לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

הגשת ערעור על סירוב פטור ממס

פטור ממס הכנסה על רקע נכות ניתן על פי קריטריונים ברורים אשר אכן מעניקים למי שעומד בהם את הפטור. הפטור מותנה בין היתר בקבלת הכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי בשיעור אחוזי נכות גבוה מספיק. במקרים בהם לא ניתן הפטור כתוצאה משיעור אחוזי נכות נמוך שנקבע בצורה לא מותאמת למצב הרפואי של התובע, אפשר לפנות להליך הגשת ערעור על סירוב פטור ממס ולנסות שוב לקבל את הפטור. 

 

קבלת פטור ממס הכנסה על רקע נכות

פטור ממס הכנסה ניתן לאנשים אשר מוכרים עם נכות על ידי המוסד לביטוח לאומי ועומדים בכמה קריטריונים.

  1. שיעור אחוזי נכות גבוה מ-90 אחוזים
  2. תוקף שיעור אחוזי הנכות גבוה מ-185 ימים
  3. קבלת הכנסה החייבת במס

הקריטריונים משתנים בהתאם לנכות, וכן גובה הפטור משתנה על פי משך התקופה שאליה קיבל התובע את הזכאות וכן על פי איזה חוק ניתנה הנכות לדוגמא שוני בין חוק נכי המלחמה בנאצים אל מול חוק הביטוח הלאומי. אך בכל מקרה, אם יש לכם נכות שעומדת בקריטריונים הללו, כנראה שמגיע לכם פטור ממס הכנסה וחשוב לבחון זאת.

 

הליך קבלת פטור ממס הכנסה

קבלת פטור ממס הכנסה היא סופו של הליך שעשוי להיות ארוך ומורכב שכן הוא מחייב מעבר בקבלת הכרה בנכות ומילוי שלבים בירוקרטיים שלא תמיד הולכים הכי חלק. לא משנה באיזה שלב אתם של ההליך אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן נוכל לסייע לכם גם על רקע הידע המקצועי שלנו וגם על רקע הניסיון ארוך השנים שלנו בתחום. תוכלו לבחון מה עוד נשאר לכם לעשות על ידי מעבר על פירוט השלבים העיקריים בהליך כפי שנפרט כעת.

הגשת תביעה להכרה בנכות

מכיוון שמדובר בפטור ממס הכנסה שניתן על רקע נכות השלב הראשון הוא לקבל הכרה בנכות, וזאת על ידי הגשת תביעה לביטוח הלאומי. לאחר הגשת התביעה, יזומן התובע לועדה רפואית אשר בוחנת את מצבו הרפואי. שלב זה הוא השלב אשר ניתן להגיש עליו ערעור על סירוב פטור ממס, ובעצם ערעור על הועדה, מתוך הבנה כי לעיתים הועדה אינה מצליחה להבין את התמונה המדויקת ולא נותנת הכרה מספקת במצבו הרפואי של התובע.

קבלת הנכות ובדיקת התנאים

במידה והכל הלך כשורה וקיבלתם את שיעור אחוזי הנכות שבאמת מתאים לכם, לקראת שלב הגשת הבקשה לפטור ממס הכנסה נדרש קודם לוודא שאתם אכן עומדים בתנאים לקבלת הפטור כפי שצוינו לעיל ועל פי החוק שמתאים שבמסגרתו קיבלתם את הנכות. אם אתם לא בטוחים לגבי עמידתם בתנאים אתם מוזמנים לפנות אלינו ולקבל מידע שמותאם למצב שלכם.

הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה

במידה ואתם אכן עומדים בתנאים הגיע השלב לבקש את הפטור וזאת כמובן עושים מול רשות המסים. בהנחה שכבר יש לכם אישור על הנכות בשיעור הנדרש אין סיבה שלא תקבלו את הפטור ולכן במידה ומשום מה קיבלתם סירוב גם בשלב זה חשוב לשלב איש מקצוע כדי להבין מה בדיוק קרה. שימו לב שהפטור צריך לתאום את תאריך הנכות, כלומר גם אם קיבלתם נכות לפני שנתיים וביקשתם פטור רק עכשיו, מגיע לכם פטור החל מהיום בו קיבלתם את הנכות, כלומר מגיע לכם החזר מס ברטרו.

