לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פטור מס הכנסה מטעמים רפואיים – מה בוחנת הוועדה הרפואית

אדם אשר סובל ממגבלה כלשהי יכול להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה מטעמים רפואיים אל רשות המסים. הועדה מיועדת לכל מי שעדיין לא נקבעה לו נכות רפואית, או שיש לו נכות רפואית מעל 20% והוא מעוניין לקבל הטבות. בנוסף, יכולים גם הורים לילד נכה לבקש משיכת כספי קופת גמל ללא תשלום מס. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפלו בהצלחה במאות מקרים של פטור ממס הכנסה מטעמים רפואיים וייצגו בהצלחה את לקוחותיהם הרבים בועדות הרפואיות השונות למען מיצוי זכויותיהם מול המוסד לביטוח לאומי ורשויות המס. במאמר זה נציג בפניכם את כל המידע אודות פטור מס הכנסה מטעמים רפואיים, מה בוחנת הועדה הרפואית ומדוע חשוב כל כך להתייעץ עם עורך דין לפני שמגישים את הבקשה.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה הינו אחת ההטבות להם יהיו זכאים הסובלים מנכות כללית כאשר הם עומדים בקריטריונים השונים שנקבעו. להלן הקריטריונים לקבל פטור ממס הכנסה:

  • הכנסה החייבת במס – באופן טבעי, על מנת לקבל פטור ממס הכנסה, חייב שתהיה לו לאדם הכנסה מיגיעה אישית ( כלומר, מעבודת כפיים ) או שלא מיגיעה אישית ( כמו למשל, נכס המניב שכר דירה או תיקי השקעות נושאי רווחים ).
  • נקבעה לכם נכות לצמיתות או נכות זמנית של למעלה מ – 185 יום – הסיבות לנכות יכולות להיות מגוונות מאד, כמו למשל נפגעי פעולות האיבה, פגיעה במהלך שירות בכוחות הבטחון, נכות כללית ותאונת עבודה, ובנוסף גם אוכלוסיות מיוחדות אותן קבע המוסד לביטוח לאומי כזכאיות לתגמולים שונים.
  • עברתם ועדה רפואית לפטור ממס הכנסה – על מנת להיות זכאים לפטור ממס הכנסה יש לעלות לועדה רפואית כדי לקבוע אחוזי נכות. יש צורך לעלות לועדה גם אם כל רצונכם הוא הקלות במס והטבות נוספות ולא כדי לקבל קצבת נכות, וגם במידה ויש צורך לעדכן את אחוזי הנכות שלכם עקב החמרה במצבכם.
  • הורים לילד נכה המעוניינים למשוך כספים מקופת הגמל ללא מס – הורים לילד נכה אשר מעוניינים לפתוח את קופת הגמל ולמשוך ממנה כספים ללא מס כדי לטפל בבנם יכולים לעשות זאת דרך ועדה רפואית לפטור ממס שתבחן את המקרה שלהם.

 

כיצד מגישים את מסמכי הפטור ממס הכנה מטעמים רפואיים?

על מנת להגיש את הבקשה לפטור ממס הכנסה יש לנקוט בצעדים הבאים:

  1. יש למלא טופס 169 הניתן להורדה באתר רשות המסים.
  2. יש לצרף מסמכים רפואיים המעידים על מצבכם הרפואי.
  3. יש לצרף את מסקנות הועדה הרפואית לפטור ממס הכנסה.
  4. יש לצרף אישור תשלום אגרה עבור הועדה הרפואית.

את הטפסים הממולאים והחתומים והמסמכים הנלווים יש לשלוח באמצעות הדואר האלקטרוני למערכת מפ"ל, או להגיש באופן ידני לאחד ממשרדי מס ההכנסה הקרובים לביתכם.

 

מי זכאי לפטור מועדה רפואית?

מי שכבר יש לו נכות רפואית המזכה בפטור ממס הכנסה ( בין 90% ל – 100% נכות ), סובל מעיוורון או לקות ראייה או שיש לו נכות מזכה, אינו צריך לעבור ועדה רפואית ויכול להגיש את הטפסים באופן מיידי. כמו כן, עליו למלא טופס אחר ( לא טופס 169 ) אלא טופס 1516.

 

מה בוחנת הוועדה הרפואית לפטור מס הכנסה מטעמים רפואיים?

