגיעות לקרוב משפחה שסועד קרוב משפחה אחר תחת כל מיני תחומים כדוגמת ימי חופש מהעבודה שמגיעים על פי חוק בהיעדרות לצורך ליווי הקרוב, תגמולים מיוחדים הניתנים תחת קריטריונים מסוימים, וכן זכויות מיוחדות לבן זוג שבת הזוג שלו נזקקת לסיעוד לאחר לידה.

סיעוד קרוב משפחה דורש זמן רב וכסף ולכן אם אתם נמצאים במצב זה, אתם חייבים להילחם על הזכויות שלכם ולקבל את הסיוע וההטבות שמגיעות לכם. חשוב שתדעו שאתם לא לבד בהליך, צרו איתנו קשר – משרד עורכי הדין פייפר כהן וביחד נשיג את כל מה שמגיע לכם. אנחנו עם רזומה של שנים רבות ותיקים מגוונים כך שיש לנו ניסיון רב ונשמח לסייע לכם לקבל את מה שמגיע לכם.

ראשית לא תמיד ניתן פטור ממס אלא הטבות מס על חלק מההכנסה בצורת נקודות זיכוי. כמו כן, במידה ויש כמה קרובי משפחה שסועדים, רק אחד מהם יכול לקבל את ההטבה המרכזית ועבור השאר יכול להיות שיהיו מגיעות להם זכויות נוספות. על מנת להיות בטוחים מה מגיע במקרה שלכם מומלץ ליצור קשר עם המשרד שלנו ולהתייעץ.

קבלת הפטור אינה מגיעה באופן אוטומטי, נדרש להגיש בקשה מסודרת אשר מפרטת אודות המצב ומוכיחה שאכן מדובר בסיעוד של קרוב המשפחה עם נכות בשיעור שעובר את הרמה הנדרשת. את הבקשה אפשר להגיש בסיוע של איש מקצוע על מנת ליעל את התהליך ולוודא שהוא נעשה כראוי.

על מנת שהתמיכה שלכם בקרוב המשפחה תחשב כסיעוד ראשית עליו להיות עם שיעור אחוזי נכות גבוה מספיק. זאת תלוי בקריטריונים בהם אתם עומדים (כדוגמת בן או בת זוג, או ילד שדורש סיעוד). כמו כן, ישנה התייחסות לקריטריונים נוספים כדוגמת האם שוהה הקרוב במוסד או שהוא נדרש לסיוע של צמוד. 

אכן כן. ישנן הטבות נוספות כדוגמת ימי מחלה או התחשבות בבן זוג שבת הזוג שלו נסעדת לאחר הלידה. אם אתם נמצאים במצד של סיעוד אדם אחר, מומלץ שתיוועצו עם איש מקצוע כדי להבין מה בדיוק מגיע לכם ואיך לוודא שתקבלו זאת.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!