לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פטור ממס הכנסה כל מה שצריך לדעת בשנת 2023

פטור ממס הכנסה הוא אחד הזכויות הסוציאליות שמדינת ישראל כמדינת רווחה מקנה לתושביה. לצערנו, לא פעם אנו נתקלים בלקוחות שלא ממשים את זכויותיהם הסוציאליות במלואן. נתון זה לא צריך להפתיע.

 

אישור פטור ממס הכנסה לשנת 2023 – מה חשוב לדעת

אישור פטור ממס הכנסה הוא אישור שכדי לקבל אותו צריך לעבור בצינורות הבירוקרטיה הישראלית. כדי להגיע לרגע הנכסף של אישור פקיד השומה על פטור ממס הכנסה תצטרכו להתמודד עם טופס פטור ממס הכנסה ולהביא מסמך אחר מסמך שיעזרו לכם להוכיח כי אתם אכן נכללים בקבוצה לה יש פטור ממס הכנסה.

גם אתם, כמו רבים אחרים, שואלים את עצמכם איך מקבלים פטור ממס הכנסה? האמת היא שהדרך הקלה כדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה, היא ליצור קשר עם משרד עורכי הדין פייפר- כהן שיהיו שם לצדכם לאורך כל התהליך הארוך והמייגע עד לרגע המאושר בו תקבלו אישור ממס הכנסה על פטור או הנחה במס.

באופן כזה תוכלו לחסוך לא מעט כאב ראש ולקבל שקט נפשי רב. אבל, בשביל אלו שרוצים לדעת למי מגיע פטור ממס הכנסה, מה זה פטור ממס הכנסה לחולי סרטן, באלו מקרים ניתן לקבל פטור ממס הכנסה לנכה או עקב מחלה ומה זה עוסק פטור ממס הכנסה, הכנו את המאמר הבא!

 

אז למי מגיע פטור ממס הכנסה?

  • עקב בעיה רפואית: אישור פטור ממס הכנסה הוא אישור שניתן כעיקרון לאלו שיש חשש לפגיעה בפרנסה שלהם עקב נסיבות שלא תלויות בהם. הדוגמא הכי טובה לזה היא במקרה של פטור ממס הכנסה לחולי סרטן. במקרה בו אדם חלילה לוקה בסרטן הוא נדרש להתמודד עם אתגרים רבים. זה מתחיל בטיפולים רפואיים דחופים המקשים על תפקוד תקין בעבודה, לא פעם טיפולים כאלו ואחרים יכולים לעלות לא מעט כסף, בהמשך מדובר על התמודדות פיזית לא פשוטה ושלא נדבר על האתגרים הנפשיים העומדים לפתחו של אדם החולה במחלה קשה. מכיוון שהמדינה מבינה שאותו אדם שצריך להתמודד עם מחלת הסרטן לא יכול לעבוד בצורה תקינה מחד וצריך לא מעט כסף מאידך, היא נותנת לו הטבות שונות בניהן הטבות במס. חולה סרטן פטור ממס הכנסה כדי לתת לו מעין 'משענת' שהמדינה יכולה להעניק לפחות בהיבט אחד של המחלה. אותו היגיון קיים במקרים דומים. לכן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עקב מחלה, פטור ממס הכנסה לנכים, במקרים מסוימים אדם שעבר דום לב פטור ממס הכנסה והיד עוד נטויה.
  • פטור ממס הכנסה לגמלאים: גמלאים יכולים לממש את זכותם הסוציאלית וליהנות מאישור פטור ממס הכנסה לגמלאים. אם אתם נהנים מפנסיה תקציבית או מפיקדון בתאגיד בנקאי או במקרה של תכנית חיסכון זו או אחרת, במרבית המקרים, הבנק או גוף הפנסיה שלכם ייחשב את ההטבות להם אתם זכאים. אבל במקרה של משיכה מוקדמת של כספי הפנסיה מסיבות רפואיות כאלו ואחרות מדינת ישראל מאפשרת משיכה מוקדמת של כספי הפנסיה בלי לשלם למס הכנסה את חלקו. מדובר על אישור פטור ממס הכנסה עקב בעיות רפואיות לרוב, או כאשר לבני הזוג האמורים הכנסה נמוכה לפי הקבוע בחוק.
  • פטור ממס הכנסה למי שהכנסתו נמוכה: כאשר עולה השאלה עד איזה סכום יש פטור ממס הכנסה התשובה היא שמדובר על משפחות בהן סך ההכנסות מכל בני הבית לא עולה על 53,280 שקלים לשנה. במידה ואותה משפחה מרוויחה פחות מ-61,560 שקלים בשנה ניתן לקבל הנחות משמעותיות במס הכנסה. הזכויות הללו חלות גם על רווקים ורווקות מעל גיל 18. משמע, אם אתה סטודנט צעיר או סתם עובד בתחילת דרכו המקצועית המרוויח פחות מ- 61,50 שקלים בשנה יכול להיות שאתם יכולים לקבל אישור ממס הכנסה על פטור או הנחה במס.