הועדה הרפואית לפטור ממס ההכנסה בודקת את מצבכם הבריאותי. ניתן להגיש בקשה לקביעת אחוזי נכות על מצב גופני, מצב שכלי – קוגניטיבי ומצב נפשי. במהלך הועדה תהיו רשאים לקבל ייצוג של עורך דין אשר יציג את המקרה שלכם, מדוע אתם סבורים כי מגיע לכם פטור ממס הכנסה, אילו נכסים או הכנסות תרצו לפטור ממס. לאחר שרופאי הועדה יתרשמו מן המקרה שלכם, הם יקבעו עבורכם אחוזי נכות וימליצו ( או שלא ימליצו, הדבר כמובן נתון לשיקולם ) על פטור ממס הכנסה עבור ההכנסות שמהם אתם נהנים, בין אם מדובר על שכר מיגיעת כפיים, ובין אם מדובר על נכסים, תיקי השקעות, מניות ועוד.

 

החזרי מס רטרואקטיביים

בנוסף לפטור ממס, ניתן גם לקבל החזרי מס עד שש שנים אחורנית. החזר זה יכול לספק לכם משאבים כלכליים לא מבוטלים על מנת לטפל בעצמכם או ביקירכם, לדאוג ליציבות כלכלית עבורכם ועבור משפחתיכם ולאפשר עתיד טוב יותר עבורכם. לכן חשוב מאד לדאוג כי תקבלו גם החזר מס רטרואקטיבי בנוסף לפטור ממס הכנסה.

 

כיצד עורך דין יכול לסייע לכם בעת הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה מטעמים רפואיים?

באופן טבעי, מי שמנסה להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה מטעמים רפואיים, סובל מנכות או מקושי. במצב שכזה, מאבק בגופים בירוקרטיים כגון המוסד לביטוח לאומי ורשויות המס, עלייה לועדות רפואיות ומתן הסברים מנומקים מדוע מגיע לכם פטור ממס, עשויים להיות אתגר לא פשוט. מסיבה זו רצוי שיהיה לצידכם איש מקצוע מיומן ומנוסה אשר יסייע לכם כבר מהשלב הראשון של איסוף המידע הרפואי אודותיכם, בניית תיק רפואי מקצועי ומקיף, שליחתכם לרופאים מומחים אם יש בכך צורך על מנת לקבל חוות דעת רפואית על מצבכם, ייצוג שלכם בועדה הרפואית לקבלת פטור ממס וקביעת אחוזי הנכות שלכם, ערעור אם מתעורר הצורך ומאבק עד למיצוי זכויותיכם. בדרך זו, תוכלו לנהל את התהליך בראש שקט, מתוך ידיעה כי יש מי שמטפל בעיניינכם ודואג לכם. משרד עורכי הדין פייפר כהן הינו בקיא בתחום הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה מטעמים רפואיים, ידאג לבניית תיק רפואי מלא ומקיף, ייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות ויאבק עבור מיצוי זכויותיכם כנכים וכזכאים להטבות שונות ופטור ממס הכנסה.

פטור מס הכנסה מטעמים רפואיים - מה בוחנת הוועדה הרפואית

הועדה הרפואית בוחנת שורה של אספקטים, החל מההכנסה אותה תרצו לפטור ממס, את מצבכם הבריאותי ואת המצב המשפחתי. לאחר שקלול כל ההיבטים תקבע לכם הועדה הרפואית אחוזי נכות, ומהם תוכלו לקבל גם פטור ממס הכנסה וגם הטבות נוספות בהתאם לגובה אחוזי הנכות. גם הורים לילד נכה יכולים לעלות לועדה ולקבל פטור ממס על משיכת קופת גמל על מנת לטפל בבנם.

על מנת לגשת לועדה רפואית לפטור ממס הכנסה יש להגיש למוסד לביטוח לאומי בקשה, לשלם את האגרה ולהגיע לועדה ביום ובשעה שנקבעו לכם. מותר לכם להביא לועדה מלווה, מתורגמן ועורך דין. עורך הדין רשאי לייצג אתכם בועדה ולשטוח באוזני רופאי הועדה את כל הסיבות לבקשה שלכם כדי לסייע לכם למצות את כל הזכויות שלכם.

על מנת להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה לרשות המסים יש להוריד ולמלא טופס 169, לצרף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטים, את המלצות הועדה הרפואית לפטור ממס ואת האישור על תשלום האגרה. את כל המסמכים יש לשלוח באופן מקוון דרך מערכת מפ"ל או להגישם ידנית לאחד ממשרדי מס ההכנסה בסביבתכם.

עורך דין הבקיא בתחום יכול לסייע רבות בהגשת בקשה לפטור ממס ההכנסה לרבות ייעוץ והדרכה, ייצוג בועדות רפואיות, בניית תיק רפואי, סיוע במילוי הטפסים ושליחתם ועוד.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!