לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן

רשות המסים מעניקה פטור ממס הכנסה לחולי סרטן במידה ואושרה להם על ידי המוסד לביטוח לאומי נכות בשיעור אחוזי נכות הגבוה מ-90 אחוזים. קבלת הפטור מותנית בהליך שכולל כמה שלבים וגם אם לא ניתן פטור מלא, לחולי סרטן מגיעות הטבות רבות שחשוב להכיר. במידה ואתם או קרוב משפחה שלכם חליתם בסרטן, חשוב שתכירו את מה שמגיע לכם וכיצד לקבל זאת. המשיכו לקרוא או התייעצו איתנו לקבל מידע מקיף ומלא.

 

נכות על פי המוסד לביטוח לאומי

כאשר מדברים על נכות בהקשרי פטור ממס הכנסה לחולי סרטן חשוב להבדיל בין שני דברים. ישנה הנכות עצמה שחווה האדם כדוגמת אשפוז או החלמה ארוכה ממלחמה בגידול, אך היא אינה מספיקה על מנת לקבל את הפטור. קבלת הפטור דורשת נכות רשמית שאת ההכרה בה מקבלים מהמוסד לביטוח לאומי. כלומר אם אתם חולים בסרטן אבל לא עברתם תחילה דרך הביטוח הלאומי לקבל הכרה בכך, אתם אינכם יכולים להגיש את הבקשה לקבלת הפטור.

הגשת תביעה לקבלת הכרה בנכות

השלב הראשון בדרך לקבלת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן מרשות המסים מתבצע מול המוסד לביטוח לאומי והוא קבלת הכרה בנכות. על מנת לקבל את ההכרה תחילה יש להגיש תביעה מסודרת לביטוח הלאומי אשר בה פירוט אודות המצב הרפואי שחווה התובע. את התביעה מבססים עם אישורים רפואיים, המלצות רופא, פירוט תרופות ובעצם כל מסמך אשר מפרט על מצבו של התובע. משם מזומן התובע לועדה רפואית.

הופעה מול ועדה רפואית

לאחר שמוגשת תביעה לביטוח הלאומי באם יש בה עניין, מזומן התובע לועדה רפואית אשר תפקידה לקבוע את שיעור אחוזי הנכות שיקבל התובע, זאת כמובן בתנאי שנמצא שהוא אכן עם נכות וזכאי לקבל שיעור אחוזי נכות כלשהוא. בשלב זה, במידה והועדה תקבע שיעור שגבוה מ-90 אחוזי נכות (או במקרים של אחוזים נמוכים אך נכות משוקללת גבוהה), יהיה זכאי בהמשך התובע לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן, או בגין סיבות אחרות שבגינן קיבל הוא את אחוזי הנכות.

ערער על החלטת הועדה

הועדה הרפואית צריכה מצד אחד לתת שיעור אחוזי נכות שמייצג את מצבו של כל תובע, אך מצד שני לא תמיד היא מצליחה להבין בדיוק את המצב או להעריך אותו כראוי. כאשר מתקבלת החלטה מהועדה אשר נראה כי היא לא תואמת את מצבו של התובע ניתן להגיש ערעור על החלטת הועדה. כלומר אם לא קיבלתם בשלב הראשון שיעור אחוזי נכות שמעניק פטור ממס הכנסה לחולי סרטן, יכול להיות שלאחר הגשת הערעור דווקא כן תקבלו, בכל מקרה בשלב זה מומלץ לשלב איש מקצוע אם עוד לא עשיתם זאת.

 

קבלת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן

לאחר שקיבלתם הכרה בנכות מהביטוח הלאומי עוברים לשלב הבא שהוא קבלת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן, הליך זה כאמור מתבצע מול רשות המסים. כדי לקבל את הפטור, בהנחה שאתם עומדים בקריטריונים, תדרשו להגיש בקשה ובה צירוף של כמה מסמכים הרלוונטיים לבחינת הבקשה שלכם ולאישורה, המסמכים תלויים במצב התעסוקתי שלכם ובפרטי הנכות אך בעיקרון זה מה שידרש מכם.