 

הגשת ערעור על סירוב פטור ממס

במידה ולאחר הועדה הרפואית קיבלתם שיעור אחוזי נכות נמוך מכזה שמזכה אתכם בפטור, אתם יכולים לפנות להליך הגשת ערעור על סירוב פטור ממס. המטרה של הגשת הערעור היא לא רק לקבל את הפטור, אלא לקבל שיעור אחוזי נכות שתואם את המצב שלכם. סביר כי זכויות נוספות התפספסו לכם מעבר לכך שלא קיבלתם פטור ממס הכנסה. באם אתם אכן מחליטים להגיש ערעור ועוד לא שילבתם איש מקצוע בהליך, זה הוא בהחלט זמן טוב לעשות זאת ודעו שאתם זכאים להופיע מול הועדה עם ייצוג מקצועי.

 

ייצוג משפטי – זכות וחובה

בכל השלבים שתוארו לעיל, כולל בשלב הגשת ערעור על סירוב פטור ממס, זכותכם לבחור בייצוג משפטי. מדובר בזכות אך היא לגמרי צריכה להיתפס כחובה בשל היתרונות המשמעותיים שיש לייצוג משפטי בהליכים אלו ובהתמודדויות מול גופים אלו. בגלל שמדוברים במוסדות גדולים שיודעים להתמודד טוב מול האזרח הקטן, אתם לגמרי לא רוצים להיות לבד אלא להיעזר באנשי מקצוע, אנחנו כאן בפייפר כהן לשירותכם! הנה כמה סיבות טובות לבחור בייצוג משפטי.

  1. ניסיון – לעורכי דין שמתמחים בתחום יש ניסיון בתביעות דומות מה שמאפשר להם לנהל את התהליך באופן יעיל למוד טעויות והצלחות.
  2. ידע מקצועי – אתם אמנם מכירים את עצמכם הכי טוב אך עורכי דין שמתמחים בתביעות מול ביטוח לאומי ורשות המסים יודעים הכי טוב את התנאים והחוקים וכיצד לנהל את ההליך בצורה הנכונה ביותר.
  3. ליווי – נכות יכולה להשפיע מאוד על החיים ולכן היכן שאפשר לקבל עזרה כדאי לנצל אותה. עורך דין מקצועי יוכל לנהל את ההליך עבורכם ולהוריד מכם בירוקרטיה נוספת.

קבלת פטור ממס הכנסה לאלו שזכאים לכך משפיעה מאוד על ההכנסות נטו ומעודדת תעסוקה גם בקרב אנשים עם נכות. שימו לב, אם אתם חושבים שמגיע לכם פטור ממס אל תוותרו על הניסיון לקבל אותו. כמו כן, זכרו שאתם לא צריכים לעבור ולנהל את ההליך לבד, אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן ליווינו כבר מאות לקוחות בתהליכים אלו ונשמח לסייע גם לכם, צרו איתנו קשר עוד היום.

הגשת ערעור על סירוב פטור ממס צריכה להתבצע מול הועדה הרפואית אשר לא קבעה שיעור אחוזי נכות גבוה מספיק כדי לקבל את הפטור, למרות שברור שאדם זה צריך לעמוד בקריטריונים. ערעור על הועדה מזמן לועדה נוספת, שעליה הערעור כבר נעשה מול בית המשפט.

פטור ממס ניתן על פי קריטריונים ברורים, ולכן אם אתם עומדים בהם אתם צריכים לקבל את הפטור. יכול להיות כי הסירוב ניתן על רקע שאתם לא עומדים בקריטריונים, ואז עליהם צריך לפנות להליך הגשת ערעור על סירוב פטור ממס. לדוגמא בגלל משך תקופת הנכות שנקבעה או שיעור אחוזי הנכות שנקבע.

הגשת הערעור היא על שלב הועדה הרפואית שצריך לעבור מבקש הפטור. הועדה קובעת את שיעור אחוזי הנכות ואת משך ההכרה ואם אלו עומדים בקריטריונים ניתן פטור ממס. ישנה תקופת זמן שבה אפשר להגיש ערעור ולאחר מכן כבר לא ניתן.

במידה ואכן תקבל את הפטור, גם אם כבר נוכה המס, ניתן לקבל החזר מס. רשות המסים מאפשרת לבקש ולקבל החזרי מס על ששת השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית ולכן מרגע שהפטור שלכם בתוקף, גם אם כבר עברו כמה חודשים, הכסף צריך לחזור אליכם במלואו.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!