מגיע לי אישור פטור ממס הכנסה, אז איך מקבלים פטור ממס הכנסה?

כדי לקבל את אישור פקיד השומה על פטר ממס הכנסה יש לפעול באופן הבא:

  • לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים: אנחנו מדברים על כל המסמכים המעידים על מקור הכנסותיכם בשנת המס. כאן נכללים טפסי 106 המראים את גובה השכר שלכם לאורך השנה. אם אתם רוצים לקבל אישור פטור ממס הכנסה בגלל בעיה רפואית זו או אחרת לא פעם תצטרכו להביא אתכם את האישורים הרפואיים הנדרשים וכן הלאה.
  • להכיר את הפרוצדורה: הבירוקרטיה הישראלית עלולה להיות לא קלה להבנה. אבל אם אתם רוצים לקבל את מה שמגיע לכם, עליכם לשלוט בנבכי הפרוצדורה הבירוקרטית. אל תשכחו לעבור על כל האותיות הקטנות שיעזרו לכם להבין מה נדרש מכם כדי לקבל את כל הזכויות המגיעות לכם בחוק. בשביל שתוכלו לקבל אישור ממס הכנסה על פטור או הנחה במס בפעם אחת שווה להשקיע את הזמן וללמוד את הנושא כמו שצריך. אם אתם מעדיפים להימנע מכך זה בסדר גמור. כאמור, אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר- כהן בקיאים בתחום ונמצאים כאן כדי לחסוך מכם את העבודה הקשה.
  • הגשת הבקשה: זה השלב בו תלכו לסניף מס הכנסה הקרוב למקום מגוריכם בו אתם רשומים. אם אתם מגיעים בגלל בעיה רפואית כזו או אחרת תצטרכו למלא את טופס 1516 'בקשה לפטור ממס' בצירוף המסמכים המעידים על הבעיה הרפואית בגינה פניתם למס הכנסה. אם תבקשו פטור ממס הכנסה לעיוור תצטרכו לצרף צילום תעודת עיוור, במידה ותרצו פטור ממס הכנסה לבעלי נכות נפשית תצטרכו להביא את האישור שקיבלתם מהוועדה הרפואית בה נכחתם וכן הלאה. במידה ומגיעה לכם פטור ממס למי שהכנסתו נמוכה, תצטרכו לצרף טופס 106 מכל מקומות העבודה בהם אתם מועסקים, אם אתם גם עצמאיים תצטרכו להביא דוח שנתי המשקלל את כל ההכנסות שלכם מהעסק בשנת המס הרלוונטית. חשוב לזכור, לא תקבלו תשובה על זכאותכם במקום. מס הכנסה זה ארגון מורכב ולעיתים לוקח לו זמן לטפל בפניות כאלו ואחרות.

סיכום וכמה נקודות שחשוב לזכור

אם גם אתם יודעים שמגיע לכם לקבל אישור ממס הכנסה על פטור או הנחה במס ואתם לא יודעים איפה להתחיל, אם אתם שואלים את עצמכם איך מקבלים פטור ממס הכנסה ולא הצלחתם לקבל את התשובות המלאות, אנחנו רוצים להרגיע אתכם, אתם לא לבד. אנחנו כאנשי מקצוע נתקלים כל יום בעובדים שלא מכירים את הזכויות המגיעות להם בחוק. כאמור, גם אם הם יודעים מה מגיע להם לא פעם התהליך עד לקבלת אישור פטור ממס הכנסה יכול להיות ארוך, מייגע ומלא בפרטים קטנים אליהם יש לשים לב. אם אתם זכאים ומגיע לכם פטור ממס הכנסה עקב מחלה הרי שאתם צריכים להתמקד בבריאות שלכם ולא בנבכי הבירוקרטיה הישראלית.

 

במשרד עורכי הדין פייפר- כהן תוכלו למצוא אנשי מקצוע מיומנים שיעזרו לכם לקבל את מה שמגיע לכם. כל שעליכם לעשות הוא לקבוע אתנו פגישה דיסקרטית ללא כל התחייבות ונשמח לסייע כמיטב יכולתנו.

פטור ממס הכנסה כל מה שצריך לדעת בשנת 2021
פטור ממס הכנסה כל מה שצריך לדעת בשנת 2021
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!