  1. אישור על שיעור אחוזי הנכות שקיבלתם מהביטוח הלאומי – ניתן למצוא באיזור האישי באתר הביטוח הלאומי
  2. תלוש שכר לחודש הקודם לבקשה (לשכירים) – מהמעסיק
  3. טופס הבקשה לפטור ממס – ניתן למצוא באתר רשות המסים

הגשת בקשה ייעודית לחולי ומחלימי סרטן

בגלל שמחלת הסרטן נפוצה מאוד וכן גוררת איתה אתגרים רבים, ישנה אפשרות ייעודית לחולי סרטן להגיש את הבקשה לפטור ממס הכנסה לחולי סרטן באופן מקוון. אפשרות זאת ניתנת רק לחולי סרטן ולאלו שמחלימים מסרטן. גם במקרה המקוון תדרשו לצרף את האישור מהביטוח הלאומי ואז העמותות שמנהלות את האפשרות המקוונות יעבירו את הטופס לסניף רשות המסים המטפל בכם. כמו כן, התשובה לבקשה תגיע במהרה לאחר כ-10 ימי עסקים משליחתה.

קבלת פטור על מס שכבר שולם

חשוב שתדעו שקבלת הפטור יכולה להיות גם על תאריך שכבר עבר. כלומר אם זאת מגיע לכם תוכלו לקבל את הפטור על שנים קודמות שבהן הייתם עם המחלה או הייתם מחלימים אך עדיין עומדים בקריטריונים לקבלת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן. רשות המסים מאפשרת לקבל החזר מס רטרואקטיבי על מס ששולם ביתר בגלל שבזמנו עוד לא קיבלתם את ההכרה. הפטור יכול להיות עד 6 שנים אחורה משנת המס הנוכחית ולכן גם אם עבר הזמן אל תוותרו על הזכויות שלכם.

תקרת ההכנסה המזכה בפטור

במידה ואכן תקבלו פטור ממס הכנסה לחלוי סרטן הפטור לא יהיה על כל ההכנסה שלכם אלא עד תקרה מסוימת. התקרה משתנה באם הפטור ניתן לנכות זמנית או לצמיתות וכן אם מדובר בהכנסה מיגיעה אישית. התקרה נעה סביב 75 אלף שקלים בשנה לאנשים עם נכות זמנית וכ-400 אלף שקלים בשנה כאשר הנכות היא מעל שנה. בכל שנה מתעדכנים סכומים אלו לפי תחשיבי המדינה. על ההכנסה שמעל סכומים אלו, כן ידרש תשלום מס לפי גובה ההכנסה.

משרד עורכי הדין פייפר כהן מתמחה בתביעות לקבלת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן, וכן בכל תביעה אחרת אשר רלוונטית לאנשים שמתמודדים עם נכות כלשהיא, מקלה ועד חמורה. המשך עבודה עם נכות וקבלת הכנסה בגין כך, מזכה בהטבות שפשוט חובה לנצל אם אתם זכאים להן. אנחנו מזמינים אתכם לשלב אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בהליך שלכם כדי ליעל ולמקסם אותו. עם הניסיון שלנו, נוכל לסייע בכל שיידרש ולהקל עליכם כמה שאפשר!

על מנת לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן נדרש גם להיות חולה סרטן אך גם להיות במצב חמור מספיק כדי לקבל הכרה בנכות בשיעור של 90 אחוזים ומעלה. אך במידה ושיעור אחוזי הנכות נמוך יותר ישנן הטבות אחרות שמגיעות בהתאם לקריטריונים אחרים, לכן חשוב לבדוק את הזכויות גם אם השיעור נמוך יותר. 

פטור ממס הכנסה ניתן בגין שיעור אחוזי נכות של 90 אחוזים ומעלה. חשוב לשים לב כי הפטור ניתן גם למחלימים מסרטן שנותרו עם נכות, או שרק עכשיו מתפנים לתבוע את הזכות הזאת. כלומר אפשר גם לקבל את הפטור ברטרו ולקבל החזר מס.

הפטור ניתן על כל ההכנסה עד התקרה שנקבעת בחוק באותה שנת המס. מעבר לתקרה זאת נדרש לשלם מסים בגין ההכנסה. התקרה תלויה באם ההכנסה מיגיעה אישית, אך גם מחושבת שונה לאנשים עם נכות של עד 365 ימים ולאנשים עם נכות שניתנת לתקופה זמנית קצרה יותר. 

הדבר הכי טוב שתוכלו כעת לעשות הוא ליצור קשר עם איש מקצוע ולהבין מה התהליך שעומד בפניכם, אנחנו כאן בשבילכם! עם ההכרה בנכות אתם צריכים להמשיך להגיש בקשה כעת לרשות המסים כדי לקבל את ההכרה בפטור. 

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!