לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מול אילו גורמים יש להתנהל לקבלת פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה מכל סיבה שהיא, מקל מאוד על ההתנהלות הכלכלית של אלו שמקבלים אותו ויכול לחסוך סכומים גבוהים מאוד של כסף. מרבית האנשים שמגיע להם פטור ממס הכנסה לא בהכרח יודעים על כך וגם אלו שכן נתקלים בשאלות רבות כדוגמת מול אילו גורמים יש להתנהל לקבלת פטור ממס הכנסה ואיך בעצם מקבלים את הפטור? אנחנו כאן לענות על כל השאלות, נתחיל מלהבין מול אילו גורמים נתנהל. 

 

פטור ממס הכנסה

אנשים זכאים לפטור ממס הכנסה בגין כל מיני סיבות ובהן פטור ממס הכנסה לבעלי נכות. מתוך הבנה כי אנשים עם נכות שממשיכים לעבוד ולשלם מס זכאים לסיוע מהמדינה כדי לנצל כמה שאפשר את הברוטו שלהם. כמו כן, פטור זה מעודד אנשים עם נכות להמשיך לעבוד ולא להרגיש שהם מפסידים כסף בכך שהם עובדים ומשלמים מסים על כך. אם אתם סבורים שמגיע לכם פטור ממס הכנסה, אתם מוזמנים לפנות אלינו ונבין ביחד מה הזכויות שלכם וכיצד לממש אותן.

 

מול אילו גורמים יש להתנהל לקבלת פטור ממס הכנסה?

בהנחה שאכן מגיע לכם פטור ממס הכנסה, השלב הראשון הוא להבין מול אילו גורמים עליכם להתנהל לקבלת פטור ממס הכנסה. בשונה מזכויות אחרות אשר לדוגמא ניתנות רק מביטוח לאומי ולכן ההליך עשוי להיות פשוט יותר, כאשר מדובר בפטור ממס הכנסה ישנם כמה גורמים שצריך להתנהל מולם ולכן חשוב לעבוד בצורה מסודרת. כמו כן, ישנם מוסדות אשר תלויים במוסדות אחרים בהליך זה ולכן גם חשוב לנהל את ההליך לפי הסדר היעיל ביותר.

המוסד לביטוח לאומי

המוסד הראשון שכנראה תמיד מעורב בהטבות וזכויות שקשורות לנכות הוא כמובן המוסד לביטוח לאומי. לאור כך שהזכאות ניתנת לכם על רקע נכות, אתם חייבים קודם לכל לקבל הכרה בנכות וכחלק מכך גם שיעור אחוזי נכות. במידה והוא יהיה גבוה מספיק ויעמוד בתנאים של רשות המסים, תהיו זכאים לפטור ותוכלו להמשיך הלאה להתנהלות מול רשות המסים. ההליך הכללי אותו תצטרכו לעבור מול הביטוח הלאומי כולל כמה שלבים.

  1. הגשת תביעה להכרה בנכות
  2. ועדה רפואית
  3. קבלת ההכרה בנכות ושיעור אחוזי נכות
  4. ערעור (במידת הצורך)

 

רשות המסים

בסופו של דבר מדובר בפטור ממס הכנסה ולכן ברור כי תהיו חייבים להתנהל בשלב כלשהוא מול רשות המסים. כנראה שביחס להתנהלות מול הביטוח הלאומי, הליך אשר יכול לקחת זמן רב, כאשר כבר יש לכם את הזכאות לנכות (ובהנחה שאתם אכן עומדים בתנאים של רשות המסים) השלב הבא יחסית פשוט. עליכם להגיש בקשה לרשות המסים בצירוף אישור הנכות שלכם ובמידה והפרטים שלכם אכן עומדים בתנאים תקבלו את הפטור.

המעסיק

חלק זה רלוונטי כמובן רק לשכירים שבינכם. אמנם המסים שלכם משולמים לרשות המסים, אך מי שמנכה לכם את המסים בפועל ומטפל במשכורת שלכם הוא המעסיק. ולכן הוא גם חלק מהגורמים שיש להתנהל מולם לקבלת פטור ממס הכנסה. את הפטור אתם מגישים למעסיק, או למעסיק העתידי שלכם במסגרת מילוי טופס 101. לאחר שהוא מקבל את הפטור הוא מפסיק לנכות לכם מס (בהתאם לגובה ההכנסה) וההליך בעיקרון הושלם.

 

התנהלות מול רשות המסים ברטרו

ההליך אשר תואר לעיל מתאר מצב שבו אתם עושים את כל השלבים עוד טרם אתם מתחילים לעבוד. אך ישנם אנשים אשר כבר עובדים, וכבר יש להם הכרה בנכות והפטור ניתן לאחר שכבר נוכה מס. כמו כן, יכול להיות שההכרה בנכות ניתנת בעצמה ברטרו ולכן גם כל ההליך מול רשות המסים נעשה ברטרו. בירוקרטיה עשויה לקחת זמן וזה בהחלט נלקח בחשבון, לכן רשות המסים מאפשרת לבקש החזרי מס בעבור 6 שנות המס שקדמו לנוכחית, ולכן אל דאגה כי הכסף שלכם עוד יכול לחזור אליכם.

 

התנהלות עם גורם מסייע

יכול להיות שגם לאחר שהבנתם מול אילו גורמים יש להתנהל לקבלת פטור ממס הכנסה אתם לא באמת יודעים איך להתחיל או איך להמשיך מהשלב בו אתם נמצאים כעת. זכרו שאתם תמיד יכולים לבחור להתנהל עם גורם מסייע, במקרה זה עורך דין שמתמחה בתביעות מול הביטוח הלאומי ורשות המסים. אמנם אתם מכירים את המקרה שלכם הכי טוב, אך עורך דין מקצועי עם ניסיון מכיר את המערכת כך שלא תרגישו שהבירוקרטיה מעמיסה עליכם יתר על המידה והתהליך יהיה מהיר ויעיל.

 

זכויות והטבות נוספות

פטור ממס נשמע מאוד משמעותי וקוסם כנראה כי המס מרגיש כמו עול מאוד גדול. אך חשוב לדעת ולהכיר את כל הזכויות שמגיעות לכם אם לדוגמא אכן יש לכם הכרה בנכות. הביטוח הלאומי משתדל לסייע בכל מיני תחומים ומעבר לפטור ממס אפשר לקבל זכויות והטבות נוספות שיקלו עליכם מאוד. אם אכן מגיעים לכם דברים נוספים זה בידיים שלכם להיות אקטיביים ולדרוש אותם, אנחנו כמובן נשמח לסייע בכך אך עליכם תחילה להחליט שאתם נלחמים על הזכויות שלכם וליצור איתנו קשר. משם אנחנו נוביל!

ישנם כמה גורמים אשר יש להתנהל מולם לקבלת פטור ממס הכנסה ביניהם המוסד לביטוח לאומי, רשות המסים ואם אתם שכירים אז כמובן גם המעסיק שלכם שנותן לכם את המשכורת. אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן מכירים את התהליכים וניהלנו אותם כבר עבור מאות של לקוחות מרוצים. נשמח לסייע גם לך לקבל ולממש את הזכויות שלך. אל תהסס לפנות אלינו, יכול להיות שמגיעות לך הרבה זכויות שאתם לא יודע עליהן.

פטור ממס הכנסה שניתן על רקע נכות מחייב תחילה להתנהל מול המוסד לביטוח לאומי ולקבל הכרה בנכות. לאחר מכן יש להתנהל מול רשות המסים אשר נותנת את הפטור. לבסוף כאשר כבר יש לכם פטור, במידה ואתם שכירים, תצטרכו להגיש אותו למעסיק שלכם כדי לקבל את ההטבה.

ישנן כל מיני סיבות לקבלת פטור ממס הכנסה, ביניהן פטור ממס הכנסה אשר ניתן עקב נכות. לאנשים עם שיעור אחוזי נכות הגבוה מ-90 אחוזים (וכתלות בתנאים נוספים) מגיע פטור ממס הכנסה. כמו כן, עבור אלו עם שיעור אחוזי נכות נמוך יותר, אך עדיין עם הכרה, עשויות להיות הטבות מס אחרות. 

במידה ואתם מעוניינים לקבל פטור ממס הכנסה ולא בטוחים מול אילו גורמים יש להתנהל, תוכלו לפנות לקבלת סיוע וייעוץ של איש מקצוע שמתמחה בתחום. אנחנו, משרד עורכי הדין פייפר כהן אכן מתמחים בתחום ובעלי ניסיון של שנים ומאות לקוחות, נשמח לסייע לכם בכל שאלה!

כן! הליכי החזר מס על מס ששולם ביתר ניתן לבצע מול רשות המסים גם עבור מס שכבר נוכה בתנאי שלא עברו 6 שנים. לכן במידה ואתם כבר עובדים זמן מה ומשלמים מס למרות שמגיע לכם פטור, אתם יכולים להגיש בקשה להחזר מס ולקבל את הכסף שמגיע לכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!